Permalänk

Assu x99 Extreme USB 2.0

Känner mig lite dum. Men det är nästan 4 år sedan jag byggde en burk senast.

Problemet är att jag har en h100i vilket jag pluggar till mob usb 2.0 port, har mina främre USB 2.0 kopplat till modekortet men nu har ju asus den fina "displayen rog rampage" som vill ha en usb 2.0 port. Med andra ord så skulle jag behöva en plats till. Finns det något sätt jag kan lösa problemet utan att skippa något av det ovan nämnda? är en 1152 jag behöver. Hittar inga fler portar på modekortet.

Permalänk
Medlem

Låter som att du letar efter något i den här stilen: https://www.dustinhome.se/product/5010761119
Dock kanske lite överdrivet om du endast behöver en till USB-port. Vissa PCI(-E)-kort som lägger till USB-portar på baksidan har ibland även en intern kontakt, det kanske kan vara ett alternativ?

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Låter som att du letar efter något i den här stilen: https://www.dustinhome.se/product/5010761119
Dock kanske lite överdrivet om du endast behöver en till USB-port. Vissa PCI(-E)-kort som lägger till USB-portar på baksidan har ibland även en intern kontakt, det kanske kan vara ett alternativ?

Antar båda alternativen är av intresse. Ser inte hur du kopplar denna dock? ja jag behöver bara en port, ganska retsamt ^^

Permalänk
Medlem

Har du ingen intern header du kan andvända?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk

Inte för tillfället, får ta och införskaffa mig. Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Har du redan en intern port som din H100i är kopplad till så räcker det ju med en vanlig USB-hubb.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Nej för att koppla in min ROG display behöver den egentligen platsen jag snott till min kylare Den tar två platser som är bredvid varandra. Vilket gör att jag måste koppla till USB mob som går till dom främre USB portarna.