Windows 10 i skärmdumpar och bilder

Permalänk

Windows 10 med det blåa temat liknar samsungs senaste version av touchwiz. Usch, då.

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Medlem

Ni som sitter med preview'en. Har ni läst EULA'n?

“If you open a file, we may collect information about the file, the application used to open the file, and how long it takes any use [of] it for purposes such as improving performance, or [if you] enter text, we may collect typed characters, we may collect typed characters and use them for purposes such as improving autocomplete and spell check features,”

Jag hade haft kul om jag jobbade på M$...

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GaMeR2K5:

Det är inte tillräckligt stora förändringar för att byta till nästa steg... version 7.

Windows Me 4.90 -> XP 5.1
XP 5.1 -> Vista 6.0

Men nu efter Vista, 7, 8 och 8.1 så hade jag faktiskt förväntat mig en 7:a i versionsnumret. Tydligen så fungerar den här grunden tillräckligt bra att bygga vidare på ett tag till.

Du har också missuppfattat. Som jag sa, det har ingenting att göra med om det är gjort stora förändringar i operativsystemet eller inte. Anledningen till att man fortsätter med 6.x är enbart för att inte förstöra bakåtkompatibiliteten med program och drivrutiner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2good4you:

Ni som sitter med preview'en. Har ni läst EULA'n?

“If you open a file, we may collect information about the file, the application used to open the file, and how long it takes any use [of] it for purposes such as improving performance, or [if you] enter text, we may collect typed characters, we may collect typed characters and use them for purposes such as improving autocomplete and spell check features,”

Jag hade haft kul om jag jobbade på M$...

Bättre att dra ur internetkabeln om man ska skriva nåt. Jävla spioner säger jag

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Du har också missuppfattat. Som jag sa, det har ingenting att göra med om det är gjort stora förändringar i operativsystemet eller inte. Anledningen till att man fortsätter med 6.x är enbart för att inte förstöra bakåtkompatibiliteten med program och drivrutiner.

Skickades från m.sweclockers.com

Kom igen nu, ge en källa på detta. I min uppfattning så är det du som har fått det om bakfoten.

Att 6.x är bakåtkompatibel är ju givet av versionsnumreringen, det är precis vad versionsnumret skvallrar om (om de nu inte gått ifrån dess faktiska innebörd, vilket du påstår och jag vill återigen ha en riktig källa på).

Du påstår att de gått ifrån numreringens innebörd och därmed skulle kunna släppa 6.y som _inte_ är bakåtkompatibel, vilket jag inte köper utan en källa.

Man kan göra stora utökningar/förändringar även om man inte stegar major-numret givet att man behåller bakåtkompatibiliteten i API/ABI, man kan också utöka det, det är det minor-numret står för. (Micronummerstegning/stegad patchnivå brukar innebära buggfixar utan förändrat API/ABI).

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Kan man låsa aktivitetsfältet på riktigt i W10? (sitter med W7 och Lock the taskbar gör inte ett skit)
Hur är bildvisaren, funkar gifs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Har själv lagt in det på en Asus P67P8-M, 3350P med HD7950, och det enda jag behövde installera var mer avancerade Sata drivare, då de standard var lite sega. I övrigt så la den in rubbet själv. Tom AMD CCC installerades och ordnade sig själv, precis som mer avancerade mus programvara mm (Razer).
Det verkar som att alla drivare som går med 8.1 går utmärkt i denna.

Jag har haft en liten bugg, som ska ska försöka reproducera, men jag misstänker att den var pga Sata drivaren. Förutom det så har allt fungerar bra hittills. Dock har man inte haft mer än några timmar att testa det rejält. Får sitta i helgen och klämma på det ordentligt.

Jag har vana på hur jag vill ha det efter att ha jobbat med datorer i ca 20 år nu. Jag vill inte ändra på det, och anser inte att jag ska bli tvingad till det. Jag sover i samma säng, har ungefär samma morgonrutin, bilen fungerar på liknande sett trots byte mellan 3 olika bilar och jag har ungefär samma intresse och smak som jag haft de senaste 10+ åren.
Varför i tusan måste då min dator då bete sig som något helt annat, för att du tycker att alla ska ha det? Detta är ju varför Windows 8 blev den flopp den blev. Inte pga det är ett dåligt OS, utan pga användarna tvingades till saker de inte ville eller gillade.

Detta är varför jag gillar Win10, du kan själv välja. Ingen tvingar dig... Vill du ha MUI, så ha det. Vill du har MS konto, ja/nej. Vill du köra en skärm, eller flera?
Kan du inte se fördelen med detta? Att alla får lov att välja själv.
Detta kombinerat med de små irriterande sakerna man har behövt själv fixa, som sakta blir bättre gör att jag kan se mig gilla detta OS. Jag hoppas dock jag kunde få en mer 3D syn på det igen, men om jag ska vänja mig vid ett platt pussel så kan jag det, så länge som pusslet fungerar på samma sätt som jag vill.

Endast om du köpte OSet, alltså retail version. Inte om de följde med datorn, eller OEM/uppgradering.

Tack för info!

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5