Lenovo avtäcker Yoga 3 Pro med Broadwell

Permalänk
Melding Plague

Lenovo avtäcker Yoga 3 Pro med Broadwell

Yoga-konceptet har blivit en hit för Lenovo, som nu går in i generation tre med Yoga 3 Pro. Bland nyheterna märks Intels Broadwell och en tunnare, lättare design med ett helt nytt gångjärn.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Låter ju som sjukt mycket prestanda i en passivt kyld laptop... Har dock svårt för valet av orange som färg men den borde väl komma i helsvart?

Permalänk
Medlem

Heh, det märks ju vilken målgrupp lenovo riktar sig mot med den videon. Hipsters!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Inaktiv

Ser att dustin med flera säljer/rear ut sina t440s och några andra versioner. Samma sak hände innan nya X1 carbon introducerades. Hoppas på en uppdaterad t440s snart med broadwell som förhoppningsvis inte totalförstörs av lenovo som X1 carbon gen 2 som är en katastrof till laptop

Permalänk
Inaktiv

Ser bara patetiskt ut när folk står och viftar med armarna för att byta bild..

Permalänk
Medlem

Hade kunnat tänka mig något liknande fast i 11 tum.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Master of Overkill

Sjuk dator, kan lätt tänka mig köpas in och testas.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Snygg dator och roliga funktioner. Att kunna vifta är perfekt om man vill läsa en e-bok och snuska med lite chips samtidigt

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

Ser bara patetiskt ut när folk står och viftar med armarna för att byta bild..

För att du har en viss bild som alla ska passa in i? Det är ju endast ditt problem i så fall.

Permalänk
Medlem

Då kanske man kan börja hoppas på att även ThinkPad Yoga kan få sig en uppdatering snart

Permalänk

Gillade verkligen hur tunn och nätt den var, men frågan är hur pass bra den mår utav att spela på

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk

Bara jag som tycker gångjärnen ser väldigt "over the top" ut?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Bara jag som tycker gångjärnen ser väldigt "over the top" ut?

Nej det ser väldigt "Bling Bling Gansta" ut i mina ögon, Som jag skrev ovan hoppas jag på uppdaterad Thinkpad Yoga, den borde fortsätta med sin mer diskreta och IBM aktiga utseende..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garumental:

Ser att dustin med flera säljer/rear ut sina t440s och några andra versioner. Samma sak hände innan nya X1 carbon introducerades. Hoppas på en uppdaterad t440s snart med broadwell som förhoppningsvis inte totalförstörs av lenovo som X1 carbon gen 2 som är en katastrof till laptop

Fläktlös T440 till och med... snälla... det är vad jag väntar på. En i5:a räcker utmärkt. 8 Gb internminne. Rejäl SSD. Inget diskret grafikkort. Inget touch-skräp. Bra upplösning på skärmen, men inget ultrasuper krävs (drar bara batteri). Och ett rejält batteri så man kan jobba hela dagen, även när batteriet börjar bli väl använt. Windows 7 Pro om 10:an verkar vara för mobiltelefoner även den.

Dröm?

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Avstängd

Skitdyr.
Enorma skärmkanter.

Ser ut som en 13,3" skärm i en dator ämnad för en 15" skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Fläktlös T440 till och med... snälla... det är vad jag väntar på. En i5:a räcker utmärkt. 8 Gb internminne. Rejäl SSD. Inget diskret grafikkort. Inget touch-skräp. Bra upplösning på skärmen, men inget ultrasuper krävs (drar bara batteri). Och ett rejält batteri så man kan jobba hela dagen, även när batteriet börjar bli väl använt. Windows 7 Pro om 10:an verkar vara för mobiltelefoner även den.

Dröm?

Låter som nuvarande T440s borde väl passa bra för dig då? Visst den är ju inte fläklös, men är det så viktigt? Kör själv med i5, 8GB, dubbla SSD och IPS skärm (utan touch såklart). Batteriet räcker länge och den flyter på bra utan några större problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Fläktlös T440 till och med... snälla... det är vad jag väntar på. En i5:a räcker utmärkt. 8 Gb internminne. Rejäl SSD. Inget diskret grafikkort. Inget touch-skräp. Bra upplösning på skärmen, men inget ultrasuper krävs (drar bara batteri). Och ett rejält batteri så man kan jobba hela dagen, även när batteriet börjar bli väl använt. Windows 7 Pro om 10:an verkar vara för mobiltelefoner även den.

