Benq BL2420PT först med WQHD i 24 tum

Permalänk
Skrivet av TheSlicker:

Tusen kronor mer för en upplösning man inte praktiskt kan använda i spel nu eller de närmsta åren, finns definitivt anledning att vilja ha denna istället...

Fördelen med Dell:en är att det inte är några problem att köra spel i 1440p/1080p och desktop i uhd. Ser inga nackdelar där, förutom priset då, men då kommer ju uhd:n att "hålla" betydligt längre

Permalänk
Medlem

Najs! Blir att vänta till nästa år för att skaffa en ny skärm och då kanske det blir WQHD 24" eller 4K om det finns bra priser men kul att det går framåt äntligen

Permalänk
Avstängd

När man spelar på 1440p eller högre är texten i spelen ofta liten, speciellt MMO-spel verkar ha missat totalt att det finns högre upplösningar än 1080p. Om texten är liten på 27" 1440p så blir den mikroskopisk på 24".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nope, sedan jag bytt till 27 finns det inte en chans att jag byter ner mig till 24" igen, även om jag behåller samma upplösning.
Får troligen en 4k 27"are från Korea för vad dom vill ha för denna med...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Tusen kronor mer för en upplösning man inte praktiskt kan använda i spel nu eller de närmsta åren, finns definitivt anledning att vilja ha denna istället...

mer framtidstänkande kanske? skärmar har i snitt mycket längre livslängd än datorer. så att köpa en 4k skärm idag (för 1000kr till) är nog inte så farligt om de några åren.
tänk att du köper denna, o så¨om några år så vill du upp till 4k. det blir ju nästan pengar i sjön!

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Det var banne mig på tiden. Dock för sent då mitt tåg redan avgått sen någon månad tillbaka. Köpte två Asus VG248QE.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Förstår inte varför detta har tagit evigheter att få till. 4K var ju till och med före 1440p till den här storleken...

Ja verkligen, det här är redan 3-4 år för sent.

Visa signatur

01000010011011110101101001101111