Permalänk
Medlem

Vattenblock GTX 660

Go kväll. Jag hoppas att ni här på sweclockers kan hjälpa mig. Håller på och bygga en custom vattenkylning på lan burken.

Nu är frågan såhär, jag har kollat så att mitt kort är kompatibel med gpu blocket från EK. Och det är den.

När jag lägger på blocket så är inte skruvhålen o linje med blocket och nu när jag "forcerat" lite så ligger blocket emot fyra stycken komponenter på grafikkortet ( kan ej namnet ) men dom är cylinder formade och sitter längst fram kortet.

www.sweclockers.com/image/gallery/2014/10/10/Image.jpg?t=orig...

Med vänlig hälsning

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k AMD RX 5600XT

Permalänk
Medlem

Kondensatorer. Kanske pcbn på ditt kort är lite annorlunda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vino:

Kondensatorer. Kanske pcbn på ditt kort är lite annorlunda?

Just ja!

Ingen aning enligt ek coolingconfig så ska den passa :/ men den passar nu men ligger emot, frågan är ju kan man köra som det är nu?

Visa signatur

i7 6700k AMD RX 5600XT

Permalänk
Medlem

Testa kolla ifall du hittar bild på ett kort med rätt pcb och jämför med ditt kort? Sålänge det inte ligger emot med mycket kraft så borde det gå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vino:

Testa kolla ifall du hittar bild på ett kort med rätt pcb och jämför med ditt kort? Sålänge det inte ligger emot med mycket kraft så borde det gå.

Jag har jämfört kortet som EK lägger upp på sin coolingconfig sida. Samma kort samma version, men såg förut att passformen var inte bekräftat utan visuell som dom uttrycker sig.

Men jag har pratat med en bekant att när är ben på kondensatorerna så trodde han att det skulle vara lugnt. Så länge man inte hörde något knakande eller ser att dom gått av så skulle det vara lugnt.

Ville ha ett snabbt svar i natt i hopp om att läcktesta systemet.

Visa signatur

i7 6700k AMD RX 5600XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razer_08:

Jag har jämfört kortet som EK lägger upp på sin coolingconfig sida. Samma kort samma version, men såg förut att passformen var inte bekräftat utan visuell som dom uttrycker sig.

Men jag har pratat med en bekant att när är ben på kondensatorerna så trodde han att det skulle vara lugnt. Så länge man inte hörde något knakande eller ser att dom gått av så skulle det vara lugnt.

Ville ha ett snabbt svar i natt i hopp om att läcktesta systemet.

Vilket 660 är det du har?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Vilket 660 är det du har?

Msi gtx 660 twin frozr 3 2gb. Finns med i ek lista, med tillhörande block. Skillnaden mellan ett annan 660 är en annan kylare och 10-15 centimeter längre och med 4 kondensatorer.

Visa signatur

i7 6700k AMD RX 5600XT

Permalänk
Medlem

Läcktest pågår

Visa signatur

i7 6700k AMD RX 5600XT