GTX970 BSOD samt coilwhine

Permalänk
Medlem

GTX970 BSOD samt coilwhine

Hej,

Köpte ett GTX970 Gigabyte WindforceX3 i hopp om att få bättre grafik samt hade mitt gamla GTX660 kort coilwhine. Igår kvväll/natt spelade jag Counter Strike Source och 20 minuter in blinkar skärmen till, jag är ingame men det enda jag ser är mitt skrivbord med alla ikoner. Alltså jag kan gå omkring och skjuta men jag ser ingenting.

Samt nu har coilwhine börjat, eller ja otroligt intensivt surr i dator låter som om en fläkt skulle vara blockad av en ledning.

Cirka ungefär 2 timmar senare så fryser jag i spelet ungefär i två minuter ända tills det flashar förbi en blå ruta med vit text på förmodligen en BSOD, vet inte själv när jag inte haft förut.

Finns det nåt jag kan göra, såg att en annan medlem tycks ha haft samma problem och kringgått problemet med att köpa ny PSU, borde jag testa detta?

Eller borde jag bara fråga efter nytt kort?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Här har du en tråd om 980 och 970 som har coilwhine många personer har fått kort som har coilwhine

Är det verkligen coilwhine så skcikar du in det och dom testar det och om det är coilwhine så får du ett nytt

http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1322744-msi-gefo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Här har du en tråd om 980 och 970 som har coilwhine många personer har fått kort som har coilwhine

Är det verkligen coilwhine så skcikar du in det och dom testar det och om det är coilwhine så får du ett nytt

http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1322744-msi-gefo...

Fast o andra sidan om detta är mitt andra kort som har visat samma symptom, kan det då inte betyda att det är nåt annat i min grunka som orsakar coilwhine:t?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Fast o andra sidan om detta är mitt andra kort som har visat samma symptom, kan det då inte betyda att det är nåt annat i min grunka som orsakar coilwhine:t?

Du kan ju lyssna noga om det är din nätdel som har fått coilwhine. Om inte så är det grafikkortet som lider av coilwhine och något mer problem då du får Bdos med mera.

Är ju ett känt problem iaf att 970 lider av coilwhine

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Du kan ju lyssna noga om det är din nätdel som har fått coilwhine. Om inte så är det grafikkortet som lider av coilwhine och något mer problem då du får Bdos med mera.

Är ju ett känt problem iaf att 970 lider av coilwhine

Det är underligt för när jag lyssnar på människor på YT som har laddat upp ljud på coilwhine så låter mitt helt annorlunda..

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Har du kollat på grafikkortet tex vid uppstart så att alla fläktarna kör och så att inget blockerar nån av dem?

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Har du kollat på grafikkortet tex vid uppstart så att alla fläktarna kör och så att inget blockerar nån av dem?

nej men tack för tipset! skall ta och skruva upp när jag startar spelet och försöka spela in ljudet med mitt headset..

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Hm, nå det var enklare sagt än gjort. Spelade spelet och ljudet började och jag tycks ha haft tur när jag stoppade cpu kylarens fläkt för då försvann ljudet..

sedan tänkte jag också på en sak, har använt nätagget till min forne litecoin rigg, kan prestandan på nätagget ha minskat sedan dess?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.