Är Misco.se skit? De har aldrig Gtx 970 i lager

Permalänk

Är Misco.se skit? De har aldrig Gtx 970 i lager

Som sagt så tänkte jag fråga om Misco.se är seriösa. Jag funderat på att köpa ett asus kort och Misco är billigaste alternativet. Men de verkar aldrig få den i lager och skjuter upp deras "preliminära" datum ungefär varje dag.

Ska man vänta på att de får in den i lager och spara 300 spänn?

Permalänk
Inaktiv

Vänta inte. Köp från en mer respekterad återförsäljare. De bygger nog upp beställningar för att spara pengar.

Permalänk

Misco är i min erfarenhet billiga men långsamma. Mycket finns inte på lager utan verkar skickas från leverantör utan trackingnummer.

Köper en del billiga grejer upp till ett par hundralappar pga bra priser och gratis frakt (kod "facebook" som anges på http://www.misco.se/personalrabatt ), men förvänta dig inga snabba leveranser, och förmodligen ingen snabb kundtjänst heller (har dock ingen erfarenhet där).

Läs mer på http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=131 och bilda dig en egen uppfattning

Permalänk
Avstängd

Netonnet kör en annan variant.Har dom ej varan i lager sänker dom priset någon hundralapp.För och sen höja igen när dom har den.Har sett detta flera gånger.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mange43:

Netonnet kör en annan variant.Har dom ej varan i lager sänker dom priset någon hundralapp.För och sen höja igen när dom har den.Har sett detta flera gånger.

Misco har sällan varor i lager verkar det som. Vid lagd order beställer de hem från distributören.
Själv föredrar jag när butiken har varan i laget och kan skicka den samma dag. Orka vänta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är inte skit tillsåvida att det inte är ett brevlådeföretag utan ganska stort men har inget eget logistiksystem.
Min bärbara kom från Gandalf resten av tillbehören kom från Ingrammicro eller va lagret heter.
Inriktningen ligger mot företag och offentlig verksamhet men försäljning av konsumentprodukter är som andra postorderföretag.
Support mot företag är kanon, av erfarenhet.

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Medlem

Köp ett Gigabyte GeForce G1 GAMING GTX 970 4GB ifrån Komplett för 3590:-, kom in igår!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd