Permalänk

HWMonitor - ser min dators värden bra ut?

Hej,

EJ DATOR I BELASTAT LÄGE:

Jag undrar bara om mina värden på datorn ser bra ut dvs fläktvärdena temperatur på grafik osv.

Jag bytte nämligen fläkt på Cooler Master Elite 130 (dvs den fläkten på sidan) till en Silent Xtrema
http://www.coolerkit.se/shop/silenx-ixtrema-pro-2274p.html
Samt bytte fläkten (corsair) i fronten 120 mm, till en Noctua NF-F12-PWM

men hoppas att dessa fläktar blåser in tillräckligt med luft.

Hur vet jag att jag satt fläkten rätt? Tittade på den föregåendefläkten hur fläktbladen var pekade, och satte denna likadant.

Dock ser jag att mainbord har väldigt konstigt tempvärde. Stämmer det att HWMonitor ger felaktigt resultat på detta?

Nu låter min dator ingenting så jag nästan undrar om den är igång!! Därför som jag vill dubbelkolla att allt står rätt till.
(köpt datorn nyligen)

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Keeper of the Bamse

Temperatur utan belastning spelar väl ingen roll när den är så låg. Vad får du för värden efter en omgång Prime95, Intel Burn test, CCCP eller liknande?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Hej, jag har inte kört några stresstester. Man borde kunna testa när jag spelar och har igång film osv. Det finns väl ingen mening att stresstesta en cpu osv, med belastning. När en normal datoranvändning inte är på det sättet? Det är väl ingen som har sin dator i 100% stresstest varje dag och arbetar så...?

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Anledningen till att vi vill se temperaturer under belastning är att fläktarna knappt gör skillnad under idle. Du hade kunnat stängt av chassifläktarna helt och de hade nog inte skilt mycket.

Ang. Hur fläktarna ska vara vända så brukar det finnas en liten pil som visar åt vilket håll fläkten blåser. Brukar vara på sidan av fläktramen.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silverfisken:

Hej, jag har inte kört några stresstester. Man borde kunna testa när jag spelar och har igång film osv. Det finns väl ingen mening att stresstesta en cpu osv, med belastning. När en normal datoranvändning inte är på det sättet? Det är väl ingen som har sin dator i 100% stresstest varje dag och arbetar så...?

Wow, haha jag hoppas att du inte jobbar med certifieringar;)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."