Grafikkort liknande GTX 460

Permalänk

Grafikkort liknande GTX 460

Hejsan, vet inte om jag lagt detta rätt men är ganska nybörjare på detta med datorer, köpte mig en Taurus speldator hos inet.se för ett par år sedan, funkar utmärkt och så men sen fick ja nåt fel i mitt hus så jag fick ut 400v i 230v uttagen, då brände jag mitt nätagg, köpte ett nytt och det funkade fint, men nu när jag sitter o spelar t.e.x CS:GO så stänger det ner sig ibland, och kommer upp igen då står det Input: D eller nåt liknande, ungefär som när man stänger av o på skärmen. Antar att det är mitt grafikkort som har tagit sig en smäll i samband med det andra, så till min fråga vilka grafikkort finns det idag som mäter sig likadant som ett GeForce GTX 460? hade tänkt köpa ett nytt på typ komplett/webbhallen eller liknande, men vill inte att det ska kosta en förmögenhet, och jag vill inte ha något värre utan typ ett av samma variant som det jag har!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Gtx 750/750ti eller radeon 260/270/280.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av bergztrom:

Hejsan, vet inte om jag lagt detta rätt men är ganska nybörjare på detta med datorer, köpte mig en Taurus speldator hos inet.se för ett par år sedan, funkar utmärkt och så men sen fick ja nåt fel i mitt hus så jag fick ut 400v i 230v uttagen, då brände jag mitt nätagg, köpte ett nytt och det funkade fint, men nu när jag sitter o spelar t.e.x CS:GO så stänger det ner sig ibland, och kommer upp igen då står det Input: D eller nåt liknande, ungefär som när man stänger av o på skärmen. Antar att det är mitt grafikkort som har tagit sig en smäll i samband med det andra, så till min fråga vilka grafikkort finns det idag som mäter sig likadant som ett GeForce GTX 460? hade tänkt köpa ett nytt på typ komplett/webbhallen eller liknande, men vill inte att det ska kosta en förmögenhet, och jag vill inte ha något värre utan typ ett av samma variant som det jag har!

Tack på förhand!

Någon av 560 / 650 Ti / 650 Ti-Boost / 660 / 750 / 760 rekommenderas och är lika bra eller bättre än det du har och du vill hålla dig till Nvidia. 5xx och 6xx-serien kan du lätt hitta begagnade och spara dig en hacka på.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Medlem

Absolutely, the 260x is a good card and the demo version is cheaper.

Visa signatur

Stationär: [INTEL i7 2600k (@4.6GHZ) h100] [ASUS Sabertooth P67] [Corsair Vengeance™ DDR3 @2133MHz 16GB] [Powercolor R9 290 pcs+ CrossFireX] [intel 240gb ]
stationär nr2: [Intel q8200][Nvidia 9800GTX 512mb][8 GB ddr2][vx450w]

Permalänk
Medlem

Nej. De finns ungefär för tusenlappen nytt.
http://cdon.se/hemelektronik/asus/asus-radeon-r7-260x-direct-...

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Skrivet av bergztrom:

Hejsan, vet inte om jag lagt detta rätt men är ganska nybörjare på detta med datorer, köpte mig en Taurus speldator hos inet.se för ett par år sedan, funkar utmärkt och så men sen fick ja nåt fel i mitt hus så jag fick ut 400v i 230v uttagen, då brände jag mitt nätagg, köpte ett nytt och det funkade fint, men nu när jag sitter o spelar t.e.x CS:GO så stänger det ner sig ibland, och kommer upp igen då står det Input: D eller nåt liknande, ungefär som när man stänger av o på skärmen. Antar att det är mitt grafikkort som har tagit sig en smäll i samband med det andra, så till min fråga vilka grafikkort finns det idag som mäter sig likadant som ett GeForce GTX 460? hade tänkt köpa ett nytt på typ komplett/webbhallen eller liknande, men vill inte att det ska kosta en förmögenhet, och jag vill inte ha något värre utan typ ett av samma variant som det jag har!

Tack på förhand!

Vad för agg köpte du?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Får man fråga hur du lyckats få ut 400V över 230V uttagen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Får man fråga hur du lyckats få ut 400V över 230V uttagen?

Det är lätt. Koppla två faser emot varandra istället för fas-0 som är standarden. 3-fas- och 2-fasuttag har 400V och det TS förmodligen gjorde var att göra om 1-fasuttagena i huset till 2-fasuttag.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erwya:

Det är lätt. Koppla två faser emot varandra istället för fas-0 som är standarden. 3-fas- och 2-fasuttag har 400V och det TS förmodligen gjorde var att göra om 1-fasuttagena i huset till 2-fasuttag.

Jag vet exakt hur man gör för att få ut 400V. Men ville veta hur ts kopplade in 2 fas i ett uttag designat för 230V. Isåfall ska man inte pilla runt med ett uttagg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Jag vet exakt hur man gör för att få ut 400V. Men ville veta hur ts kopplade in 2 fas i ett uttag designat för 230V. Isåfall ska man inte pilla runt med ett uttagg.

TS kan ha pillrat i elskåp eller med sladdarna, eller så har någon "duktig" elektriker varit i farten. Vet inte vilket men det är troligen fas-fas som kontakten kopplats till. Vad det faktiskt var får TS svara på.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk

Jag köpte mig ett Corsair CX600, hade nog ett corsair 500-550w innan, det var orange etikett iaf, och detta har grön etikett.

Och vad jag fått höra efterhand så var inte elen den bästa i just det huset jag bodde i, och sen hade det blivit ett fas fel ifrån levarantören som gav oss el, antagligen e-on. men som tur va tog bara mitt nätagg stryk och kärringen väckarklocka

Permalänk
Skrivet av bergztrom:

Jag köpte mig ett Corsair CX600, hade nog ett corsair 500-550w innan, det var orange etikett iaf, och detta har grön etikett.

Och vad jag fått höra efterhand så var inte elen den bästa i just det huset jag bodde i, och sen hade det blivit ett fas fel ifrån levarantören som gav oss el, antagligen e-on. men som tur va tog bara mitt nätagg stryk och kärringen väckarklocka

CX är ingen bra serie agg tyvärr. Både delar och agg har gått sönder för folk.

http://www.badcaps.net/forum/showthread.php?t=22294 dom kondensatorerna i agget http://www.badcaps.net/forum/showthread.php?p=39119 och http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=306834 en annan bra tråd #11151209

citerar

Citat:

Om du tittar på den viktiga 12V-linan (Det mesta i en modern dator hämtar sin kraft från 12V), så kan XFX Core Edition 550W ge maximalt 528W på 12V-linan, medan Corsair CX 600W bara kan ge 480W. Så om man tittar till verklig användbar effekt så är XFX-aggregatet kraftigare än Corsairaggregatet.

När dessutom XFX-aggregatet har bättre komponenter (högt temperaturklassade japanska kondensatorer), längre garanti 5 år mot 3 år för CX-aggregatet och är billigare, så ser jag ingen anledning att välja Corsairaggregatet.

CX-serien är Corsairs budgetaggregat och är inte ens i närheten av deras bättre serier (VX, HX och AX).

Så, nu är det kanske lite lättare att välja rätt?

Edit: Vad har du för komponenter förresten som kräver 600W? Du kan köra alla single-slot grafikkort med ett 550W kvalitetsaggregat.

Dold text
Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar