Permalänk

Ny router, ingen skillnad?

Hej Sweclockers!

Nu är det så att jag kände det var dags att skaffa mig en ny router, webhallen hade något erbjudande på en ASUS RT-AC56U.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/177092-a...

Inte för jag kan så mycket om nätverk/routrar så kändes det rätt bra pris för en sådan.
Jag slog till och köpte den förra veckan. Innan så hade jag en D-Link DIR-635

http://www.dlink.com/se/sv/support/product/dir-635-rangeboost...

Nu när jag haft den i en vecka så tycker jag att det inte någon skillnad, alltså hastigheten och sånt. Det är nästan så det blivit sämre... Wi-fi har även blivit segare

Är min router innan bättre på någon sätt?

Tack i förhand

Visa signatur

No fucks given.

Permalänk
Inaktiv

Utan att veta exakt spec på routrarna så är det möjligt att den nya routern har en svagare WiFi-signal osv.

Om routern fungerar bra så finns ingen anledning att byta förrens du når i taket för hastigheter, eller om du behöver fler uttag etc.

Permalänk
Medlem

Har du testat ändra band och kanaler på wifi?

Permalänk
Medlem

Du måste ge oss mer info: vad har du för uppkoppling, hur mäter du din hastighet och framförallt med vad för enhet (bärbar dator, surfplatta etc)?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hedlundj97:

Hej Sweclockers!

Nu är det så att jag kände det var dags att skaffa mig en ny router, webhallen hade något erbjudande på en ASUS RT-AC56U.

Varför kände du det? Hade du några problem innan? Vad är det du tror ska bli bättre med en ny burk?

Permalänk
Medlem

Kan vara ditt nät som har problem eller blivit segare ut på internet, behöver inte ha nåt att göra med routern. Sedan så låter det som du har trådat och trådlöst, just därföt tror jag inte de har nått med själva routern eller det trådlösa att göra.

Permalänk

Har dina wi-fi enheter och wi-fi nätverkskort stöd för den nya ac standarden?

Mitt intryck är att rätt många köper nya ac routrar utan att ha någon dator som drar nytta av den extra prestandan/standarden.