Windows 10 plattar till ikonerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Sh/\rK=-:

Fullständigt gräsligt!

Nu när vi ÄNTLIGEN fått riktigt högupplösta bra skärmar med fantastiska färger då skall vi gå tillbaka till primitiv monokrom streckgrafik från 80-talet!?!? Ofta med kräkinducerande färgpalett. Jag fattar verkligen ingenting. Nu vill det fan till att ms ger win10 fullt och komplett stöd gör GUI teman. Vilket dom knappast kommer göra.

Död åt FlatUI/ModernUI IOS7 skräpet!

80 talet så vara alla ikoner 3D.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cooling23:

80 talet så vara alla ikoner 3D.

1984 håller inte med:

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Och du gnäller på de som gnäller om någonting. Trots att många faktiskt bara framför sitt missnöje med sakliga argument.

Gnäller på att folk gnäller? Nej du verkligen inte. Konstaterar enbart, väsentlig skillnad.
Lösningar på många av dom problem som folk hade ang Windows 8 fanns runt hörnet så att säga, (inte alla självklart men dom flesta stora) användarna vägrade helt enkelt att se dom. Det var ju bara att välja: 1, sitt kvar med det du tror är tvingad till att använda och tjura. 2, se lösningen och strunta i att det var du som fixade det istället för leverantören. Om allt funkar så är väl allt fine?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Batman:

Gnäller på att folk gnäller? Nej du verkligen inte. Konstaterar enbart, väsentlig skillnad.
Lösningar på många av dom problem som folk hade ang Windows 8 fanns runt hörnet så att säga, (inte alla självklart men dom flesta stora) användarna vägrade helt enkelt att se dom. Det var ju bara att välja: 1, sitt kvar med det du tror är tvingad till att använda och tjura. 2, se lösningen och strunta i att det var du som fixade det istället för leverantören. Om allt funkar så är väl allt fine?

Skickades från m.sweclockers.com

Problemet med att ändra interfacet själv är att det inte finns några garantier att det fungerar efter en uppdatering om inte MS uttryckligen stödjer metoden och det har de hittils inte gjort.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Platt och tråkigt

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen de gör det enhetligt med ikonerna för Windows 8:a ser helt misslyckad ut ur ett ikonperspektiv. Jag tycker de platta ikonerna gör sig bra i Office-dokument, men hade nog sett att de behållit Windows 7-style i Windows. Men det hade inte gjort sig så bra i modern ui. Så blir kanske helt ok att göra så här ändå, bara det blir enhetligt

Permalänk
Medlem

Svårt att se fördelen med platta, tråkiga och färglösa iconer.

Kan vi inte lika gärna gå tillbaka till 80-talet och köra med TOS som jag är uppvuxen med, ju mer tillplattat och färglöst desto bättre verkar det ju...

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk

Påminner starkt om gamla Amiga Workbench ikoner.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem

Tänker nog bara använda egna ikoner från google images, vem vill egentligen ha platta ikoner, ibland känns det som om dom glömmer för vem dom gör operativ systemen för.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Kunde inte bry mig mindre, men om man ska säga något så tycker jag de befintliga (även om de inte är konsekventa) ser bättre ut.

Permalänk
Skrivet av -=Sh/\rK=-:

Tar tillbaka mitt påstående om att win10 ikonerna ser ut att komma från 80-talet.

Det är en förolämpning för 80-tals ikoner.

Amigans ikoner var otroligt mycket snyggare än dom där win10 missfostren.

http://www.binarydevotion.com/wp-content/uploads/2011/02/SysI...

Tycker dom du visar liknar MUI-ikonerna och inte standard Amiga ikoner

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Legion T530-28ICB Desktop (Lenovo) - Type 90L3 > Intel Core i5-9400F Processor > 2x8GB DDR4 2666Mhz > GTX 1660 TI 6GB > 256GB M.2

Permalänk
Skrivet av Dantedali:

Classic-tema i Windows 10; är det att det skall se ut som Windows 8?!

Nej så att det ser ut som Windows 95/98.

Permalänk
Avstängd

stilrent i modern touch, behöver inte vara mer fancy än så, gillar det!

Kommer förmodligen fortsätta sitta med W7 tills stora kompatibilitetsproblem inträffar dock!

Permalänk
Medlem

Ytterligare ett steg av Microsoft som gör att jag börjar känna för att ta ett steg närmare, att helt gå över till MAC....

