Är det grafikkortet som har dött? hjälp!

Permalänk
Medlem

Är det grafikkortet som har dött? hjälp!

Jag undrar om det är grafikkortet som har dött? eller vad kan det vara? Är inte så hajj på datorer.

Här är en bild på hur det ser ut nu.
Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Empzzor:

Jag undrar om det är grafikkortet som har dött? eller vad kan det vara? Är inte så hajj på datorer.https://imageshack.com/i/f0NvkEfOj

Här är en bild på hur det ser ut nu.
Tack på förhand

Kan vara så, kolla så att det inte är överhettat eller att du har rätt drivrutioner installerade.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Vad har du för grafikkort?

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Har spelat med det i 2 år och så fick jag blue screen när jag satt och spelade cs, så det kan väl inte vara drivrutinerna? Jag har Geforce GTX 460

Permalänk
Medlem

Ser ut som 8-bitars. Prova installera om drivrutinerna

Permalänk
Medlem

och ibland när jag startar om datorn så blir det nästan som vanligt men det är bara massa röda diagonala sträck på hela skärmen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Empzzor:

och ibland när jag startar om datorn så blir det nästan som vanligt men det är bara massa röda diagonala sträck på hela skärmen..

Det är ett tecken på att kortet är överhettat. Någon får gärna rätta mig m jag har fel.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Det är ett tecken på att kortet är överhettat. Någon får gärna rätta mig m jag har fel.

Korrekt eller så är det skadat.
Visas dessa röda streck eller annan frekvent symptom direkt vid start är det att anta skadat.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Så det är bara köpa nytt eller vad tycker ni? Håller på att ladda ner drivrutiner igen nu och se om det kan vara det

Permalänk
Medlem

Laddade ner drivrutinerna igen nu och startade om datorn, fick nästan blue screen direkt... bara köpa nytt...

Permalänk
Medlem

Prova o ugnsbaka först =D

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

vad meeeenar du?

Permalänk
Medlem

Microugn och en skål med vatten går snabbare

Visa signatur

/3900x/i7 4790k/3400g/xeon 5670 x2 32gb ram...EVGA GeForce GTX 1070ti/3070 8GB SC ACX...evga supernova 850w g2
Corsair 200r...noctuna ub9