Google Nexus 6 läcker ut på bild

Permalänk
Medlem

Samsung slutar art supportera sina mobiler 1,5 år efter att de släppts ungefär. Inga fler os uppdateringar där inte. På grund av det kommer jag inte köpa en samsung mobil igen.

Gooels egna mobiler dock, jag har fått för mig att de själva supporterar sina egna produkter längre, någon som har information att fylla i med här?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Samsung slutar art supportera sina mobiler 1,5 år efter att de släppts ungefär. Inga fler os uppdateringar där inte. På grund av det kommer jag inte köpa en samsung mobil igen.

Gooels egna mobiler dock, jag har fått för mig att de själva supporterar sina egna produkter längre, någon som har information att fylla i med här?

Har för mig 18 månader är standard.

Permalänk
Medlem

18 månader passar också in i den rätt vanliga 2-årscykeln många har med sina mobiler. De som har kvar telefonerna längre är nog också i större utsträckning de som inte bryr sig så mycket om operativsystemsversion.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

ännu en "läcka"...

Visa signatur

PSU: EVGA 750W HDD1: 2st Corsair Force 3 120GB SSD i RAID 0 HDD2: 2st WD 1TB i RAID 0 GPU: GTX 970 CPU: Intel 4790K @ 4.6Ghz CPU Kylare: Mugen Grand Kama Cross Minne: Corsair 12BG 1600Mhz Mobo: Asus Z97-A

Permalänk
Medlem

Tycker också att telefonerna kan ta och stanna vid 5". Om man vill ha en padda eller phablet så köper man det... Den som jag har nu är på 4,7" och jag ser absolut inte att den behöver bli större.

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Man vänjer sig lika fort vid en stor mobil som när man gick från 32" till 40"

Är man kille med jeans glömmer man bort den i fickan precis som vanligt, det var aldrig några problem, inte ens med skal. När inte ens asiaterna klagar så varför skulle vi?

Själv skaffade jag första noten och tycker att utvecklingen mot större mobiler gått väldigt långsamt, samt att det är dags för kantlös design nu. Men det blir en Note 4, för jag ska ha deras VR hjälm till...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Fredag:

Man vänjer sig lika fort vid en stor mobil som när man gick från 32" till 40"

Är man kille med jeans glömmer man bort den i fickan precis som vanligt, det var aldrig några problem, inte ens med skal. När inte ens asiaterna klagar så varför skulle vi?

Själv skaffade jag första noten och tycker att utvecklingen mot större mobiler gått väldigt långsamt, samt att det är dags för kantlös design nu. Men det blir en Note 4, för jag ska ha deras VR hjälm till...

Det handlar om hantering med en hand inte rum i fickan och mobiler med 5.5"+ är alltid för stora för det utan stora kanter eller ej.
Det ska vara en telefon och inte en phablet.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Nackdelen med tunn skärmram är att det blir svårare att hålla i telefonen med ett stadigt grepp, eftersom om du omsluter kanterna på telefonen med fingrarna finns risk att dom inkräktar på skärmytan vilket då registreras som en tryckning.
Framförallt om man kör outlaw och försöker sig på en enhandsfattning

Inget groteskt problem men kan vara störande ibland, för mig iallafall
Men rent designmässigt är det ju hur snyggt som helst

Visa signatur

net user username /domain | findstr /i password

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

Ah fast det stämmer ju absolut inte då dom sålt majoriteten och mer där till till icke-utvecklare.

LOL? Det har dom gjort sen 1 Nexus kom ut och vad är speciellt med det? Bara det är menad som en dev mobil, betyder inte icke devs inte får köpa den. Menad som devs mobil är inte samma som man inte får köpa den som vanlig konsument.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Alldeles för stor. 5" är vad som är hanterbart med en hand och då med hyfsat tunna kanter (Nexus 5).

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Har för mig 18 månader är standard.

Så 1,5 år från google också, det är ju seriöst dåligt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

iPhone master race.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

LOL? Det har dom gjort sen 1 Nexus kom ut och vad är speciellt med det? Bara det är menad som en dev mobil, betyder inte icke devs inte får köpa den. Menad som devs mobil är inte samma som man inte får köpa den som vanlig konsument.

Va?

Det är klart Google har siffor på hur mycket dom säljer, och jag tar för givet att Google ser på dessa siffor att dom tjänar på att göra en telefon som majoriteten tycker om...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

18 månader passar också in i den rätt vanliga 2-årscykeln många har med sina mobiler. De som har kvar telefonerna längre är nog också i större utsträckning de som inte bryr sig så mycket om operativsystemsversion.

Pft... Jag hade kvar min Desire HD ända tills sent i våras då den var en bra bit mer än 3 år gammal. Körde android 4.4 på den. Enda anledningen till att den blev utbytt var att jag krossade den i en bildörr =/

Permalänk
Medlem

enorm telefon :S

Bara jag som tycker det är perfekt med 4" skärm?

Permalänk
Medlem

Länge leve Nexus! Men håller med många andra att många telefoner börjar bli för stora, skulle inte vilja ha större än min Nexus 5.

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Vilken tid är det presskonferans om dessa enheter ??? Borde väll finnas ute redan nu eller ??

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Vilken tid är det presskonferans om dessa enheter ??? Borde väll finnas ute redan nu eller ??

"The source explained to me that Google had planned to hold an official event for the new tablet, but because it was still fine tweaking Android L, it decided against a ‘big reveal’. Instead the new tablet, and a new smartphone made by Motorola, will be launched via a blog post tomorrow."

Nexus 9 To Launch Tomorrow And Will Be The First Device To Run Android L.

Och så spär jag på med lite rykten om prissättning också:
Motorola Nexus 6 und HTC Nexus 9 bei Media-Saturn gelistet

Visa signatur

4770k 4.4 @ 1.2 | MSI GTX 970 sli | Nepton 280L | RM750X | Z87-PRO | 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Man-purse up boys!

Or just wear man-pants..

Permalänk
Medlem

Ska skärmen vara så stor så ska ramarna vara nästan obefintliga!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

Va?

Det är klart Google har siffor på hur mycket dom säljer, och jag tar för givet att Google ser på dessa siffor att dom tjänar på att göra en telefon som majoriteten tycker om...

Ta och fråga i vilket forum du vill. Du kommer få samma svar.

http://www.howtogeek.com/139391/htg-explains-why-android-geeks-buy-nexus-devices/

http://en.wikipedia.org/wiki/Android_Dev_Phone

Jag har aldrig sagt, att det är förbjudet för vanliga konsumenter att köpa Nexus om man vill och det är fritt för alla att beställa den från Google Play store.

- Ingen presskonferens om Nexus serierna.
- Släpps när som helst på Play store utan förvarning.
- Inga kommersiellt reklam om Nexus.
- Subventionerat pris än vanliga OEMs flaggskepp modeller med näst intill samma hårdvara.

Låter detta som det är inriktad till vanliga konsumenter? Hyr mycket tjänar Google på varje såld Nexus enhet?
Google är ett mjukvaru företag och inte hårdvaru företag. Dom tjänar mest pengar på ads och inte på att sälja hårdvara. Så Google bryr sig inte om vad majoriteten tycker om Nexus serien.

edit:

Finns nu på google Nexus sidan. Nexus 6, 9 och Android player: http://www.google.com/nexus/

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av virre94:

But why so big ?

Denna borde vara helt i din storleksönskan.:)

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/