Permalänk

4790k intergrerad grafik i WoW?

Haj!

Snabb fråga, hur pass bra hanterar HD 4600 WoW? Gick in i character screen, både temps och clocken gick upp ganska hårt. Load var väldigt högt i procent också, inte tidigare kört med integrerad grafik i spel så vet inte vad jag har att förvänta mig.

Förväntar mig självklart ingen värsting fps här men vill inte heller att något ska ta skada när jag spelar, behövs nåt speciellt installeras innan eller bara att köra på?

Kan även tillägga att jag kör med HDMI, om det spelar någon roll? Har inget annat hemma.

Mvh.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Haj!

Gick in i character screen, både temps och clocken gick upp ganska hårt. Load var väldigt högt i procent också, inte tidigare kört med integrerad grafik i spel så vet inte vad jag har att förvänta mig.

Förväntar mig självklart ingen värsting fps här men vill inte heller att något ska ta skada när jag spelar, behövs nåt speciellt installeras innan eller bara att köra på?

Kan även tillägga att jag kör med HDMI, om det spelar någon roll? Har inget annat hemma.

Mvh.

  • Snabb fråga, hur pass bra hanterar HD 4600 WoW? Dåligt
    Cirka 25 fps i wow http://media.bestofmicro.com/J/N/386915/original/wow-avg.png

  • Behövs nåt speciellt installeras innan eller bara att köra på? Nej, Ja.

  • jag kör med HDMI, om det spelar någon roll? Nej. Du har inte så hög fps att tex en dvi-d kabel behövs för att nyttja eventuell 120/144 hz skärm.

Processorn tar inte skada bara du har okej temps.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Skrivet av Ain0k:
  • Snabb fråga, hur pass bra hanterar HD 4600 WoW? Dåligt
    Cirka 25 fps i wow http://media.bestofmicro.com/J/N/386915/original/wow-avg.png

  • Behövs nåt speciellt installeras innan eller bara att köra på? Nej, Ja.

  • jag kör med HDMI, om det spelar någon roll? Nej. Du har inte så hög fps att tex en dvi-d kabel behövs för att nyttja eventuell 120/144 hz skärm.

Processorn tar inte skada bara du har okej temps.

Jaså inte mer än så? Sänka upplösning eller blir det för dumt på en 1080p monitor?
Och är hög load normalt i WoW?

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk

Haha gick inte att spela för fem öre ju wtf, testade t.om 768p och jag hade laggiga 20 fps haha.
https://www.youtube.com/watch?v=Kk05QjINQTA hur denna snubbe har 30fps i 1080p is beyond me.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Haha gick inte att spela för fem öre ju wtf, testade t.om 768p och jag hade laggiga 20 fps haha.

Och det är innan WoD

Visa signatur

Asus RTX 3070 Dual OC | AMD Ryzen 3600 @ 4,35 GHz | MSI B450M Mortar Max | HyperX Fury Black 3600MHz 2x8GB CL17| Seasonic Focus GX 650W | PNY CS3030 M.2 NVMe 500GB | 1TB Seagate HDD 7200rpm 64MB | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | AOC Q27G2U

Permalänk
Medlem

Vad har du inställningarna på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Haj!

Snabb fråga, hur pass bra hanterar HD 4600 WoW? Gick in i character screen, både temps och clocken gick upp ganska hårt. Load var väldigt högt i procent också, inte tidigare kört med integrerad grafik i spel så vet inte vad jag har att förvänta mig.

Förväntar mig självklart ingen värsting fps här men vill inte heller att något ska ta skada när jag spelar, behövs nåt speciellt installeras innan eller bara att köra på?

Kan även tillägga att jag kör med HDMI, om det spelar någon roll? Har inget annat hemma.

Mvh.

Vad har du mera för komponenter i datorn då?

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Vad har du inställningarna på?

allt på lägsta haha, på bägge upplösningar

Skrivet av Dragone:

Vad har du mera för komponenter i datorn då?

16gb 1600mhz
maximus ranger osv, grafikkort inne på koll atm.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk

Kikade runt lite inne vid inställningar och visade sig att den använde windows egna nånting, körde senaste updates och nu använder jag mig utav 4600 HD.

Med low inställningar i WoW så har jag nästan 100 fps hehe.
Och i CS GO så flyter det faktiskt på bättre än med mitt 980, fml right?

Aja tack för svar men nu har det löst sig

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)