Permalänk

Överklockning GPU och CPU

Tjenare, det är så att jag har ett grafikkort, MSI GTX 750 Ti fabriksöverklockat, och jag vet att det kanske är en dum fråga men är det någon mening att överklocka det mera? Tänkte bara fråga generellt trots allt kommer det ju från fabriken OC.

Sen så tänkte jag också fråga om det går att överklocka CPU? Och i sådana fall vilket nivå på CPU borde man hå (prismässigt) för att det ska vara någon mening (har ett med 2.4 GHz nu) och min slutgiltiga fråga är:
Jag har 4 GB RAM- minne, och funderar på att uppgradera, vilket nivå borde man uppgradera till, är det någon mening att köra ett 8 GB eller kommer det bli utdaterat?

Också, jag kör på ett 350 watts nätagg, egentligen kräver mitt grafikkort 500 (står det på vissa sajter, på andra sajter 350) måste jag uppgradera? Och krävs det också för att jag ska kunna överklocka CPU eller liknande?

Tack för assistans! /S

Visa signatur

ASUS GTX 980 Ti STRIX
Sennheiser är skönhet
GSP 300 - HD 650

Permalänk

spec på processorn och märke på agget 350 är ganska klent

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem

Ett 750 Ti är extremt strömsnålt, jag tror inte din dator drar mer än 250W i load.

Permalänk
Medlem

Skriv ut all hårdvara du har specifikt. 350W låter rätt lågt, speciellt om du ska överklocka också. Tänk på att det är bra att ha lite marginal på nätagget, man vill helst inte sitta och driva 350W på ett 350W nätagg.

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |