Apple direktsänder från kvällens evenemang

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fjellreven:

Samma för mig! Sjukt irriterande! Man tycker ju att de borde launchat det på Apple Store innan de faktiskt lägger till knappen "Uppgradera nu!" på deras hemsida =/

Jo, Skulle inte förvåna mig om vi som bor i Sverige/Norden måste vänta ända tills imorn innan vi kan uppdatera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Inget fel på RAM minnet men måste nog vara för lite när man ofta får Low memory rapporter i diagnos och användningsdata efter en hel del krascher.

Jasså? aldrig fått faktiskt..

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Hur många tabbar kan man ha uppe innan de börjar reloada och man måste logga in igen på de tabbarna med 1 GB ram minne? Med 512 MB på första ipad minin och ios 8 är det bara 1 - 2 tabbar och man loggas ut från sweclockers, facebook etc när man växlar.

Aja, de sänker i.af. priset på mini retina, kommer vara lika långlivad som ipad air 2 om den sitter på lika mycket ramminne. Köper en prissänkt mini retina om det stämmer. Om mini retina 2 dessutom inte sitter på a8x, så förstår jag inte poängen med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Precis, för alla som köper datorer köper dom för att spela spel därför får inte 5K finnas

Sa jag det eller? Det är viktigt för mig att kunna spela på min dator och därför var jag inte så imponerad. Köp du den om du vill, jag kommenterade inte åt hela världens datoranvändare.

Visa signatur

Razer Book 13 - i7/16gb | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Fast om man vill ha en dator man vill uppgradera köper man väl inte en iMac? men förstår det roliga i det hela!

Ungefär lika roligt som att folk köper bilar för miljoner som går över 300 km/h men kan endast köra i 120km/h lagligt i Sverige

När det handlar om bilar så är inte maxhastigheten av intresse så länge bilen klarar av det som är lagligt i landet man kör. Varför man köper en bil med feta hästkrafter och som klarar av 300+ km/h är för att det intressanta är dels det roliga 0 - 100 km/h testet (alltid kul vid rödlysen)
Fast det viktiga är accelerationen när man redan är upp i säg 90 km/h. Du vill att det ska gå fort att bara köra om, av säkerhetskäl, att ens riskera att fastna på framsidan av en lastbil bara för att bilen har det jobbigt att accelerera när den väl kommit upp i 90 eller 110, det vill man inte. (Jag har ägt en bubbla från -71. Jag vet vad jag talar om när det gäller omkörningar och risken med en långsam bil ...)
Dessutom bilar som klarar av 300+ km/h brukar även ha riktigt bra bromsar (dom ska ju klarar av att få stopp på ungefär 2 ton i höga hastigheter!!), vilket gör att 100 - 0 km/h brukar vara väldigt tillfredställande

Men det är bara jag och min åsikt.

Skrivet av Password:

Hur många tabbar kan man ha uppe innan de börjar reloada och man måste logga in igen på de tabbarna med 1 GB ram minne? Med 512 MB på första ipad minin och ios 8 är det bara 1 - 2 tabbar och man loggas ut från sweclockers, facebook etc när man växlar.

Aja, de sänker i.af. priset på mini retina, kommer vara lika långlivad som ipad air 2 om den sitter på lika mycket ramminne. Köper en prissänkt mini retina om det stämmer. Om mini retina 2 dessutom inte sitter på a8x, så förstår jag inte poängen med den.

Varför kör du Facebook via Safari? Vad är det du inte gillar med appen?
Första minin är ju faktiskt en iPad 2 fast i mindre version. Hur gammal är iPad 2? Respektera dom äldre, dom klarar inte av det den yngre generationen springer runt flera varv om dagligen. Man ska se sin plats åt en trött äldre person då du orkar stå, det gör inte den gamla farbrorn. Det gäller även iPads som sjunger på snart sista versen
Ge dom en god pension så kommer du få ett nöje i flera år framöver, inte lika snabbt och smärtfritt, men ett nöje och ett minne för livet, för vem glömmer bort sin mormor/morfar/farmor/farfar?
Poängen med en mini, som du redan vet då du äger än, är att vara liten. Inte snabb, utan liten. Vill du ha snabbhet får du tumma på storlekskraven och gå upp till brorsan som väger lite mer men klarar av desto mer

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Fjellreven:

Samma för mig! Sjukt irriterande! Man tycker ju att de borde launchat det på Apple Store innan de faktiskt lägger till knappen "Uppgradera nu!" på deras hemsida =/

Skrivet av anon142735:

Jo, Skulle inte förvåna mig om vi som bor i Sverige/Norden måste vänta ända tills imorn innan vi kan uppdatera.

Versalerna borta på 99mac säger att det ska gå nu.
http://www.99mac.se/forum/p/2215662

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

När det handlar om bilar så är inte maxhastigheten av intresse så länge bilen klarar av det som är lagligt i landet man kör. Varför man köper en bil med feta hästkrafter och som klarar av 300+ km/h är för att det intressanta är dels det roliga 0 - 100 km/h testet (alltid kul vid rödlysen)
Fast det viktiga är accelerationen när man redan är upp i säg 90 km/h. Du vill att det ska gå fort att bara köra om, av säkerhetskäl, att ens riskera att fastna på framsidan av en lastbil bara för att bilen har det jobbigt att accelerera när den väl kommit upp i 90 eller 110, det vill man inte. (Jag har ägt en bubbla från -71. Jag vet vad jag talar om när det gäller omkörningar och risken med en långsam bil ...)
Dessutom bilar som klarar av 300+ km/h brukar även ha riktigt bra bromsar (dom ska ju klarar av att få stopp på ungefär 2 ton i höga hastigheter!!), vilket gör att 100 - 0 km/h brukar vara väldigt tillfredställande

Men det är bara jag och min åsikt.

Om din bil accelererar dåligt, har du funderat på att växla ner? jag har kört en VW Caddy med knappt 100hk och det var bara peta ner till trean på motorvägen och sota ur fanskapet iaf om man ska upp ifrån 90 till 110+..

Självklart det är jätteroligt att köra 0-100 med en snabb bil, tyvärr så tror jag knappast polisen gillar däckskrick och ett motorljud som sträcker sig flera mil eller spräcker trumhinnorna på små barn som råkar gå längst vägen.
Vet några som fått böter pga det, kan inte brottsrubriceringen men det finns så koppla inte in launchcontrollern i alla rödljus

Så ja, om du inte tänkt köra på bana (vilket knappt en promille gör med dessa superbilar) så är köpet helt onödigt!

Du kan köpa en bil för 5000:- och köra om bilarna i miljonklassen

Men det är bara jag och min åsikt

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Om din bil accelererar dåligt, har du funderat på att växla ner? jag har kört en VW Caddy med knappt 100hk och det var bara peta ner till trean på motorvägen och sota ur fanskapet iaf om man ska upp ifrån 90 till 110+..

Självklart det är jätteroligt att köra 0-100 med en snabb bil, tyvärr så tror jag knappast polisen gillar däckskrick och ett motorljud som sträcker sig flera mil eller spräcker trumhinnorna på små barn som råkar gå längst vägen.
Vet några som fått böter pga det, kan inte brottsrubriceringen men det finns så koppla inte in launchcontrollern i alla rödljus

Så ja, om du inte tänkt köra på bana (vilket knappt en promille gör med dessa superbilar) så är köpet helt onödigt!

Du kan köpa en bil för 5000:- och köra om bilarna i miljonklassen

Men det är bara jag och min åsikt

Haha, jag vet hur man kör bil Det märks att du inte kört något under 50 hästar ...

Accelererar du så du får däckskrik så gör du fel. Enda gången man vill det är för att värma däckena så dom får bättre fäste inför den riktiga starten, men det gör man bara på bana. Vid rödljusen så behövs inte det, så accelererar man bestämt men snabbt. Utan det minsta "däckskrik". Jo det är böter per meter om man gör så. iaf vad jag hört, har själv aldrig sysslat med sånt på vanliga gator. Har bland annat haft en XC60, den gick snabbare än 300 men var låst vid typ 240 eller något sådant. Den hade inte launchkontroll Det du tänker på är ju Ferrari o såna bilar. Finns ju faktiskt "vanliga" bilar som går i över 300 utan problem som inte har finesser som launchkontroll. Launchkontroll är roligt på bana, men vid ett rödljus så är det ju nästan pinsamt, precis som du säger så har man gasen i botten och sen låter bilen sköta resten. Innan bilen "sköter resten" så sitter man o varvar typ 8000 varv. Låter förjävligt!!

Jag vill se dig köra om en bil i miljonklassen med en bil för 5000 kr. Utan att modifiera den bilen Endast stock och max 5000kr.

Har kört en Caddy också, och att accelerera för omkörning var bra mycket trevligare i en XC60 med dubbla turbos än med den Caddyn, det kan jag lova. Oavsett om jag la i 3 eller inte

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Haha, jag vet hur man kör bil Det märks att du inte kört något under 50 hästar ...

Accelererar du så du får däckskrik så gör du fel. Enda gången man vill det är för att värma däckena så dom får bättre fäste inför den riktiga starten, men det gör man bara på bana. Vid rödljusen så behövs inte det, så accelererar man bestämt men snabbt. Utan det minsta "däckskrik". Jo det är böter per meter om man gör så. iaf vad jag hört, har själv aldrig sysslat med sånt på vanliga gator. Har bland annat haft en XC60, den gick snabbare än 300 men var låst vid typ 240 eller något sådant. Den hade inte launchkontroll Det du tänker på är ju Ferrari o såna bilar. Finns ju faktiskt "vanliga" bilar som går i över 300 utan problem som inte har finesser som launchkontroll. Launchkontroll är roligt på bana, men vid ett rödljus så är det ju nästan pinsamt, precis som du säger så har man gasen i botten och sen låter bilen sköta resten. Innan bilen "sköter resten" så sitter man o varvar typ 8000 varv. Låter förjävligt!!

Jag vill se dig köra om en bil i miljonklassen med en bil för 5000 kr. Utan att modifiera den bilen Endast stock och max 5000kr.

Har kört en Caddy också, och att accelerera för omkörning var bra mycket trevligare i en XC60 med dubbla turbos än med den Caddyn, det kan jag lova. Oavsett om jag la i 3 eller inte

Haha, värsta jag kört är min polares 240, den hade iofs över 100 kusar och gick ganska bra för att vara äldre än migsjälv

Och däckskrik får man ganska lätt om man kopplar ur antisladd systemen, och även fast det är ikopplat så får man ett visst däckskrik och det du tänker på är burn out, då är det per meter eller nått sånt
Sen får man svårt svarta märken om däcken är kalla, är dom klibbiga lämnar dom gummirester därför blir det aldrig svarta märken när man tex kör snabbt ut ur en korsning och gummit släpper lite

Polisen gillar i vilket fall inte att du bränner iväg allt va asfalten håller för av många anledningar, tex säkerheten.

Launchcontroll var väl mest bara en överdrift då inte en jävel vågar köra med det då det sliter som fan på kopplingen tänker på GTR..

Och köra ifrån menar jag: en bil för 5000:- kan köra i 120km/h, där av kan den köra lika fort som en Lambo i Sverige på vägarna även om 0-100 tar 3 dagar..

Jag håller väl med om att jag tycker dyra och snabba bilar är roliga (är själv sugen på en Nissan Silvia) så känns som jag motsäger migsjälv med detta exemplet men jag kan tycka köra runt i en lambo i stockholmstrafiken är ganska onödigt (fast har man råd så varför inte), ville få perspektiv varför folk kanske unnar sig en Mac, även om man inte ens ska behöva argumentera varför vissa föredrar Mac ^^

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.