Kan SLI funktionen på ett moderkort gå sönder ?

Permalänk
Medlem

Kan SLI funktionen på ett moderkort gå sönder ?

Hej

Jag har ett Z87- GD65 Gaming som jag köpte för något år sedan, och jag kör med gtx 770 sli, det har fungerat så där, jag har inte kunnat köra på ultra på bf4 vilket är konstig för alla säger att det inte ska vara några problem. Jag har en i 7 4770k och 16 ram. Mina vänner kör med 760 sli och en i5 och dom kan köra på ultra på bf4. men hur som helst. Något har hänt med min dator för nu hackar det som bara den när jag kör med sli, koppla jag bort sli så fungera det bra. Jag kan köra på ultra med ett kort. Jag har bytat plats på korten, det är inget fel på några av dom, jag har kört med korten på bägge platse på moderkort, inga problem alls. Men så fort jag koppla på Sli, så blir det störningar/ hack i spelet. Har någon av er varit med om detta, eller vet ni vad detta kan beror på. Jag har bytat sli brygga , jag har 2 st men det är samma sak på bägge

Med vänlig hälsning

Tommy

Permalänk
Skrivet av tcmannen:

Hej

Jag har ett Z87- GD65 Gaming som jag köpte för något år sedan, och jag kör med gtx 770 sli, det har fungerat så där, jag har inte kunnat köra på ultra på bf4 vilket är konstig för alla säger att det inte ska vara några problem. Jag har en i 7 4770k och 16 ram. Mina vänner kör med 760 sli och en i5 och dom kan köra på ultra på bf4. men hur som helst. Något har hänt med min dator för nu hackar det som bara den när jag kör med sli, koppla jag bort sli så fungera det bra. Jag kan köra på ultra med ett kort. Jag har bytat plats på korten, det är inget fel på några av dom, jag har kört med korten på bägge platse på moderkort, inga problem alls. Men så fort jag koppla på Sli, så blir det störningar/ hack i spelet. Har någon av er varit med om detta, eller vet ni vad detta kan beror på.

Med vänlig hälsning

Tommy

har du kollat dina drivrutiner?

Permalänk

Testa aktivera PCI-E 3.0. Brukar vara avstängd by stock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deepforce:

har du kollat dina drivrutiner?

ja jag har kollat dom, jag har använt mig av Nvidia Geforce Experience,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Testa aktivera PCI-E 3.0. Brukar vara avstängd by stock.

jag är lite osäker på vad jag gör det, plus det har ju funkat bättre innan , bara förra veckan så var det inga hack/ störning. Jag har bytat sli band eller vad det nu heter brygga.

Permalänk

Testa andra drivrutiner då ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Testa andra drivrutiner då ?

jag har avinstallerat Nvidia drivrutin sen laddat ner dom igen, jag har testat köra med den äldre drivrutinen. Inget hjälper, det är samma skit hur kan det bara uppstår sådana problem från ingenstans.

Permalänk
Skrivet av tcmannen:

jag har avinstallerat Nvidia drivrutin sen laddat ner dom igen, jag har testat köra med den äldre drivrutinen. Inget hjälper, det är samma skit hur kan det bara uppstår sådana problem från ingenstans.

Har du avinstallerat drivrutinerna och sen installerat på nytt ? Eller har du bara installerat på ?

Permalänk
Medlem

Uppdatera biosen till moderkortet
Om du har ändrat i bios, återställ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Har du avinstallerat drivrutinerna och sen installerat på nytt ? Eller har du bara installerat på ?

jag har avinstallerat dom, sen installerat igen. Jag kommer faktiskt ihåg att det var runt den sista drivrutinen
244.11 som det började hända konstiga saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulltazar:

Uppdatera biosen till moderkortet
Om du har ändrat i bios, återställ.

jag uppdaterade allt på moderkort nu, jag kör med Msi live uppdate 6, den fixar väl de nya bios också ?