Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

Riktigt nöjd med telefonen än så länge. Finns egentligen bara två problem:
Vibrationsmotorn är liiiite svag och låter liiite för mycket.
Kamera suger(!). Det går absolut att ta underbara bilder under perfekta ljusförhållanden. Går solen i moln eller man försöker fota inomhus så kommer bilden bli grynig och suddig. Att fota någonting som rör på sig överhuvudtaget är uteslutet.
"Viewfindern", vad det nu heter på svenska, laggar också som tusan.

Håller med att kameran är dålig inomhus/i mörkare situationer, men detsamma gäller alla andra mobilkameror jag provat. Den i OPO är inte sämre än de flesta andra.

Vibrationsmotorn har jag också reagerat på. Jag använder den ofta för larm när jag åker buss/tåg och liknande, men den i OPO är lite väl klen och är det enda jag stör mig på på telefonen (förutom att den ibland också känns lite väl stor i fickan..

Allt annat har hittills varit riktigt bra med OPO. Den är härligt snabb och helt laggfri, hittills har mjukvaran varit riktigt stabil, skärmen är härlig att arbeta med och CM tillåter mig att ändra det jag velat ändra.

Permalänk
Medlem

Enda jag kan störa mig på ang. OPOn är möjlighet till avslut av alla program som är öppna iom. att hemknappen är av touch-typ. Har man stora fingrar & händer så händer det ofta att iallafall jag lyckas tabba mig ur chattar/whatever under tiden som jag skriver ett meddelande.

Snapchat hade jag problem med att kameran buggade ur och slutade fungera förut. Men efter senaste patchen så är snapchat stabilt igen.

Kameran kan jag också tycka suger, på samma sätt som alla andra kameror runt om i mobilvärlden.

Enda som saknas är möjlighet till en enda app som kan avläsa de flesta dokument-typer. Typ .pdf, .doc, .txt, spreadsheets osv osv.
Någon som har något tips?

Permalänk
Medlem

Jag slängde in CM 38R manuellt igår och batteri tiden är bra mycket bättre nu.

http://www.androidguys.com/2014/10/07/oneplus-ota-update-cm-1...

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santrik:

Enda jag kan störa mig på ang. OPOn är möjlighet till avslut av alla program som är öppna iom. att hemknappen är av touch-typ. Har man stora fingrar & händer så händer det ofta att iallafall jag lyckas tabba mig ur chattar/whatever under tiden som jag skriver ett meddelande.

Snapchat hade jag problem med att kameran buggade ur och slutade fungera förut. Men efter senaste patchen så är snapchat stabilt igen.

Kameran kan jag också tycka suger, på samma sätt som alla andra kameror runt om i mobilvärlden.

Enda som saknas är möjlighet till en enda app som kan avläsa de flesta dokument-typer. Typ .pdf, .doc, .txt, spreadsheets osv osv.
Någon som har något tips?

Angående knapparna kan du ju använda on-screen knappar annars i "immersive mode". Då försvinner knapparna och du måste aktivt dra fingret från botten av skärmen och upp för att få fram knapparna.

Officesuite kanske?

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Skrivet av Unitedcolors:

1. Hur lång tid tog det att få tag i en invite
2. samt hur lång tid tog det från beställning till att telefonen var hemma hos er i Sverige?
3. Vad kostade en 64gb totalt med inköp, frakt, tull och andra extra avgifter?

Det var ju lite meck med invitesystemet, men nu har jag beställt så snart kan även jag utvärdera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unitedcolors:

1. Hur lång tid tog det att få tag i en invite
2. samt hur lång tid tog det från beställning till att telefonen var hemma hos er i Sverige?
3. Vad kostade en 64gb totalt med inköp, frakt, tull och andra extra avgifter?

1. Invite är det som kan vara knepigt att få om ingen ger ut någon precis då du behöver den. Jag hade tur vid mitt köp och fick en samma dag jag började leta.
2. Jag valde express shipping för det skilde bara typ 40 kr extra. Sedan vet jag inte om jag hade tur, men jag betalade en onsdag och fick den levererad till dörren på fredagen samma vecka.
3. Priset jag betalade totalt för 64GB var 3078 kr. Ingen tull eftersom den kom ifrån UK.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

fick en till invite nyss. varsågod någon.
https://account.oneplus.net/invite/claim/

QHJU-WHXT-XVLK-3ZDY

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

1. Invite är det som kan vara knepigt att få om ingen ger ut någon precis då du behöver den. Jag hade tur vid mitt köp och fick en samma dag jag började leta.
2. Jag valde express shipping för det skilde bara typ 40 kr extra. Sedan vet jag inte om jag hade tur, men jag betalade en onsdag och fick den levererad till dörren på fredagen samma vecka.
3. Priset jag betalade totalt för 64GB var 3078 kr. Ingen tull eftersom den kom ifrån UK.

ang nr två: båda gångerna jag har beställt med express så har det tagit 2 arbetsdagar från det att jag klickade på köp, tills jag hade telefonen i handen.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Jag har beställt från Express 1 gång. Och blev tokigt imponerad över att den kommit fram till GBG dagen därpå. (beställde vid lunch och förmiddagen dagen därpå kunde jag hämta ut den)

Att sedan Tele2 lyckades klanta sig totalt när jag beställde nytt simkort är en helt annan historia....

Permalänk

Sjukt nöjd med denna telefon, haft den i några veckor nu. Kan inte hålla med om att kameran är särskilt dålig, tycker att de finns betydligt sämre kameror i andra telefoner. Hade en HTC One M7 innan denna och den här är något i hästväg i jämförelse, inte bara gällande kameran utan överlag. Skärmen är kanon och batteriet håller i evigheter.

Visa signatur

- AMD Ryzen 7 2700 // ASRock B450M PRO4 // RX 6700XT 12GB // 64 GB DDR4 // 512 GB SSD m.2 NVMe // 120 GB SSD m.2 SATA // 4 TB // Win10
-Intel i5 4670K // Sapphire Dual-X r9 280x 3 GB // 8 GB DDR3 // Intel 320 120 GB SSD // 3000 GB // Win 7
-NAS: Synology ds218play 1x10 TB // Zyxel NAS542 - 2x4 TB

Permalänk
Medlem

Kan någon som har telefonen ge något argument för opo jämfört med iphone 6?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bulan880:

Kan någon som har telefonen ge något argument för opo jämfört med iphone 6?

Jag tycker det är helt omöjligt att jämföra. Bestäm dig för en plattform.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av bulan880:

Kan någon som har telefonen ge något argument för opo jämfört med iphone 6?

Den kostar hälften så mycket, och är inte en iPhone

Permalänk
Medlem
Skrivet av bulan880:

Kan någon som har telefonen ge något argument för opo jämfört med iphone 6?

Allt utom fickvänlighet!
Skulle ha betydligt svårare att ge argument för iphone6 mer än att den är lika bra på några saker och tar mindre plats i fickan.

Permalänk
Medlem

För er som undrar över storleken, så vänjer man sig.

Höll i en iPhone 5S idag..den kändes minimal. Verkligen liten...Tycker att min gamla S4 med tjockbatteri var stor...undrar om det är en leksakstelefon nu när jag känner på den.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Sitter och jagar invite nu men började fundera på en sak, hur lång tid tar vanliga frakten? har nämligen inget micro-simkort och måste beställa det från tele2, och det tar ju sin lilla stund. Ringer Tele2 så fort jag beställt, borde väl bara ta ett par dagar?

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem

Här har ni en bra storleksjämförelse mellan Oneplus One, iPhone 6 och iPhone 6 Plus.
Som ni kan se så är iPhones 5.5" modell yttrligare lite större än Oneplus One.
http://www.phonearena.com/phones/size/Apple-iPhone-6,OnePlus-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av klp65:

Här har ni en bra storleksjämförelse mellan Oneplus One, iPhone 6 och iPhone 6 Plus.
Som ni kan se så är iPhones 5.5" modell yttrligare lite större än Oneplus One.
http://www.phonearena.com/phones/size/Apple-iPhone-6,OnePlus-...

http://androidenheter.se/storleksjamforelser/

Permalänk

Har fått en invite, borde jag köpa en, eller vänta tills one plus 2 kommer ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Har fått en invite, borde jag köpa en, eller vänta tills one plus 2 kommer ut?

Köp, köp annars kan det bli lång väntan
Gick från Xperia S till OPO och är helnöjd!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Skynda handla, OnePlus vill sälja 500.000 st innan nästa år!

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk

Vet inte hur många av er som hört talas om detta, en kille OPO börja brinna när det var i hans ficka. OPO har tagit emot hans exemplar men inte återkommit med något svar efter undersökning vilket jag tycker är märkligt.
https://forums.oneplus.net/threads/be-careful-my-one-has-burn...

Frågan är om det var telefonen som orsakat detta eller om det var batteriet det var fel på.
Detta är en av få saker som får mig att tveka på ett köp.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Vet inte hur många av er som hört talas om detta, en kille OPO börja brinna när det var i hans ficka. OPO har tagit emot hans exemplar men inte återkommit med något svar efter undersökning vilket jag tycker är märkligt.
https://forums.oneplus.net/threads/be-careful-my-one-has-burn...

Frågan är om det var telefonen som orsakat detta eller om det var batteriet det var fel på.
Detta är en av få saker som får mig att tveka på ett köp.

Sådant här tycker jag man hör från och till gällande många modeller. Iphone har väl också drabbats av liknande vill jag minnas?
Tyvärr är det så i dagens tekniksamhälle. Om hundratusentals eller miljontals likadana enheter tillverkas på ett löpande band kommer alltid något exemplar bli felaktiga på något sätt. Enda sättet att skydda sig 100% mot detta är att ta avstånd från all form av teknik, vilket blir ganska så omöjligt i dagens samhälle.

En sådan där sak påverkar inte mitt förtroende något alls för den produkten. Som allt annat man hör om både i media eller på nätet måste man alltid komma ihåg samtidigt att den större delen av användarna kommer alltid vara nöjda i tysthet. Det finns ett talesätt om att en nöjd kund berättar om det för sina vänner, medan en missnöjd kund gärna vill att hela världen ska veta.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Skrivet av valiant:

Sådant här tycker jag man hör från och till gällande många modeller. Iphone har väl också drabbats av liknande vill jag minnas?
Tyvärr är det så i dagens tekniksamhälle. Om hundratusentals eller miljontals likadana enheter tillverkas på ett löpande band kommer alltid något exemplar bli felaktiga på något sätt. Enda sättet att skydda sig 100% mot detta är att ta avstånd från all form av teknik, vilket blir ganska så omöjligt i dagens samhälle.

En sådan där sak påverkar inte mitt förtroende något alls för den produkten. Som allt annat man hör om både i media eller på nätet måste man alltid komma ihåg samtidigt att den större delen av användarna kommer alltid vara nöjda i tysthet. Det finns ett talesätt om att en nöjd kund berättar om det för sina vänner, medan en missnöjd kund gärna vill att hela världen ska veta.

Detta problem har ju funnits på Samsung och Iphone, dock har de sålts i betydligt fler exemplar än Oneplus One...

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem

Vad får ni som har en Oneplus One för skärmtid? Jag får bara 4-5 timmar men när man tittar på andras bilder ser man att de får bortåt 6-8 timmar.

Har 38r, greenify, autoljusstyrka, stänger av wifi och mobildata när jag inte använder det.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Detta problem har ju funnits på Samsung och Iphone, dock har de sålts i betydligt fler exemplar än Oneplus One...

Exakt! Och det är lite det jag också tänker på. Att läsa om enstaka fall på nätet betyder egentligen ingenting om man inte vet det procentuella antalet med tanke på att de individer som upplever problem alltid är de som också hörs och syns mest.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Vad får ni som har en Oneplus One för skärmtid? Jag får bara 4-5 timmar men när man tittar på andras bilder ser man att de får bortåt 6-8 timmar.

Har 38r, greenify, autoljusstyrka, stänger av wifi och mobildata när jag inte använder det.

Hur definierar du "skärmtid"? Med tanke på att du säger att du "stänger av wifi och mobildata" så är jag benägen att tro att du syftar på mer än bara hur länge belysningen av skärmen räcker (vilket, för mig som måhända inte är slängd i terminologin, skulle framstå som lämplig måttstock för begreppet).

Nu ligger förvisso min lur i standby stora delar av dagarna, men 8% sedan senaste laddningen har gått åt till skärmen - just nu nere på 54% efter 3d14h upptid - vilket extrapolerat skulle betyda drygt 11 timmars skärmbelysning om inget annat drog batteri.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy Ferret:

Hur definierar du "skärmtid"? Med tanke på att du säger att du "stänger av wifi och mobildata" så är jag benägen att tro att du syftar på mer än bara hur länge belysningen av skärmen räcker (vilket, för mig som måhända inte är slängd i terminologin, skulle framstå som lämplig måttstock för begreppet).

Nu ligger förvisso min lur i standby stora delar av dagarna, men 8% sedan senaste laddningen har gått åt till skärmen - just nu nere på 54% efter 3d14h upptid - vilket extrapolerat skulle betyda drygt 11 timmars skärmbelysning om inget annat drog batteri.

Jag menar hur lång tid skärmen har varit på, det som står när man går in på batteri och sedan trycker på skärm.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Har precis fått hem min oneplus one som jag köpte från Bazula. Satte i SIM-kortet och låste upp det men sen händer inget. Gick in på "Välj nätverksoperatör" - "Välj automatiskt" men sen så kommer det bara upp "kan inte ansluta till nätverket just nu". Väljer jag tre i listan så blir det samma sak. Har tre som abonnemang.

Visa signatur

i7 3770K | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 690 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | 16GB 1600MHz | ASUS Xonar Essence STX |SSD 120GB Intel 520 | 1TB WD | Fractal Design Define XL | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Dell U3011 IPS | Eizo S2402W | Dell U2412M | Windows 7 Home Premium 64-bit | Telia Fiber 100/10 |