Dröm?

.

I den drömmen vill jag gärna lägga till en riktigt touchplatta med separata musknappar så man kan klicka ordentligt... Den nuvarande är hemsk (enligt mina fingrar).

Visa signatur

/Linuxs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strogge:

Låter som nuvarande T440s borde väl passa bra för dig då? Visst den är ju inte fläklös, men är det så viktigt? Kör själv med i5, 8GB, dubbla SSD och IPS skärm (utan touch såklart). Batteriet räcker länge och den flyter på bra utan några större problem.

Den är det absolut inget fel på. Men ju färre rörliga delar och jag störs faktiskt av fläkten på min nuvarande Lenovo. Och om nu Broadwell är så snål att det går att bygga en schysst laptop runt den utan fläkt så varför inte? Tyngden och tjockleken spelar mindre roll (man är ju man), så spar inte på kopparen.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linuxs:

I den drömmen vill jag gärna lägga till en riktigt touchplatta med separata musknappar så man kan klicka ordentligt... Den nuvarande är hemsk (enligt mina fingrar).

Instämmer!! Och de riktiga knapparna får gärna sitta i nederkant.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

Ser bara patetiskt ut när folk står och viftar med armarna för att byta bild..

Hellre det än att kladda ner skärmen med massa fingeravtryck.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Hmm, jag tyckte faktiskt att den var ganska snygg. Men jag känner inte riktigt för att betala 14 000:- för en laptop. Det jag använder en bärbar till kan jag ju göra på min iPad. Allt tyngre arbete sköts på min stationära iaf.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Jag saknar bara en sak, 3G eller 4G. Det borde vara standard i dagens datorer/surfplattor.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av petabyte:

Då kanske man kan börja hoppas på att även ThinkPad Yoga kan få sig en uppdatering snart

Skrivet av petabyte:

Nej det ser väldigt "Bling Bling Gansta" ut i mina ögon, Som jag skrev ovan hoppas jag på uppdaterad Thinkpad Yoga, den borde fortsätta med sin mer diskreta och IBM aktiga utseende..

Taget från artikel om Yoga 3 Pro i The Verge:

"Lenovo is also introducing a new ThinkPad Yoga 14, a 14-inch convertible that's targeted squarely at business customers. It features a Full HD display with Nvidia Geforce 840M graphics, 1TB HDD (and a speedier 16GB SSD cache to go along with it), Intel's Core i5 processor, a full-size HDMI port, and battery life of up to eight hours. This one will only be available in black and sold exclusively at Best Buy later this month for $1,199."

Det var inte alls vad jag hade hoppats på får jag säga. Hårddisken lär man kunna göra något åt, men dubbla grafikkort är vad jag vet väldigt lurigt i Linux. Säger heller inget om Wacom-digitizer, men man får väl hoppas att de behåller den.

Permalänk
Medlem

800 delar, i ett gångjärn? Say what?
Stort habegär på denna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av leafbranch:

För att du har en viss bild som alla ska passa in i? Det är ju endast ditt problem i så fall.

Nej för att det helt enkelt är lättare att trycka på piltangenten alternativt dra fingret på skärmen.

Permalänk
Medlem

800 delar. Det behövs ju bara en del för att det ska paja om man stöter till eller tappar.

Vikt,tjocklek, prestanda = väldigt trevligt.
Pris = klart mindre trevligt

Men nu vill jag att Lenovo ska lansera nya X250. Litet kraftpaket det med (som borde bli lite billigare denna omgång).

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Hade hellre tagit 1080p och fått bättre prestanda, batteritid och lägre pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Dåligt att batteriet är minskat i yoga 3 från yoga 2.
Letar efter ny laptop med helst 12 timmar eller mer, vilket broadwell lätt skulle klara om bärbara hade skapligt batteri...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Härligt, jag som precis köpte en Yoga för drygt 30 dagar sedan, hade lätt bytt den på öppet köp. Fattar dock inte den sjuka upplösningen på en sån liten skärm.

Hursom Yogan är underbar på alla sätt, gillar verkligen att jag kan vika den, känns som om w8.1 var som gjort för denna laptop.

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Medlem

Har själv en yoga pro 2 och kan säga att jag uppskattar den höga upplösningen. Gör så att man kan dela upp skrivbordet i smådelar och fortfarande läsa utan problem. Visst skärmen är inte jättestor, men med den upplösningen går det.