Permalänk
Medlem

bytte till 4g hem-gaming

Hej!

bytte nyligen från att ha internatet ifrån telefon jacket till att ha en sån här router med 60 gb i. Och jag har verkligen problem när jag ska spela cs. alla andra spel jag kört, tf2, wow osv inget laggar. men cs laggar som bara den! alltså när jag går så laggar jag fram. Men varför händer det bara på cs undrar jag då. tror ni jag kan spela cs igen eller är det bara ge upp?

MVH Alyzzer

Permalänk
Medlem

Eftersom det är 4G. Tänk dig dataöverföring som vatten, om du ska få vattnet från punkt A till B vad är bäst om du vill få fram all info?
1. Genom en slang från A till B.
2. Skjuta en vattenstråle genom luften som ska pricka punkt B från A.
Har själv 4G hos ena föräldern och det är ett helvete! Blivit lite bättre med tiden nu men fortfarande extremt dåligt.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Jag är ingen expert, men jag har läst att andra på swe pratar om tiks (128 tick). Testa att googla, kanske en inställning?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Avstängd

Du kommer aldrig få det lika stabilt som fast lina men du kan ju kika vad för mottagning du har och om du verkligen får 4G och inte 3G...

Permalänk

Det är vad BrusE pratar om. Latensen över LTE är klart sämre än vad du får över koppar- eller fiberburet. Risken att du får högre packet loss över LTE också.

Visa signatur

Vill du ha svar från mig bör du citer
Segmentation fault (core dumped)