Liten Gigabit Switch som är USB powered i Sverige?

Permalänk
Medlem

Liten Gigabit Switch som är USB powered i Sverige?

Hej!

Någon som vet om ovanstående finns att köpa någonstans i Sverige?

Närmsta produkt jag hittat är något från Blackbox på Amazon i England för 700kr plus frakt, men det tyckte jag var lite saftigt.

2-4 nätverksportar räcker för mig. Jag vill verkligen inte ha en transformator.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Attitude666:

Tror du missade att TS vill ha en switch som kan drivas på USB. Visst den tar 5V men då får man väl fixa sin egen adapter för det.

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo

Permalänk
Rekordmedlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2423899
http://www.edimax.com/edimax/merchandise/merchandise_detail/d... Vet inget om hur kvaliten är på den, men den uppfyller kraven du ställde, men tänk på att det kan vara svårt att få strömmen från usb att räcka om du inte har laddportar, usb2 är specat till 500 mA och usb3 900 mA, switchen jag länkade drar max 1A enligt databladet, så om du inte belastar den till max borde det gå men den dödar nog "icke laddportar" om du försöker köra den för fullt åtminstone via usb 2, men plockar du ut 5V från nätdelen utan att passera usb så kan det nog funka, men då kan du även köra 12V och där har du väldigt mycket effekt i moderna nätdelar....

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheesier:

Tror du missade att TS vill ha en switch som kan drivas på USB. Visst den tar 5V men då får man väl fixa sin egen adapter för det.

Skrivet av Attitude666:

Denna variant kör vi på jobbet och vid senaste leveransen var den en ny variant (med samma modell namn) som faktiskt drevs med en microusb -- usb , sen medföljde det en adapter . Detta var iofs den med 5 utgångar, men kanske samma med denna med 8?. Kan återkomma med bild om TS vill ha bevis ��.

Edit: Här är en bild

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Cheesier:

Tror du missade att TS vill ha en switch som kan drivas på USB. Visst den tar 5V men då får man väl fixa sin egen adapter för det.

Nä, det är mikro usb, dock är nätagget man får med på 1 ampere.. Men det ska nog funka ändå, om inte annat så får man stoppa i den i ett usb 3 uttag, ska väl klara 0,9 ampere?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Denna variant kör vi på jobbet och vid senaste leveransen var den en ny variant (med samma modell namn) som faktiskt drevs med en microusb -- usb , sen medföljde det en adapter . Detta var iofs den med 5 utgångar, men kanske samma med denna med 8?. Kan återkomma med bild om TS vill ha bevis ��.

Edit: Här är en bild
http://i58.tinypic.com/35j0553.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Attitude666:

Nä, det är mikro usb, dock är nätagget man får med på 1 ampere.. Men det ska nog funka ändå, om inte annat så får man stoppa i den i ett usb 3 uttag, ska väl klara 0,9 ampere?

Lustigt, en sökning på namnet visar bara modellen med vanligt uttag på "baksidan", tex. http://www.dlink.com/uk/en/home-solutions/connect/switches/dg....

Kanske är en äldre revision som inte längre säljs? Jag lyckas då inte hitta någon info om usb modellen.

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheesier:

Lustigt, en sökning på namnet visar bara modellen med vanligt uttag på "baksidan", tex. http://www.dlink.com/uk/en/home-solutions/connect/switches/dg....

Kanske är en äldre revision som inte längre säljs? Jag lyckas då inte hitta någon info om usb modellen.

Ja jag tror det är så, har för mig att denna dgs1005d också varit den klassiska D-link fyrkantiga boxen innan den såg ut som på din länk. Varför dom inte ändrar namnet är för mig helt obegripligt.

Men har TS nära till nån fysisk datorbutik eller mailar och frågar på tex inet så löser det sig ju.
Kan ju låna min bild , för denna är betydligt mindre än den äldre revisionen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för alla tips!

Edimax dosan såg nog intressantast ut så jag lutar mot den för tillfället. Undra om man kan köra in den "USB strömkabel" som medföljer i en USB 3.0 port för att få ut lite mera kräm?

Permalänk
Medlem

Är det inte smartare med någon sorts PoE-lösning?

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Juggernawt:

Är det inte smartare med någon sorts PoE-lösning?

Det är nått jag letat efter men inte hittat nått bra, hade gärna fått tips på en 3-4 portars Gbitswitch för dosmontage om du vet av en sån.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.