Permalänk
Medlem

Köpråd

Tjenare!
Jag har för tillfället ett Gtx 560(vet att det är gammalt) och sa det till en kompis, han sa att han hade ett 570 liggandes och att jag kunde få köpa det, det är i bra skick och så men frågan är, hur mycket ska jag ge för det?
Tack för svar

Visa signatur

Carpe diem b*tch
-Jesse pinkman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stonez0n:

Tjenare!
Jag har för tillfället ett Gtx 560(vet att det är gammalt) och sa det till en kompis, han sa att han hade ett 570 liggandes och att jag kunde få köpa det, det är i bra skick och så men frågan är, hur mycket ska jag ge för det?
Tack för svar

~500.. Va vill han ha?

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk

Vet inte men du kanske kan fråga honom vad han kan tänka sig och om du inte tycker det är rimligt så kan du kanske använda det som riktpris och sen säga vad till honom vad han tycker om det.

Permalänk
Medlem

Det blir ju ingen stor uppgradering direkt. Skulle köpa något bättre även omdet är dyrare.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stonez0n:

Tjenare!
Jag har för tillfället ett Gtx 560(vet att det är gammalt) och sa det till en kompis, han sa att han hade ett 570 liggandes och att jag kunde få köpa det, det är i bra skick och så men frågan är, hur mycket ska jag ge för det?
Tack för svar

Skulle nog inte ge mer än 200-300kr, med tanke på att det konstant cirkulerar 580 för 400-600kr på marknaden. Dock så måste jag bara fråga, varför är du intresserade av en uppgradering och hur mycket skulle förändringen var värd för dig? Om du är villig att lägga lite mer så skulle nog ett 660ti vara en enorm uppgradering, eller något högre upp i 600-serien. 660ti är i de flesta spelen lite snabbare än ett 580, så uppgraderingen är absolut värt det om du vill spela med högre FPS eller högre inställningar. Kolla runt lite på begagnat marknaden efter något 6xx eller rent av 7xx kort då tom de svagare 600 korten är runt 580 nivå.

Permalänk
Medlem

Han ville ha 300 spänn för det, känns inte som årets största investering direkt

Visa signatur

Carpe diem b*tch
-Jesse pinkman