Permalänk
Medlem

Irriterande vibrationer från Corsair H55

Hej!
Tänkte göra mitt första inlägg här på Sweclockers, hoppas jag lägger detta i rätt forumdel, annars får admin gärna flytta den!

Jag beställde mig ett Corsair H55 då min gamla stockkylare började ge upp totalt, och i hopp om en tyst dator.
Då detta är min första vattenkylning, så har ja lite funderingar. Fläkten som man monterar på radiatorn är en 120mm, monterad ovanför PSU:n.

Fläkten ger ett väldigt irriterande brummande ljud, finns det något smidigt sätt att dämpa på, tänkte på antingen på små gummibrickor att montera mellan skruvarna kanske? Stör mig nåt jävulskt på såna här ljud..
Sen en fråga till, är det vanligt att man hör att vattnet cirkulerar runt? låter som man suger upp den sista droppen dricka på Mcdonalds genom ett sugrör, sen blir de knäpptyst
Annars är ja helt klart nöjd med kylningen, mycket bättre än min gamla skylare!

Eventuella skrivfel kan ja tyvärr inte rå för, hoppas ja gjorde mig förstådd!

Permalänk
Medlem

Gummibrickor kan hjälpa om det är själva vibrationerna som utgör ljudet, annars är dom fläktarna man får med oftast ganska högljudda. Angående det slurpande ljudet beror det oftast på luft i systemet. Som lösning kan du prova att vrida och vända på chassit/kylaren för att få bubblorna att flytta sig.

Permalänk
Medlem

Gummibrickor kommer nog inte hjälpa alls, du kommer fortfarande ha kontakt med CPU som fortplantar vibrationerna. Testa att få ut vattnet genom att vrida runt blocket i lla möjliga vinklar. Pumpen kommer troligtvis vibrera mindre då med. Annars får du försöka skicka tillbaka den, alt skaffa luftkylare. Jag kastade ut min slutna och bytte till en d-14. Ångrade mig inte en sekund (tills jag skaffade custom vatten)