Permalänk

Ute i skogen, hur ska jag tänka?

Tjena Sweclockers!

Nu är det så att jag bor ute i skogen och har idag mobilt bredband som internet. 20 gb vilket inte räcker till alls. Detta kostar mig 219 kronor i månaden men det är inte speciellt snabbt och när datamängden är slut så blir det outhärdligt. Hur ska jag nu tänka? Kan ingenting om det här så vet inte vad jag kan ha. Skulle vilja ha en fast uppkoppling där jag inte behöver oroa mig för datamängden. Men jag vill inte att det ska kosta speciellt mycket mer än idag. Har ni några ideer?

Mvh

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!

Permalänk
Sötast

På avskärmade platser som just t.ex ute i skogen så skulle jag anta att satellitinternet kan vara en av de bästa lösningarna.

Permalänk
Skrivet av PcCrazyMods:

Tjena Sweclockers!

Nu är det så att jag bor ute i skogen och har idag mobilt bredband som internet. 20 gb vilket inte räcker till alls. Detta kostar mig 219 kronor i månaden men det är inte speciellt snabbt och när datamängden är slut så blir det outhärdligt. Hur ska jag nu tänka? Kan ingenting om det här så vet inte vad jag kan ha. Skulle vilja ha en fast uppkoppling där jag inte behöver oroa mig för datamängden. Men jag vill inte att det ska kosta speciellt mycket mer än idag. Har ni några ideer?

Mvh

Har samma problem kolla upp om du/dinna grannar? Kan sakaffa fiber?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

På avskärmade platser som just t.ex ute i skogen så skulle jag anta att satellitinternet kan vara en av de bästa lösningarna.

satellitinternet? Really..?

TS, är ADSL helt uteslutet?
Kan mycket väl kosta 300-400kr/m men det är det värt jämfört med mbb.

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem

Jag och min polare bor i skogen och vi hade väldiga problem med internetleverantörer, Men efter lite letande så upptäckte vi att Bredbandsbolaget inte har något tak och utan tvekan högsta hastighet där vi bor.

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Skrivet av Piinmu:

satellitinternet? Really..?

TS, är ADSL helt uteslutet?
Kan mycket väl kosta 300-400kr/m men det är det värt jämfört med mbb.

Vad krävs för ADSL?

edit: Ursäkta för min inkompetens. Är verkligen inte kunnig inom detta.

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PcCrazyMods:

Vad krävs för ADSL?

edit: Ursäkta för min inkompetens. Är verkligen inte kunnig inom detta.

Till och börja med, jag antar att du har en telefonledning? Exakt vart är det du bor? Är det någorlunda nära någon stad/samhälle/liten by? Om svaren är ja på frågorna så är chansen stor att du kan få adsl.

Gå in på olika operatörers hemsidor så brukar det alltid gå att söka på antingen telefonnummer eller adress för att se vilken sorts uppkoppling du kan få. Jag skulle rekommendera att börja med Telia då de med all säkerhet har bäst "täckning".

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malawie:

Jag och min polare bor i skogen och vi hade väldiga problem med internetleverantörer, Men efter lite letande så upptäckte vi att Bredbandsbolaget inte har något tak och utan tvekan högsta hastighet där vi bor.

BBB tycks ha tak på alla sina abonnemang idag tyvärr

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av crumpets:

BBB tycks ha tak på alla sina abonnemang idag tyvärr

Enligt supporten så måste dom säga det av någon anledning.
Dom har inget tak på deras 4G.

Jag kan inte lova någonting, men vi har i alla fall gått över 100Gig data nu.

Två stycken omformaterade datorer, Med två välfyllda Steam och Origin konton, flera timmar Youtube och Netflix och vi har inte nuddat något tak ännu!

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk

Kanske kan detta hjälpa något?
http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.471797/sa-far-du-battre-mott...

Jag kör Wifog, och det funkar alldeles utmärkt även för gaming, dock bor ju jag i Gbg
De har ju obegränsat med surf, och jag tycker inte att reklamen är något större problem, speciellt inte nu när de har begränsat det till en reklamfilm.

Visa signatur