Permalänk
Medlem

Var och hur köpa Bitspower fittings?!

Hejsan!
Har planer på ett vattenkylt projekt i ett Phenom ITX och ska ha akryl rör med fittings i svängarna. Tänkte köra bitspower eftersom dom verkar hålla god kvalité och är väldigt snygga.
Men dom är ju inte direkt billiga och det finns tusen varianter känns det som. Vilka skulle passa till mitt ändamål (ska köra 12 mm OD).
kommer nog bli totalt 5 komponenter med i loopen så 10 fittings med g1/4 gängor på. Sen ska man väl väl ha ett gäng 90° till svängarna med 12mm id i båda ändarna

Men var brukar ni köpa era och finns det möjlighet till att köpa hem ett gäng och sen skicka tillbaka dom som inte gick åt? eller hur brukar ni göra lite svårt att planera allt.(Har inte datorn än)

Så sammanfattad skulle jag vilja veta:

  • var ni köper era fittings?

  • vilken sorts fittings som skulle fungera bra i ett litet system?

  • Hur ni får rätt antal?

MVH
Albin

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo Evolv Glacier White | Intel Core i5 4690K | Corsair Hydro H60 | Geforce GTX 970 SLI | Asus Maximus vii Gene | EVGA Supernova G2 850W | Corsair Dominator Platinum 16GB (2x8) 1600mhz | Samsung 840 EVO SSD 250GB | WD Desktop Green 3TB | Benq XL2720T 120hz | Fujitsu P23T-6 Thor Edition | Qpad qh-90 | Logitech G710+ | Steelseries Rival Gaming Mouse

Permalänk
Medlem

Ska du ha bitspower så har www.coolingstuff.se ett litet utbud men dessa har ett bra utbud www.caseking.de.
Kompressionsfittings som man skruvar fast slangen i nippeln är att föredra rent estetiskt och praktiskt, och ang antal 2 st/block eller radiator och pump sen kanske man behöver vinklar tex 45 eller 90 grader men det får man helt enkelt räkna fram när man planerar dragningen av slangen.
Nya EK nipplarna tycker jag oxo ser bra ut för bitspower är ruskigt snygga men kostar en jävla massa rent ut sagt. Moonsoon eller ModMyToys har ett gäng snygga oxo som inte kostar lika mycket och finns i de flesta färger och utseenden. http://www.aquatuning.se/vattenkylning/anslutningar/slangsock...

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem

Vänta tills du får hem datorn sedan tar du en bild på den och ritar in alla vattenkylningsprylar i paint eller nåt. Då kan du föreställa dig hur det kommer bli och vart du kommer behöva vilken fitting.

Handlade alla mina saker utom fittings här men borde väl fungera.
http://www.highflow.nl/aansluitingen/fittingen/bitspower/?sl=...

Visa signatur

asd

Permalänk
Medlem

Okej tack! Har i alla fått lite nya butiker att kolla igenom men har någon fler förslag tar dom tacksamt emot!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo Evolv Glacier White | Intel Core i5 4690K | Corsair Hydro H60 | Geforce GTX 970 SLI | Asus Maximus vii Gene | EVGA Supernova G2 850W | Corsair Dominator Platinum 16GB (2x8) 1600mhz | Samsung 840 EVO SSD 250GB | WD Desktop Green 3TB | Benq XL2720T 120hz | Fujitsu P23T-6 Thor Edition | Qpad qh-90 | Logitech G710+ | Steelseries Rival Gaming Mouse

Permalänk
Skrivet av ScrAAp:

Okej tack! Har i alla fått lite nya butiker att kolla igenom men har någon fler förslag tar dom tacksamt emot!

Skickades från m.sweclockers.com

Köper alla min vattenkylning från specialtech. www.specialtech.co.uk
Dom har verkligen allt

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 6700k AMD RX 5600XT