Permalänk

proccesorns temperatur visas inte

temperaturen på proccesorn visas inte några förslag på hur jag fixar det?

Visa signatur

Setup
Chassi Phanteks Enthoo Evolv ATX CPU i7 7700k @4.2ghz GPU Asus ROG Strix 1080Ti Gaming Motherboard Asus Z270-E RAM 32GB Corsair Dominator Platinum 2800mhz SSD kingston 120GB OS Windows 10 ProCooling system EKWB Supremacy EVO Waterblock, EKWB Coolstream 360 Radiator, EKWB EK-XRES 140 Revo D5 Pump/reservoir combo

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPixelCode:

temperaturen på proccesorn visas inte några förslag på hur jag fixar det? http://prntscr.com/4vuzcd

Vad använder du för program? Kollat bios?
EDIT: Såg inte bilden... Använd ett annat program och testa? Kolla bios.

Visa signatur

"If you don't controll your mind, someone else will."
- John Allston

Permalänk

corsair link, har precis bytt till vattenkylning så vet inte om allt funkar som det ska datorn blev redigt j**la varm när jag provade senast

Visa signatur

Setup
Chassi Phanteks Enthoo Evolv ATX CPU i7 7700k @4.2ghz GPU Asus ROG Strix 1080Ti Gaming Motherboard Asus Z270-E RAM 32GB Corsair Dominator Platinum 2800mhz SSD kingston 120GB OS Windows 10 ProCooling system EKWB Supremacy EVO Waterblock, EKWB Coolstream 360 Radiator, EKWB EK-XRES 140 Revo D5 Pump/reservoir combo

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPixelCode:

corsair link, har precis bytt till vattenkylning så vet inte om allt funkar som det ska datorn blev redigt j**la varm när jag provade senast

Vad använder du för vattenkylning? Testa annat program och återkom

Visa signatur

"If you don't controll your mind, someone else will."
- John Allston

Permalänk

har en corsair h80i med noctua f12 fläktar, kollade bios proccesorn låg på ungefär 65 grader. är det säkert?

Visa signatur

Setup
Chassi Phanteks Enthoo Evolv ATX CPU i7 7700k @4.2ghz GPU Asus ROG Strix 1080Ti Gaming Motherboard Asus Z270-E RAM 32GB Corsair Dominator Platinum 2800mhz SSD kingston 120GB OS Windows 10 ProCooling system EKWB Supremacy EVO Waterblock, EKWB Coolstream 360 Radiator, EKWB EK-XRES 140 Revo D5 Pump/reservoir combo

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPixelCode:

har en corsair h80i med noctua f12 fläktar, kollade bios proccesorn låg på ungefär 65 grader. är det säkert?

Du behöver den senaste betan av programmet som finns i deras forum, det som finns på produkten är jättegammalt och funkade inte för mig heller, tog ett tag innan jag hittade betan.
RAM Guy heter han på corsairforumet som lägger upp dom.

http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=118618

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk

Har den senaste versionen, men nu är det så att jag upptäckte ett till problem mina grafikkort ligger på 75 grader vilket jag tycker är väldigt högt.
Jag har försökt flytta runt fläktarna men det hjälper inte någon lösning på detta då?

Processorns temeratur går att se ibland

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Setup
Chassi Phanteks Enthoo Evolv ATX CPU i7 7700k @4.2ghz GPU Asus ROG Strix 1080Ti Gaming Motherboard Asus Z270-E RAM 32GB Corsair Dominator Platinum 2800mhz SSD kingston 120GB OS Windows 10 ProCooling system EKWB Supremacy EVO Waterblock, EKWB Coolstream 360 Radiator, EKWB EK-XRES 140 Revo D5 Pump/reservoir combo