Razer värderas till över en miljard dollar efter Intel-investering

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxen123:

Förstår inte hur folk kan ha sönder sina grejer så fort..... Har fortfarande en Razer Naga från 2010och har använt dem säkert 2h per dag i snitt.
Sluta banka musen i bordet, slå näven i bordet istället för på tangentbordet

Handkontroll där triggerspaken började hänga sig, razer onza

Razer lycosa tangentbord med touch mediaknappar som levde sitt egna liv samt att tangentbordet startade om sig..

Razer musmatta som blev blanksliten efter 3 veckor ihop med deathadder med qpad glidz undertill

Razer headset där ena luren bröts rakt av efter 2 veckor..

Kan säga att jag är otroligt pedantisk och mina prylar lämnar inte hemmet på LAN och dylikt så inga onormala skador och spelar inte fps spel eller lider av ADHD så det är ingen ilska inblandad heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxen123:

Förstår inte hur folk kan ha sönder sina grejer så fort..... Har fortfarande en Razer Naga från 2010och har använt dem säkert 2h per dag i snitt.
Sluta banka musen i bordet, slå näven i bordet istället för på tangentbordet

Behöver inte banka musen i bordet för att saker ska sluta funka.
Det är allmänt känt att Razer har haft kvalitetsproblem med diverse produkter under årens gång, i synnerhet med deras möss.
Vilket man även ser rätt klart bland kommentarerna.

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Tror det är lite av en trend bland tekniknördar att hata Razer precis som många hatar Microsoft (eller mer specifikt, Windows 8). Tittar man på recensioner så får en del saker riktigt bra betyg, inte bara av tekniktidningar utan även användare. Om vi tar Windows 8 som exempel nu så är det hatat av sjukt många av anledningar som oftast handlar om att man bara missuppfattat eller om småsaker som enkelt går att fixa för vilken svensson som helst.

Är väl snarare MS som missuppfattat hur man använder en desktop med mus och det syns även i win 10 hur dom har fått backa den idén.

Använde faktiskt en win 8,1 laptop idag. Kändes typ som att jobba med bakbundna händer. Skulle få upp den riktiga kontrollpanelen, ja det tog nog 10 sek att hitta den (jo, jag fick tvunget använda modern sökfunktion). I win 7 hade det bara varit trycka på startmenyn direkt och kommit rätt på under en sek.

WIFI för win 8 är en katastrof, snacka om beta produkt, varför blanda två UI för det första? Sen för att avaktivera ett WIFI nätverk, skulle man välja dölj nätverk, vad sjutton vad logiskt. Hade varit bättre i stil med "Avaktivera nätverk". Nu tror man ju att man döljer nätverket, som det inte kommer synas mer.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Även jag sållar mig till skaran som använt sönder ett par Razer-möss. En Deathadder och en Naga. Är väldigt pedantisk med all min elektonik. Deathaddern slutade scrolla och Nagan bara dog. Kör nu Logitech G600 för MMO's och G602 för annat. Båda fungerar klanderfritt. Ingen fanboy, bara fakta.

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem

Aldrig haft bättre möss än Razer Lachesis och Razer Taipan. Alltid gillat Razers premiumkänsla direkt man greppar en mus och har aldrig haft kvalitetsproblem med deras möss.
Hade ett Razer BlackShark-headset förr dock där micen slutade fungera pga glapp. Detta har dock hänt på alla mina headsets... Q-Pad, Steel Series och Sennheiser. Efterlyser headset som håller mer än 1-2 år.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Skrivet av CreX:

Aldrig haft bättre möss än Razer Lachesis och Razer Taipan. Alltid gillat Razers premiumkänsla direkt man greppar en mus och har aldrig haft kvalitetsproblem med deras möss.
Hade ett Razer BlackShark-headset förr dock där micen slutade fungera pga glapp. Detta har dock hänt på alla mina headsets... Q-Pad, Steel Series och Sennheiser. Efterlyser headset som håller mer än 1-2 år.

Har alltid haft problem med så kallade "gaming" produkter.

SteelSeries ikari: scrollen strulade efter ca 2 år, därefter slutade scrollen fungera efter ytterligare 2 år.

SteelSeries 6Gv2 Red: tre kolumner med tangenter slutade fungera efter ungefär 1 år.

Razer Black Widow (2010?): Kabelfel efter ca 6 månader

Logitech g930: Dålig trådlös anslutning trots avsaknad av andra sändare, mjukvaran "låser" stundvis mus och tangentbord när macroknappar eller volymhjulet används

Logitech g500: kabelfel efter ca 1 år, därefter bruten kabel efter ytterligare 2 år.

gaming produkter är rent ut sagt skräp. Tacka vet jag kontorsklassad utrustning.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="tEan;14941844"]Mycket gnäll o gråt här ser jag.Vill bara själv inflika att Deathadder är den absolut bästa mus jag ägt.Dessutom gillar jag och använder deras mjukvara dagligen, så för mej så kom denna nyhet inte överraska

WORD!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Är väl snarare MS som missuppfattat hur man använder en desktop med mus och det syns även i win 10 hur dom har fått backa den idén.

Använde faktiskt en win 8,1 laptop idag. Kändes typ som att jobba med bakbundna händer. Skulle få upp den riktiga kontrollpanelen, ja det tog nog 10 sek att hitta den (jo, jag fick tvunget använda modern sökfunktion). I win 7 hade det bara varit trycka på startmenyn direkt och kommit rätt på under en sek.

WIFI för win 8 är en katastrof, snacka om beta produkt, varför blanda två UI för det första? Sen för att avaktivera ett WIFI nätverk, skulle man välja dölj nätverk, vad sjutton vad logiskt. Hade varit bättre i stil med "Avaktivera nätverk". Nu tror man ju att man döljer nätverket, som det inte kommer synas mer.

Ja det var en katastrof vid release av Windows 8 men använder själv 8.1 och har inga problem alls, du kan ju sätta fast dom saker du använder mest på taskbaren också, allra snabbaste sättet du någonsin kan komma åtkomst till ett program eller mapp (samma med att ha ikoner, dock gillar jag inte ikoner så använder endast taskbaren). Dom program du inte använder lika ofta måste man ju ändå söka i Windows 7 och där fungerar det likadant i 8an fast det blir helskärm och det känns onödigt kanske. Windows 8 är inte perfekt men skulle använda det alla dagar i veckan framför Windows 7, W10 kommer vara ännu bättre som det ser ut nu där dom fixar dom små detaljerna som var ologiska osv.

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Ja det var en katastrof vid release av Windows 8 men använder själv 8.1 och har inga problem alls, du kan ju sätta fast dom saker du använder mest på taskbaren också, allra snabbaste sättet du någonsin kan komma åtkomst till ett program eller mapp (samma med att ha ikoner, dock gillar jag inte ikoner så använder endast taskbaren). Dom program du inte använder lika ofta måste man ju ändå söka i Windows 7 och där fungerar det likadant i 8an fast det blir helskärm och det känns onödigt kanske. Windows 8 är inte perfekt men skulle använda det alla dagar i veckan framför Windows 7, W10 kommer vara ännu bättre som det ser ut nu där dom fixar dom små detaljerna som var ologiska osv.

Jo, en hel del kvar som man får hoppas dom snyggar till. Win 10 är vad win 8 borde varit. Men nu fattas bara MS fixar som man kan välja mellan två UI, inte blanda två stycken. Sen att man slipper dom ikoner ms visade upp, till dektop.

Hade gärna sett aero 2.0 minst:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Razer mamba från 2008 still going strong med säkert 4-5 timmar användning per dag (brukade spela lite mycket).

Trodde inte att razer var så stora förens jag såg att Min kör runt i en R8

Permalänk
Medlem
Skrivet av tdelta32t:

Har alltid haft problem med så kallade "gaming" produkter.

SteelSeries ikari: scrollen strulade efter ca 2 år, därefter slutade scrollen fungera efter ytterligare 2 år.

SteelSeries 6Gv2 Red: tre kolumner med tangenter slutade fungera efter ungefär 1 år.

Razer Black Widow (2010?): Kabelfel efter ca 6 månader

Logitech g930: Dålig trådlös anslutning trots avsaknad av andra sändare, mjukvaran "låser" stundvis mus och tangentbord när macroknappar eller volymhjulet används

Logitech g500: kabelfel efter ca 1 år, därefter bruten kabel efter ytterligare 2 år.

gaming produkter är rent ut sagt skräp. Tacka vet jag kontorsklassad utrustning.

låter som att du misshandlar dina möss o datorer. det är INTE meningen att dra i kablarna o böja på dem.

Personligen har jag aldrig haft en död mus eller tangentbord.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Avstängd

Ett företag som säljer produkter åt barn. Led-lampor överallt och så den fula loggan. Aldrig razers produkter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CreX:

Aldrig haft bättre möss än Razer Lachesis och Razer Taipan. Alltid gillat Razers premiumkänsla direkt man greppar en mus och har aldrig haft kvalitetsproblem med deras möss.
Hade ett Razer BlackShark-headset förr dock där micen slutade fungera pga glapp. Detta har dock hänt på alla mina headsets... Q-Pad, Steel Series och Sennheiser. Efterlyser headset som håller mer än 1-2 år.

Du kan inte ha provat många möss om du tycker att razers möss är bäst. Om dine headset inte håller mer än 2 år så gör du något fel eller så köper du billiga grejer. Sennheiser pc 350. Där har du ett headset som håller minst 5 år.

Permalänk
Medlem

Razer Naga håller helt okej standard, det är också den enda jag skulle kunna tänka mig att köpa av deras produkter. Plockade fram mina 10 år gamla möss, g5, g7 och MX modellerna från Logitech, där snckar vi fan livslängd och kvalité.

Permalänk
Medlem

Jag håller med om att Razers kvalitet tidvis varit dålig, hade själv problem med ett par Diamondbacks på den tiden de såldes. Däremot hade sambon en Diamondback ända fram till förra året, då den gav upp.
Det som måste sägas är dock att Deathaddern är en av de ytterst få mössen på marknaden som inte har några sensorbuggar, och därmed har perfekt tracking upp till sin maxgräns. Kombinerat med den sköna formen och gummigreppen på de nya modellerna är det helt enkelt den bästa musen jag haft.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Skrivet av Gtoxed:

låter som att du misshandlar dina möss o datorer. det är INTE meningen att dra i kablarna o böja på dem.

Personligen har jag aldrig haft en död mus eller tangentbord.

Har en mus jag varit rädd om, men kabeln in till musen är fel från fabrik (lite vek konstruktion), på logitech g400, hade den nästan två år. Flera med problemet att det blev glappkontakt på just g400. Kunde lätt byta in den och få pengar tillbaks:)

Behövde inte rycka i någon kabel, det lirkade sönder under användning (något sorts nötning).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har en mus jag varit rädd om, men kabeln in till musen är fel från fabrik (lite vek konstruktion), på logitech g400, hade den nästan två år. Flera med problemet att det blev glappkontakt på just g400. Kunde lätt byta in den och få pengar tillbaks:)

Behövde inte rycka i någon kabel, det lirkade sönder under användning (något sorts nötning).

Jag har en g400. Den är mycket bättre än diamondback 3g som hade guldpläterad kontakt etc. g400 kan ha pollrate på 1000 Hz medan diamondback håller en fast standard på 100 Hz tror jag. Visst att razer gör vissa bra grejer, men jag ger blanka fan i allt de ger ut till förmån för säg logitech och corsair. Razers project christine är väl bara ett koncept. Dessutom lägger de för mycket energi på att vara flashiga och vräkiga snarare än att göra grejer som är bra på alla andra sätt i första hand.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk

Den ända Razer produkten jag har haft problem med var Razer's Xbox kontroll Onza, men var inte ensam med att ha problem med den kontrollen. Annars så kör jag full Razer setup till PC, är inne på femte året på min Deathadder! :^)

Permalänk

Har en släkting som fick problem med ett av deras headset då det tvårt slutade fungera i windows-datorer (var ett med usb). Hjälpte kusinen att kontakta support. Har nu gått 3 veckor och inget svar har nått han, förjävligt ur en konsuments perspektiv.

Synd faktiskt, gillade boomslangen när den släpptes (när det nu var)!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Kraken X52 | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Du kan inte ha provat många möss om du tycker att razers möss är bäst. Om dine headset inte håller mer än 2 år så gör du något fel eller så köper du billiga grejer. Sennheiser pc 350. Där har du ett headset som håller minst 5 år.

Har provat andra. Q-Pad och Steelseries är plastiga och känns extremt budget. Logitech har kvalite men skitfula möss i helt fel former jämtemot min hand / mitt grepp. Mionix Avior 8200 är en intressant mus, den kom dock så långt efter jag skaffade min Taipan och har inte behövt byta för den är sjutk bra.. Svårt att hitta bra claw grip-möss. Tråkigt att du haft dåliga erfarenheter med Razers möss. De är grymma.

Jag gör inget fel med mina headsets. Sennheiser hade jag två modeller i rad av i 1000-kronorsklassen. Båda gick sönder på samma sätt, vänster högtalarelement bara dog efter ett tag. Pallade väl inte musiken jag spelar...
GIck då över till Steel Series och enbart för att de sitter så sjukt skönt, men micen gick sönder efter 6 månader pga dålig kvalité. Fick nytt på garanti som gick sönder på exakt samma sätt efter 3-4 månader.
Gick då över till Razer. Köpte BlackShark för 1300 spänn efter 12 månader så började micen glappa (den går att rotera upp och glappet blev i den roterande kontakten) Fick nytt på garanti och sålde det exemplaret inplastat.
Gick över till Q-Pad för en kompis rekommenderade QH-90. Sitter extremt skönt och har fungerat bra i ett år nu iaf. Får väl se om micen börjar glappa snart.

Sennheiserheadsetet du nämnde, jag har två polare som har det så har provat det på några LAN. Men gillade inte storleken/passformen riktigt. Sen försöker jag hålla mig i 800-1500 kronorsklassen och tycker inte man ska behöva gå över det heller..

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Haft ett flertal razer produkter genom åren som möss, tangentbord och högtalare, nära nog alla har antingen slutat fungera eller orsakat systemfel på ett eller annat sätt, snygga men överprisade då kvalitén är usel enligt min erfarenhet... ska aldrig säga aldrig men svårt att se mej köpa något med den där loggan igen.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro