Vid vilken temperatur ska man bli orolig CPU + GPU ?

Permalänk
Avstängd

Vid vilken temperatur ska man bli orolig CPU + GPU ?

Jag har en AMD Phenom II x4 965 processor och ett GTX 570. Vilken temperatur bör CPU:n respektive GPU:n ligga på för att man ska behöva oroa sig? Är det omkring 90 grader eller, och allt under det är acceptabelt?

Permalänk
Medlem

Processorn ska ligga under 62 grader. GPU:n vet jag inte.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

Processorn ska ligga under 62 grader. GPU:n vet jag inte.

Min processor ligger omkring 35 grader i idle, och omkring 50 graders vid hårt spelande i exempelvis BF3, är detta acceptabelt eller bör jag satsa på en bättre processorkylare för att få ner temperaturerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

Min processor ligger omkring 35 grader i idle, och omkring 50 graders vid hårt spelande i exempelvis BF3, är detta acceptabelt eller bör jag satsa på en bättre processorkylare för att få ner temperaturerna?

Fullständigt acceptabelt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av The-Architect:

Fullständigt acceptabelt

GPU:n ligger på omkring 70 grader vid hårt spelande, är detta också acceptabelt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

GPU:n ligger på omkring 70 grader vid hårt spelande, är detta också acceptabelt?

Mycket acceptabelt, temperatur är det sista du behöver oroa dig för på dina CPU, GPU

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

GPU:n ligger på omkring 70 grader vid hårt spelande, är detta också acceptabelt?

Ja Fermi (arkitekturen i GTX 570) är känd för att vara väldigt het, det är från den alla meme's om att nVidia-kort börjar brinna kommer, så 70 grader med orginalkylaren är inget att oroa sig för.