Permalänk
Medlem

GTX 970 Freeze/Crash

Hej,

satt igår och lirade CSS när mitt i allt skärmen frös och jag blev kastad tillbaka till skrivbordet men problemet var att jag är fortfarande i spelet jag hör hur jag kan springa omkring och skjuta på X saker, men jag ser skrivbordet.

Jag fattar inte hur ett GTX660 kan dra spelet på optimala settings enligt GeForce Experience men ett GTX 970 kan inte?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Equilibrium:

Hej,

satt igår och lirade CSS när mitt i allt skärmen frös och jag blev kastad tillbaka till skrivbordet men problemet var att jag är fortfarande i spelet jag hör hur jag kan springa omkring och skjuta på X saker, men jag ser skrivbordet.

Jag fattar inte hur ett GTX660 kan dra spelet på optimala settings enligt GeForce Experience men ett GTX 970 kan inte?

Har du senaste Bios till moderkortet?

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Har du senaste Bios till moderkortet?

Uh, tänkte inte på det, skall checka, tack för tipset!

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Hm, har samma versions nummer men olika datum.. Borde man ändå ta och sätta den från asus hemsida?

Min dators bios:

Asus support sidas bios:

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Hallå, kan någon svara på min fråga, för att om jag skulle ha svaret på min fråga så varför skulle jag då från första början ens ha frågat den om jag redan då vetat svaret och då kunnat dra slutsatsen själv utan att behöva komma hit och leta efter vägledning.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Hallå, kan någon svara på min fråga, för att om jag skulle ha svaret på min fråga så varför skulle jag då från första början ens ha frågat den om jag redan då vetat svaret och då kunnat dra slutsatsen själv utan att behöva komma hit och leta efter vägledning.

Ja men testa, vafan folk hade väll svarat om de faktiskt vetat. Testa, se vad du får för resultat, återkom.

Permalänk
Medlem

GTX 970 är ganska nytt ännu och kan vara så att drivrutiner o annat kanske inte är helt perfekta ännu och kan därav bli lite fel.

Svårt avgöra om det är någon skillnad på dem då de faktiskt har samma version nummer, att datumet är olika skulle kunna vara att det du ser i din dator är när den versionen är tillverkad, och det du ser på hemsidan är när den släpptes för nerladdning på hemsidan, men kan ju inte skada prova uppdatera för att vara säker på att du har senaste, kanske är något litet som skiljer sig trots allt.

Du kanske gjort det redan men kan även vara bra att ladda hem de senaste drivrutinerna från Nvidia's hemsida och under installationen välja "perform a clean install" en annan ide att kolla om det finns någon nyare i beta verision på drivrutinerna som kanske fungerar bättre.

Ytterligare en sak du kan kolla är om det kanske finns någon ny "bios/firmware" för grafikkortet hos tillverkaren, dessa går ibland även att uppdatera.

Visa signatur

https://www.shutterslave.com
AMD Ryzen 5600X | Corsair H150i Pro | Corsair Vengence Pro RGB 3600MHz 32GB RAM | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | ASUS BW-12D1S-U | Samsung HW-T400/XE | Corsair Nightsword | MSI MAG X570 Tomahawk WiFi | Corsair K68 RGB | Nikon D800 | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | Windows 10 x64 |
Prova FELLO, använder Telia's nät.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zoqi:

Ja men testa, vafan folk hade väll svarat om de faktiskt vetat. Testa, se vad du får för resultat, återkom.

nå problemet är att jag inte vilka drivrutiner folk pratar om här..

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Equilibrium:

nå problemet är att jag inte vilka drivrutiner folk pratar om här..

Det verkar vara samma bios de du pekar på, men vad/vilka drivrutiner har du idag till kortet? De senaste WHQL är väl 344.11.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Det verkar vara samma bios de du pekar på, men vad/vilka drivrutiner har du idag till kortet? De senaste WHQL är väl 344.11.

WHQL 344.16 är det väl?

driver á la geforce

Uppdatera allt i hela burken med hjälp av Windows update också. Pröva också att reparera CSGO installationen med hjälp av Steam.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Santrik:

WHQL 344.16 är det väl?

driver á la geforce

Uppdatera allt i hela burken med hjälp av Windows update också. Pröva också att reparera CSGO installationen med hjälp av Steam.

Japp de är dessa till 900 serien men till oss med äldre så är det 344.11.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Japp de är dessa till 900 serien men till oss med äldre så är det 344.11.

Just dom är det jag har, ursäkta blev lite frågande när jag hörde drivrutiner, glömde samt bort att det är översättningen av "drivers".

Skall se om något har hänt nu när jag satt i mer ram men knappast har nåt hänt.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.