Alien: Isolation fungerar med Oculus Rift

Permalänk
Medlem

Testade precis Alien Isolation på min Dk2 och måste säga att det var riktigt häftigt. Jag kommer köra igenom spelet på den istället för min skärm. Hur skrämmande det är återstår att se har inte stött på någon alien ännu.

Visa signatur

CPU: i7-5930K GPU: 2x 1080 TI SLI MODERKORT: ASUS X99-DELUXE

Permalänk
Medlem
Skrivet av kusk0r:

Någon har rapporterat viss illamående efter ca 90 minuters spel. Det är kanske därför de inte gick ut med att det fanns stödj för DK2. Ingen annan som har upplevt det än efter en längre tids spel?

Jag kände en tendens till illamående när jag spelade Alien Isolation. Jag kan spela Elite Dangerous i flera timmar utan att känna något men Half-Life 2 är fruktansvärt efter ca 30 min.

Visa signatur

CPU: i7-5930K GPU: 2x 1080 TI SLI MODERKORT: ASUS X99-DELUXE

Permalänk
Avstängd

Har spelat in när jag lirar.
Part 2 kommer imorgon. Verkar vara ett långt spel, svårt också.
Vet faktiskt inte om det är bra eller dåligt när man sitter med konstant nalkande hjärtattack..

https://www.youtube.com/watch?v=P8WzO5K5YqA

Visa signatur

Asus PT6 Deluxe v2 | i7 920 @ 3,2GHz | Corsair Dominator DDR3 6GB @ 1600MHz | Intel X25-M 80GB SSD | 2x Gigabyte GTX470 1GB @ 850/2100 - 1.050v | Alienware OptX AW2310 23" 120Hz | nVidia 3D Vision

Permalänk
Medlem

Nu har jag testat att köra Alien Isolation i ca 90 minuter och kan meddela att jag inte känner mig illamående. Men tror det kan bero på hur snabbt man rör sig osv i spelet. Jag tog det ganska lugnt fram tills alien uppenbarade sig, då började jag röra mig fort som fan. I nuläget är jag mer orolig över att få en hjärtattack än att bli illamående...

Visa signatur

CPU: i7-5930K GPU: 2x 1080 TI SLI MODERKORT: ASUS X99-DELUXE

Permalänk
Medlem

Fy fan va läskigt. Man skulle få hjärtattack direkt. Skulle aldrig prova det

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Varför får jag en känsla att ett helt nytt område kommer öppnas för psykologer i framtiden

Allvarligt får man nog vara försiktig med vad man kör med oculus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

People will s*it bricks now

Fatta vad många villor man kommer kunna bygga efter en månads spelande

Permalänk

Black plague + Oculus måste vara en trevlig upplevelse, framförallt i labyrinten

Visa signatur

Corsair 600 T Silver / 4770k / Titan (SLI)

Permalänk

Det är ju verkligen synd att man inte har en Rift

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Skrivet av SweRMW:

Har spelat in när jag lirar.
Part 2 kommer imorgon. Verkar vara ett långt spel, svårt också.
Vet faktiskt inte om det är bra eller dåligt när man sitter med konstant nalkande hjärtattack..

https://www.youtube.com/watch?v=P8WzO5K5YqA

Varför laggar bilden som filmar dig när du spelar? Ser märkligt ut när dina rörelser inte synkar med spelets, bara en observation

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk

Ett mästerverk blir ännu bättre alltså. Herregud och spela med Rift. Mitt stackars hjärta. Tur man älskar att bli skiträdd!

Permalänk

Koolt!

Och det här är också lite koolt
Ett inlägg jag gjorde när colonial marines släpptes:
http://www.sweclockers.com/forum/76-actionspel-och-shooters/1182434-aliens-colonial-marines-post13227485/

btw, är det någon som fått AA´n att fungera med nvidia?

Permalänk
Medlem

Virtuellt skapad PTSD någon?
Har för visso inte testat dagens VR men tanken att vara omsluten av en digital verklighet där riktigt otäcka saker händer borde definitivt skapa problem för vissa individer. Som PTSD kanske man inte märker det direkt, utan det snarare kommer krypande, störd nattsömn, kännt obehag i sitvationer där man inte direkt kan dra en realltion till vad som hänt osv.
Eller ni som testat, hur skulle ni gämföra VR med att spela på en vanlig skärm?

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD