Permalänk
Medlem

4670k 80 grader efter intel burntest?

Jag vill bara att checka om det är "normalt" for 4670k att bli så varm efter en x10 runder av very high på intel burntest? all info om specs står i signatur.

Edit: det var bara på en core, dem andra var 71-79 grader.

Visa signatur

En dator

Permalänk

standard kylare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

standard kylare?

H75

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Ser att du klockat den så ja det kan nog vara ganska normalt

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

4670K, 4,3Ghz, Intel BurnTest, H75 = 70 - 80 grader. Låter ganska normalt för mig Hur ser fläktfördelningen ut i chassit?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

4670K, 4,3Ghz, Intel BurnTest, H75 = 70 - 80 grader. Låter ganska normalt för mig Hur ser fläktfördelningen ut i chassit?

En intag där fram (corsair SP 140) och två i taket Aerocool DS) och H75 push-pull uttag, vet inte om det är optimalt :s

Edit: tack för svaret också

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacobtr:

Ser att du klockat den så ja det kan nog vara ganska normalt

tackar c:

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

En intag där fram (corsair SP 140) och två i taket Aerocool DS) och H75 push-pull uttag, vet inte om det är optimalt :s

Edit: tack för svaret också

Kan du sätta en till i fronten? Annars är det enda du kan göra att hålla rent och snyggt både på dammfilter men också i burken, alternativt köpa bättre fläktar till radiatorn

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Kan du sätta en till i fronten? Annars är det enda du kan göra att hålla rent och snyggt både på dammfilter men också i burken, alternativt köpa bättre fläktar till radiatorn

Jupp jag kan sätta en till där fram, fast det är en av fläktarna som följer med r4:an, rent kommer det vara (relativt) hatar damm och fläktar kommer jag nog köpa nån gång i närmaste framtiden c:

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

tackar c:

Fast jag skulle nog ta ner den ett snäpp men det kommer nog gå bra även på det du har om inte temperaturerna stigger ännu mera! Men det kommer dom inte göra om du inte får förmycket damm i systemet...

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacobtr:

Fast jag skulle nog ta ner den ett snäpp men det kommer nog gå bra även på det du har om inte temperaturerna stigger ännu mera! Men det kommer dom inte göra om du inte får förmycket damm i systemet...

Fixar det nu, räcker 4.1Ghz? eller ska jag drar ner vcore lite?

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Körde ett test för att se tempsen på very high

Fick högre temps, med Dark rock pro 3 och ett dåligt ventilerat H440

men det är ingen större risk ändå, den ligger på ~65c när jag spelat bf4 en halv dag, och antar att din gör ungefär likadant - man har aldrig igång något som drar så mycket en såpass lång tid som intelburntest ändå så

kör på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Körde ett test för att se tempsen på very high

http://oi62.tinypic.com/33uwgg6.jpg

Fick högre temps, med Dark rock pro 3 och ett dåligt ventilerat H440

men det är ingen större risk ändå, den ligger på ~65c när jag spelat bf4 en halv dag, och antar att din gör ungefär likadant - man har aldrig igång något som drar så mycket en såpass lång tid som intelburntest ändå så

kör på!

Okej! då får den tuffa på 4.3 då c:

Visa signatur

En dator