1300Mhz Titan > GTX 980 G1 = värt?

Permalänk
Medlem

1300Mhz Titan > GTX 980 G1 = värt?

Hei,

Man blir ju uppgraderingssugen när man läser recensioner om nioåttit..

Tycker ni det är värt?

Spelar bara BF4/BF3. Kanske något gammalt bilspel, ifall det kommer ut gratis på origin.

Vore kul ifall ni delade med er av vad ni tycker och tänker - även ni som suttit i samma situation.

puzz

Permalänk
Medlem

Vad skall du göra med Titan kortet ? Tycker inte det är värt att uppgradera.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Förnuftet säger att det är bättre att vänta tills du spelar ett spel som gör att din hårdvara inte räcker till. Vad ska du med några extra FPS till i BF3/BF4, Titanen spottar väl ur sig tillräckligt? Försöka väga begär och behov.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Vad skall du göra med Titan kortet ? Tycker inte det är värt att uppgradera.

Ja, om jag nu kör på ett nioåttio så säljer jag Titanet med tillhörande vattenblock och backplate här på marknaden.

Skrivet av bandite:

Förnuftet säger att det är bättre att vänta tills du spelar ett spel som gör att din hårdvara inte räcker till. Vad ska du med några extra FPS till i BF3/BF4, Titanen spottar väl ur sig tillräckligt? Försöka väga begär och behov.

Ja, haha, att försöka vägra begär och behov är svårt utav helskotta. Mjae. Jag tycker inte att FPS:en är tillräckligt i BF4 på Ultra inställningar

--

Sen glömde jag självklart nämna att jag lirar i 1440p.

Tack

Permalänk
Medlem

1440p 144hz och tankar på sli i framtiden JA.
Under det NEJ.

Mitt titan @ 1200mhz presterar som oklockat 980.

Men jag bytade pga 1440p och sli tankar

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

kanske försöka få tag i ett till titan och köra SLI?

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mogwaii:

1440p 144hz och tankar på sli i framtiden JA.
Under det NEJ.

Mitt titan @ 1200mhz presterar som oklockat 980.

Men jag bytade pga 1440p och sli tankar

Skrivet av lowngcawt:

kanske försöka få tag i ett till titan och köra SLI?

SLI eller inte SLI, det är frågan.

Känner inte att microstutter som jag hade med min 780 SLI-setup förut är något jag efterlängtar. Så jag suger nog på SLI-karamellen ett litet tag till.

Men det är nog som de flesta säger. Det är inte värt priset antagligen.

Men det är kul med diskussion om ämnet, så fortsätt ni som har något att tillägga!

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Personligen skulle jag aldrig ha bytt ifrån titan/780ti till ett 980 kort. Speciellt inte ett vattenkylt titan/780ti kort. Mest för att det är jobbigt att skruva isär sitt nuvarande system för ett kort som knappt är bättre, och dels för att GM200 "titan2" eller vad Nvidia väljer att kalla kommande kort kommer vara bättre än 980.

Så klart kommer det även vara dyrare, men dumt att köpa ett nytt kort nu innan GM200 kommer. När det väl är släppt kan man jämföra 980 vs GM200 "titan2" och välja om man vill betala extra för mer kraft.

Rumor http://wccftech.com/nvidia-geforce-gtx-980-ti-gtx-titan-x...

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Santrik:

Ja, om jag nu kör på ett nioåttio så säljer jag Titanet med tillhörande vattenblock och backplate här på marknaden.

Ja, haha, att försöka vägra begär och behov är svårt utav helskotta. Mjae. Jag tycker inte att FPS:en är tillräckligt i BF4 på Ultra inställningar

--

Sen glömde jag självklart nämna att jag lirar i 1440p.

Tack

Hur många FPS får du och vad har du för skärm?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Personligen skulle jag aldrig ha bytt ifrån titan/780ti till ett 980 kort. Speciellt inte ett vattenkylt titan/780ti kort. Mest för att det är jobbigt att skruva isär sitt nuvarande system för ett kort som knappt är bättre, och dels för att GM200 "titan2" eller vad Nvidia väljer att kalla kommande kort kommer vara bättre än 980.

Så klart kommer det även vara dyrare, men dumt att köpa ett nytt kort nu innan GM200 kommer. När det väl är släppt kan man jämföra 980 vs GM200 "titan2" och välja om man vill betala extra för mer kraft.

Rumor http://wccftech.com/nvidia-geforce-gtx-980-ti-gtx-titan-x...

Lite så jag också tänker. När väl den stora kretsen av Maxwell kommer, eller Pascal väljer att träda i kraft så kanske man kör på en sån istället.

Men, fortsätt komma med för/mot argument ni som kan och vill. Alltid kul att höra folks åsikter

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Hur många FPS får du och vad har du för skärm?

Kör på en överklockad Qnix 1440p som gör 122hz.

Snittet ligger en bit över 60fps med nån drop ner till 50 i kaosscener. Helt hemskt jobbigt.

Permalänk
Medlem

Uppgraderar bara om jag hittar en bra deal Eller verkligen behöver det.
Hade 2x 770, som jag fick bra pris för efter maxwell release. 1800 styck.
Köpte en ny 970 på forumet för 3k. Köpt 25.9 på webhallen, jag köpte den av killen 27.9 700kr sparat.

Spel jag spelar har dålig SLI stöd, oftast så satt jag med 30 fps eller sämre, men fick 60 på ett kort.
Nu lirar jag på en 30" 2560x1600 korean, och älskar det:D

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santrik:

SLI eller inte SLI, det är frågan.

Känner inte att microstutter som jag hade med min 780 SLI-setup förut är något jag efterlängtar. Så jag suger nog på SLI-karamellen ett litet tag till.

Men det är nog som de flesta säger. Det är inte värt priset antagligen.

Men det är kul med diskussion om ämnet, så fortsätt ni som har något att tillägga!

microstuttering problemen verkar vara lösta, var länge sen jag hörde något om det dock.
Jag har inga problem med det iaf

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

vänta hellre på "riktiga" maxwell, 980 ti eller titan 2 eller vad de nu kallar den, tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santrik:

Kör på en överklockad Qnix 1440p som gör 122hz.

Snittet ligger en bit över 60fps med nån drop ner till 50 i kaosscener. Helt hemskt jobbigt.

Då behöver du ju ett till. Jag kör också i 1440p på en Overlord Tempest. Inga problem med micro stutter med mina 780Ti.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

microstuttering problemen verkar vara lösta, var länge sen jag hörde något om det dock.
Jag har inga problem med det iaf

Det låter ju bra det iallafall! Skönt att dem arbetat bort det. Det kan ju förvisso ha varit min rigg också med den klocken jag hade på korten.

Skrivet av versions:

vänta hellre på "riktiga" maxwell, 980 ti eller titan 2 eller vad de nu kallar den, tycker jag.

Det är la på den stigen jag vandrar tror jag nu. Istället för stora Maxwell så kanske jag siktar på Pascal och lyckas driva 1440p med ett grafikkort?

Skrivet av bandite:

Då behöver du ju ett till. Jag kör också i 1440p på en Overlord Tempest. Inga problem med micro stutter med mina 780Ti.

Visst fasen behöver jag ett till, 50 fps är inte godtagbart öht. Härligt att det lirar för mig. Var förvisso flertalet månader sen jag hade mina 780is. Skönt att det verkar vara löst.

Permalänk
Medlem

Tänk på att med varje ny produkt blir gamla kort mindre värda. Mitt råd är att sälja Titan samma stund första recensionen kommer innan folk börjar byta. Eller så väntar man och skaffar ett till billigt efter det nya släppts.

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |