Hur ansluter man vattenkylare(H55) på moderkortet?

Permalänk
Medlem

Hur ansluter man vattenkylare(H55) på moderkortet?

Det finns en sladd för pumpen och en sladd för fläkten vilken av dem ska man ansluta till cpu_fan och vilken till sys_fan på moderkortet?

Visa signatur

8600k, Z370M GAMING PRO AC, GTX970 STRIX, LPX 16GB 3000MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av data5:

Det finns en sladd för pumpen och en sladd för fläkten vilken av dem ska man ansluta till cpu_fan och vilken till sys_fan på moderkortet?

Kollat installationsinstruktionerna?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Jag misstänker att du ska ansluta direkt till nätaggregatet, men kolla instruktionerna som följer med.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Avstängd

Skulle det inte vara lättare att läsa manualen istället för att logga in på sweclockers och starta en tråd ?

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

En är väl till CPU fan och en till sata för att driva pumpen, om jag inte misstar mig

Du kan inte ta fel på vilken som ska kopplas in vart förresten

Visa signatur

i7 6700k AMD RX 5600XT

Permalänk
Medlem

http://www.corsair.com/~/media/Corsair/download-files/manuals/49-000182_rev_AB_H55_QSG_web.pdf

Det står bara anslut till moderkortet, jag vill helst att den ska vara tyst vid låg belastning. Är det någon skillnad på att ansluta till cpufan eller sysfan.

Visa signatur

8600k, Z370M GAMING PRO AC, GTX970 STRIX, LPX 16GB 3000MHz

Permalänk
Medlem

Koppla fläkten till CPU_Fan och pumpen till nätagget eller SYS_Fan

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.