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag tog det absolut inte som någon kritik utan bara en hälsosam diskussion.

Hann inte leta upp bilder på hur jag uppfattar det som nu sker (formspråket alltså, inte färger nödvändigtvis):

Modern webbdesign (och nu även windows-ikoner), själadödande:

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/13877...

Tidigare informationstät och kreativ design som inspirerar:

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/1280p...

Och vad Windows 10 kunde ha gjort för att både vara modernt och inspirerande och informationstät:

För man kan göra alla saker moderna, snygga, informativa och inspirerande bara man lägger mer lite jobb på det. Arkitektur är väl ett bra exempel på det.
Vad var det Jeremy Clarkson sa nu "If you have all the money in the world, why no make something beautiful?"

(sidenote: stilen heter brutalistisk arkitektur, byggnaden heter Habitat 67; http://en.wikipedia.org/wiki/Habitat_67 MEN innan folk gnäller, ja det finns snyggare moderna hus men jag valde detta p.g.a hur tanken bakom det är, brutalism handlar om att överdriva men hålla saker enkla.)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hmmmm

W8, tyldiga färger, Metro = Enkla och starka färger.

Nu kommer de med dassiga färger och ett antal intetsägande ikoner. (vissa OK andra bara konstiga)

Jag tror inte microsofts designteam snackar med varandra..

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Och vad Windows 10 kunde ha gjort för att både vara modernt och inspirerande och informationstät:
http://i.imgur.com/BLt8YoS.png

För man kan göra alla saker moderna, snygga, informativa och inspirerande bara man lägger mer lite jobb på det. Arkitektur är väl ett bra exempel på det.
Vad var det Jeremy Clarkson sa nu "If you have all the money in the world, why no make something beautiful?"

(sidenote: stilen heter brutalistisk arkitektur, byggnaden heter Habitat 67; http://en.wikipedia.org/wiki/Habitat_67 MEN innan folk gnäller, ja det finns snyggare moderna hus men jag valde detta p.g.a hur tanken bakom det är, brutalism handlar om att överdriva men hålla saker enkla.)

Bortsett från att min personliga åsikt är att huset är väldigt fult och rörigt (vilket inte är så relevant, precis som att folk frågar varför MS gjort något fult) så är den designen inte vad som är mode i den del av grafisk design som berör ett UI. Nu är det platt och färgstarkt som gäller. Det enda förvånande med ikonerna är att de inte är färgstarkare.

Permalänk
Skrivet av Halogen:

"Det ser inte ut som jag är van vid, alltså är det dåligt." <-- Typ alla i denna tråd.

"Fan, folk tycker inte som jag, de måste vara bakåtsträvande!"

Jag gillar inte ikonerna därför att jag är alldeles för van vid dem, de är ju saxade direkt från Clipart's bibliotek från Office 2003 :/

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Jag tycker det ser ok ut, sen går det (förmodligen) att ladda ned eller designa egna teman om man vill ha det färggladare. Men grundtanken gillar jag dvs effektivt, snabbt, enkelt. Varför bränna cpu och gpu cykler i onödan på att köra skrivbordet i 3D? är det inte bättre att få längre batteritid?

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Gnäller på att folk gnäller? Nej du verkligen inte. Konstaterar enbart, väsentlig skillnad.
Lösningar på många av dom problem som folk hade ang Windows 8 fanns runt hörnet så att säga, (inte alla självklart men dom flesta stora) användarna vägrade helt enkelt att se dom. Det var ju bara att välja: 1, sitt kvar med det du tror är tvingad till att använda och tjura. 2, se lösningen och strunta i att det var du som fixade det istället för leverantören. Om allt funkar så är väl allt fine?

Givetvis tycker inte du att du gnäller och det ordet är kanske inte helt klockrent i sammanhanget, men jag valde det för att du gjorde det

Du tillhör uppenbarligen gruppen som antingen inte stör sig speciellt mycket på Metro, eller som tycker det är helt okej att förlita sig på tredjepartsleverantörer och tweeks för att man ska känna sig hemma igen. Jag respekterar det, men det är många (inklusive mig själv) som tycker att Microsoft gjorde operativsystemet sämre när de ersatte startmenyn på det sättet. Trogna kunder som varit nöjd med deras produkt tvingas nu själva modifiera det så det blir som de önskar. Hade dessa personer inte gjort väsen av sig så hade vi heller inte sett någon startmeny med Windows 10, det är jag väldigt säkert på.

