Dator som stänger av sig själv efter en stund.

Permalänk
Medlem

Dator som stänger av sig själv efter en stund.

En kompis har en kompis som har en dator som tydligen stängs av efter ett tags användande. Bad dem kolla om fläkten på processorn fungerade, men att ta bort ena sidan på lådan är tydligen för svårt för vissa personer så jag bad dem ladda ner HWmonitor och skicka en skärmdump, men en skärmdump var knepigt så jag fick ett foto skickad till min mobil. Och här kommer den!

Jag ser på en gång att temperaturen är åt fanders!

Tror ni det räcker med att byta processorkylare eller är det något mer som är fel? Är inte så insatt i vad watt, volt och ampere ska ligga på.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Rengöring kanske skulle vara på sin plats

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk

Antar att kortet inte är taget efter något sorts stresstest, utan bara "starta datorn och ladda ner HW Monitor". Runt 90 grader verkar ju vara helt upp åt väggarna, så jag hade också börjat kolla på cpu kylaren.

Henrik

Visa signatur

-Playboy_1338
Men, jag känner mig inte direkt brydd själv. Då jag bojkottar M$ och köper elektroniken ifrån frukthandlaren Apple istället.
Vackert.