GTX 980 EVGA ref SC utgått?

Permalänk
Medlem

GTX 980 EVGA ref SC utgått?

Hej, bokade en beställning hos Inet på 2 st EVGA gtx 980 ref SC.
Nu efter veckors väntan cancelleras bokningen då man påstår att korten utgått ur EVGA's sortiment.
Ngn som vet om detta stämmer och i så fall bakgrunden?
Sökte verkligen ref modell Och EVGA kortet specades med högre frekvens än konkurenterna.
Ville också ha ref för att underrlätta framtida vattenblocks val.

Vilket märke rekomenderas om jag väljer annan ref leverantör.
Tidigare god erfarenhet av Asus.

Tacksam för svar, kommentarer.

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/5411280/zotac-geforce-gtx-980-ref

Om du ändå vill ha referens, varför inte välja det billigaste.

Även 5 års garanti. Kommer dock i lager den 30e.

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Medlem

Högre grundfrekvens är skälet till val av EVGA
Nu verkar det som att deras http://www.inet.se/produkt/5411318/evga-geforce-gtx-980-4gb-s...
Bygger på referensutseende om man får tro EKWB.
Får kolla upp detta.

Permalänk
Medlem

http://eu.evga.com/products/moreInfo.asp?pn=04G-P4-2982-KR&fa...

Har själv beställt från evga direkt, inga konstigheter alls.

Edit: Alla kort verkar vara slut både i EU och US, konstigt.

Permalänk
Avstängd

Tror inte de har utgått, enligt tidigare erfarenhet av EVGA så har de bara inte hunnit med i tillverkningen av dem, de gör inte samma kvantiteter som många andra så de är bara tillfälligt slut.
Deras Z87 Classified moderkort kom 9 månader efter att de hade gått ut med att det skulle komma i Europa, fanns 6 månader tidigare i USA men deras största marknad är även i USA så det tar lite längre tid innan vissa saker kommer till Europa.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Då kom svaret från EVGA, kortet har/kommer att utgå till förmån för http://www.inet.se/produkt/5411318/e...cx-2-0-cooling
Det nya har referens design på kort men annan kylare samt ytterligare högre frekvens out of the box.
Så skall man då hoppa på detta eller gå för annan tillverkare med standard design på kylare.
Aaaah, det som var så enkelt från början.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NeoEkl:

Då kom svaret från EVGA, kortet har/kommer att utgå till förmån för http://www.inet.se/produkt/5411318/e...cx-2-0-cooling
Det nya har referens design på kort men annan kylare samt ytterligare högre frekvens out of the box.
Så skall man då hoppa på detta eller gå för annan tillverkare med standard design på kylare.
Aaaah, det som var så enkelt från början.

ACX kylaren är ju bättre, så vad är problemet egentligen?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Jag får betala för en kylare jag inte ville ha samt att den lär vara sämre för SLI konfigurationer (osäker på om det är sant, att värmen leds in och inte ut ur datorn från 2 kort, och så är den apful), däremot saknas plåt på baksidan mycket negativt rent estetiskt vilket bara det kan ta bort kortet som ett alternativ.
Dock kliar givetvis den högre frekvensen
Så antingen tar jag detta dyrare alternativ med dess avsaknad av plåt och lever med det fram tills dess jag skaffar vattenblock och då investerar i en EKWB plåt.
Ngn som vet om en EKWB plåt går att montera utan att man monterar vattenblock?
Väntar också på att Inet skall höra av sig officielt om cancelleringen vilket var utlovat idag (det var jag som kontaktade dem innan)

Permalänk
Medlem

EKWB
Please note:
- The backplate does not serve as a standalone unit and is compatible with reference GeForce GTX 980 waterblock!

Permalänk
Medlem

Jag väntar på ett ref kort från CDON eftersom dom gjorde fel och bara skickade 1 av 2 kort som var på beställningen men dom hävdar bestämt att dom fortfarande ska få in REF designen igen. Annars får jag vänta på återbetalning och sen beställa ett nytt kort för dom kan absolut inte bara lösa det och skicka ut ett nytt igen.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag väntar på ett ref kort från CDON eftersom dom gjorde fel och bara skickade 1 av 2 kort som var på beställningen men dom hävdar bestämt att dom fortfarande ska få in REF designen igen. Annars får jag vänta på återbetalning och sen beställa ett nytt kort för dom kan absolut inte bara lösa det och skicka ut ett nytt igen.

Då sitter kanske du mer illa till än jag om de nu inte vaskar fram ngt i gömmorna.
Man undrar ju varför det utgått men det fick jag inget svar på.

Permalänk
Medlem

Kör du på kortet du fått?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeoEkl:

Kör du på kortet du fått?

Ja visst tusan gör jag det. :/ Sen är grejen att jag köpte det på en deal hos dom så kortet var rätt billigt och kommer jag vara tvungen att byta så kommer det ju även bli dyrare för mig

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeoEkl:

Kör du på kortet du fått?

Pratade precis med en polare som är inköpare på en av giganterna i Sverige och han säger att ref går att få tag på fortfarande men att dom inte vill köpa in det när ACXen finns.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Jag sitter fast med presentkort på Inet, tagit just där för att de skulle få in det här korten

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeoEkl:

Jag sitter fast med presentkort på Inet, tagit just där för att de skulle få in det här korten

MM surt som fan. Jag vill ju inte heller blanda två olika kort ett med ref och ett med 3é part.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

ACX kylaren är ju bättre, så vad är problemet egentligen?

Referens är bättre om man ska köra sli