Ikonerna är givetvis inte lika "big deal", men det är ändå tydligt att det inte uppskattas av alla. Kanske tycker MS och många användare att det är en välkommen förändringen som passar bättre. Personligen tycker jag tycker det är bra att alla som är missnöjda framför kritiken, för i mina ögon ser de ut som skit och jag vet med mig att jag kommer vilja lägga onödig tid på att byta ut dem. Om du inte bryr dig, respektera då dem som faktiskt gör det. Om du tycker det är det bästa som hänt, ställ dig då på andra sidan ån och heja på förändringen.

Det enda jag hoppas på är att ikonerna följer med något slags tema som är enkelt att byta. Jag är dock rädd att Windows inte kommer ge användaren den möjligheten utan att än en gång förlita sig på tredjepartsprogram. Urk!

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Titel

Jag fullkomligt hatar windows 8. sämsta skitet, det är endast några saker som är bättre med windows 8, att datorn startar snabbare, och mindre sesurskrävande.
Men jag hoppas att windows 10 blir bra så jag kan byta, det lär vara väldigt mkt snabbare än windows 7 samt borde spelen flyta på bättre.

Är det någon som vet varför både iphone och nu windows med windows 8 börjat med det som folk kallar tecknade menyerna, alltså otroligt jobbigt att titta på menyn på iphones sen de bytte utseende. likadant med windows 8 då som har detta fulla utseendet, varför förstöra något som var bra. är nästa steg svartvita skärmar så vi kan gå ännu mer baklänges i utvecklingen, känns lite så.

Permalänk
Medlem

Ser väl okej ut. Endast ikonen för mappar jag tycker är rent av ful.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Givetvis tycker inte du att du gnäller och det ordet är kanske inte helt klockrent i sammanhanget, men jag valde det för att du gjorde det

Du tillhör uppenbarligen gruppen som antingen inte stör sig speciellt mycket på Metro, eller som tycker det är helt okej att förlita sig på tredjepartsleverantörer och tweeks för att man ska känna sig hemma igen. Jag respekterar det, men det är många (inklusive mig själv) som tycker att Microsoft gjorde operativsystemet sämre när de ersatte startmenyn på det sättet. Trogna kunder som varit nöjd med deras produkt tvingas nu själva modifiera det så det blir som de önskar. Hade dessa personer inte gjort väsen av sig så hade vi heller inte sett någon startmeny med Windows 10, det är jag väldigt säkert på.

Ikonerna är givetvis inte lika "big deal", men det är ändå tydligt att det inte uppskattas av alla. Kanske tycker MS och många användare att det är en välkommen förändringen som passar bättre. Personligen tycker jag tycker det är bra att alla som är missnöjda framför kritiken, för i mina ögon ser de ut som skit och jag vet med mig att jag kommer vilja lägga onödig tid på att byta ut dem. Om du inte bryr dig, respektera då dem som faktiskt gör det. Om du tycker det är det bästa som hänt, ställ dig då på andra sidan ån och heja på förändringen.

Det enda jag hoppas på är att ikonerna följer med något slags tema som är enkelt att byta. Jag är dock rädd att Windows inte kommer ge användaren den möjligheten utan att än en gång förlita sig på tredjepartsprogram. Urk!

Förstår fortfarande inte varför du tjatar om att jag gnäller. Är det några om nån som har gnällt så är det just dom personer jag skrev om. Så nej.
Sen kan du och vilka som vill vrida och vända på hela situationen bäst ni vill, för är man så pass instängd i sitt eget sätt att tänka och helt oförmögen att fixa det man stör sig på själv utan bara skiter i allt så blir det så också.
Eller, och det är ett stort problem för många tydligen...
Så fixar man det själv. Svårt va?
Så komiskt att det finns så pass många användare som förväntar sig allt serverat på ett silverfat, matade med silversked hela livet. Ena användaren, typ (nämner inga användare men han argumenterar mot Strejf konstant),vill ha ett os beställt där startmenyn (den klassiska) är valbart eller standard. Ene användaren vill ha Windows 8 som det är men med nytt tema a-l-a Windows 7 style. Nästa användare vill ha bort allt Bing relaterat i Windows 8 (som visserligen inte går att ta bort per se men du kan inaktivera det helt och hållet). Etc etc etc.
Vad har alla dessa användare gemensamt då? Jo dom klagar och hävdar bestämt att dom hellre sitter kvar, vad jag antar ruttnar bakom skärmen pga den hemska användarupplevelsen, med det nya "påtvingade" sättet att arbeta och använda sin pc på. När dom istället på, som jag skrev i första posten, på mindre än 2min kan få en identisk Windows 7 upplevelse med alla Windows 8:s fördelar under huven.

Självklart är kritik viktigt för oss användare att delge oss till den som levererat produkten och givetvis har 10 formats om till viss del så att det som irriterande folk mest i 8:an (Metro, startskärmen etc) har fått ge vika och nu istället in med ett interface som dom flesta vana Windows anhängare känner igen sig i. Jag tycker att 10:an är det som Windows 8 borde ha varit, men den meningen innebär inte att jag var missnöjd med 8:an. Det är det alla tror, alla vi som är nöjda med det nya måste antingen ha hatat det gamla förra och gjort som alla andra, d.v.s. skriva hatinlägg till M$ och göra punkt-för-punkt listor med alla idiotiska punkter man uttrycker sig om os:er i sig. Jag har sagt detta många gånger förut men det tål att upprepas tydligen.

Jag kom som dom allra flesta till Windows 8 med ett förflutet i Windows 7 och var så klart helt inlärd och nöjd med det. Men jag testade 8:an vid februari året efter lansering då Microsoft körde sin uppgradera för 279:- från Windows 7 och Vista drive. Det tog mig nån dag eller 2 att lära mig hur allt fungerade vilket inte heller är så konstigt då Windows 8 var så pass oerhört olikt sina föregångare (detta ska man också komma ihåg att detta var heller inget som Microsoft hymlade med utan man sa det öppet: A whole new Windows experience like you never seen before"). Reklamen kanske inte löd exakt så men du fattar poängen, man var öppna med att man lanserade någonting helt nytt och annorlunda, och detta var ju någonting man inge kunde missa som Windows 7 användare heller. Är man det minsta insatt så kommer man ju ihåg hur mycket reklam och pr som anordnades för Windows 8 genom demonstrationsvideor, genomgångar här på swec bland annat. Så uppgraderade man (ej köpte nytt genom OEM) visste man nog vad man gav sig in på. Jag och många andra var nöjda med vad Windows 8 levererade. Och hittade jag någonting jag störde mig på fixade jag det då det var så himla enkelt istället för att förvänta mig att få det serverat. Jag körde ex med Classic Shell första dagarna innan jag gick tillbaka till startskärmen.
Jag förstår inte dom som klagar (som gick genom uppgradering enbart). Ni visste vad ni gav er in på, ni såg innehållet, gillade inte det ni såg och ändå testade ni. Om man är så pass insnöad på sitt Windows 7 och verkligen inte vill byta så får man skylla sig själv om man fick det lite kämpigt (sorry but true). Det är lite grand som att sitta på en restaurang och kolla på menyn: Man ser inget man riktigt gillar, allt verkar udda och äckligt men man beställer ändå in en liten bit av allt för att testa.
Valfrihet kallas det, man hade möjligheten och valfriheten att testa det nya och byta tillbaka till det gamla om man inte var nöjd. Tyvärr stannade alltför många kvar och gnäller fortfarande på när dom antingen bara kunde ha struntat i att byta/uppgradera eller fixa det själva.
Valmöjlighet...valmöjlighet var det.

Dont get me wrong. Jag håller med om att Microsoft kunde ha gjort Windows 8 betydligt mer användarvänligt om man gjorde saker valbart såsom startmenyn ex. Erbjud den nya som standard och ge användarna chansen att testa på den, var man inte nöjd erbjud att switcha tillbaks till den gamla klassiska. Självfallet hade det varit en oerhört enkel grej för M$ att införa, but they didn't ok? Finns mängder med fler ex jag kan ta upp som man kunde ha gjort bättre med Windows 8, och kritik och feedback är ju uppenbart att man som företag (speciellt i M$ storlek) måste ta till sig. Varför dom inte gjorde det vet ju varken du eller jag, men tråkigt är det i alla fall.
Men, och här kommer den största skillnaden mellan mig och andra liknande användare gentemot användare som jag pratar om: Vi inser att läget inte är kört utan att allt går att få som man vill om man bara lägger (den här meningen kommer jag få mycket skit för) manken till.

Så kom inte och säg att det är jag som gnäller när det är så uppenbart att det är exakt det motsatta, du och andra likasinnade är de som gnäller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Batman:

Förstår fortfarande inte varför du tjatar om att jag gnäller. Är det några om nån som har gnällt så är det just dom personer jag skrev om. Så nej.
Sen kan du och vilka som vill vrida och vända på hela situationen bäst ni vill, för är man så pass instängd i sitt eget sätt att tänka och helt oförmögen att fixa det man stör sig på själv utan bara skiter i allt så blir det så också.
Eller, och det är ett stort problem för många tydligen...
Så fixar man det själv. Svårt va?
Så komiskt att det finns så pass många användare som förväntar sig allt serverat på ett silverfat, matade med silversked hela livet. Ena användaren, typ (nämner inga användare men han argumenterar mot Strejf konstant),vill ha ett os beställt där startmenyn (den klassiska) är valbart eller standard. Ene användaren vill ha Windows 8 som det är men med nytt tema a-l-a Windows 7 style. Nästa användare vill ha bort allt Bing relaterat i Windows 8 (som visserligen inte går att ta bort per se men du kan inaktivera det helt och hållet). Etc etc etc.
Vad har alla dessa användare gemensamt då? Jo dom klagar och hävdar bestämt att dom hellre sitter kvar, vad jag antar ruttnar bakom skärmen pga den hemska användarupplevelsen, med det nya "påtvingade" sättet att arbeta och använda sin pc på. När dom istället på, som jag skrev i första posten, på mindre än 2min kan få en identisk Windows 7 upplevelse med alla Windows 8:s fördelar under huven.

Dont get me wrong. Jag håller med om att Microsoft kunde ha gjort Windows 8 betydligt mer användarvänligt om man gjorde saker valbart såsom startmenyn ex. Erbjud den nya som standard och ge användarna chansen att testa på den, var man inte nöjd erbjud att switcha tillbaks till den gamla klassiska. Självfallet hade det varit en oerhört enkel grej för M$ att införa, but they didn't ok? Finns mängder med fler ex jag kan ta upp som man kunde ha gjort bättre med Windows 8, och kritik och feedback är ju uppenbart att man som företag (speciellt i M$ storlek) måste ta till sig. Varför dom inte gjorde det vet ju varken du eller jag, men tråkigt är det i alla fall.
Men, och här kommer den största skillnaden mellan mig och andra liknande användare gentemot användare som jag pratar om: Vi inser att läget inte är kört utan att allt går att få som man vill om man bara lägger (den här meningen kommer jag få mycket skit för) manken till.

Så kom inte och säg att det är jag som gnäller när det är så uppenbart att det är exakt det motsatta, du och andra likasinnade är de som gnäller.

Skickades från m.sweclockers.com

Dold text

Vist kan köpa att man får pilla lite själv. Men även andriod t.ex kan man lätt utan några instabila fix i register. göra om utseendet t.ex byta helt utseende från vanliga android (med eget ikon pack och launcher). Utan tappa prestanda och få något som kanske inte fungerar.

Det har alltid varit det problemet med windows. Hade MS viljat hade dom fixat så man riskfritt kunde byta mellan teman, men nu om man vill behålla ett stabilt os så kan man bara välja mellan dom windows levereras med.

Jag lyckades fixa tredjeparts startmeny, men var lite buggit i början.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Entusiast

Har inget emot platta ikoner (även om jag verkligen gillar Windows 7's ikoner), men fan vad färglösa de är. Platt är inte synonymt med tråkigt. Blir ju helt dåsig bara av att titta på dem..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

"Det ser inte ut som jag är van vid, alltså är det dåligt." <-- Typ alla i denna tråd.

Men va fan.

Nu är du väl ute och snurrar va. Den ena hälften tycker att det är snyggt, den andra att det ser förjävligt ut.

Undrar bara...vem skrev att det är dåligt?

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knashatt:

Svårt att se fördelen med platta, tråkiga och färglösa iconer.

Kan vi inte lika gärna gå tillbaka till 80-talet och köra med TOS som jag är uppvuxen med, ju mer tillplattat och färglöst desto bättre verkar det ju...

http://i58.tinypic.com/28hep7q.jpg

Atari Falcon hade i alla fall färger även om det inte var så jättesnyggt. Tror att ikonerna kom från tidig Windowsversion till och med

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare