Fredagspanelen 82: Maxwell för bärbart, AMD:s nya vd och Google Nexus 6

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Petterk:

De har sagt att visningsstatistiken på Youtube inte i närheten stämmer tidigare. Egen uppfattning gör att jag tror det ligger något i det. Sen vill nog varken de eller vi som tittar ha Youtubes reklam eller "invideo ads" mitt i allt. I övrigt är det bra att deras videos inte är sponsrade (att de tjatar inne i videon) eller innehåller produktplaceringar. Beteendet man ser utomlands när det gäller sånt skulle vara olagligt här.

Den som laddar upp bestämmer var och när det ska vara reklam. Det de inte kan styra är vad som visas. Alternativet hade väl varit att de klippte in samma videoslinga innan varje avsnitt de laddade upp.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

För er som inte gillar den nya väggen kommer här en lösning. Släck skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

För er som inte gillar den nya väggen kommer här en lösning. Släck skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Enklare att minimera fönstret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Enklare att minimera fönstret.

Attans, tänkte inte på det

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Enklare att minimera fönstret.

Eller programmera om videospelaren att minska saturation och ljus för gul och orange, jag menar varför krångla till det..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Den som laddar upp bestämmer var och när det ska vara reklam. Det de inte kan styra är vad som visas. Alternativet hade väl varit att de klippte in samma videoslinga innan varje avsnitt de laddade upp.

Delvist, syftade mer på att man måste följa lagarna här, vilket de som överdriver med reklam och är utomlands inte behöver. Det blir också lätt överdrivet hos de som kör produktplaceringar, sponsorer och tjafs i programmen, samt dessutom tillåter ett gäng annonser från Google.

"Display ads" (banners på sidan) kan du för övrigt inte välja bort. Om du har "monetization" påslaget då. Du får inte heller själv lägga in egen reklam där Google erbjuder samma format.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

För er som inte gillar den nya väggen kommer här en lösning. Släck skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Finns säkert tusentals lösningar, den en mer värre än den andre, typ kasta ut hela datorparken genom rutan, gräva en grop med en inhyrd grävmaskin, sen asfaltera över allting och göra en parkering

Det är med en lika sinnessjuk lösning.

Men varför ska man göra det?
Kan man inte bara skriva att man inte tycker om den, eller gillar den
Det är väl därför vi hänger här, för att framföra en åsikt.

Hur det än blir så är jag säker på att merparten här kommer vänja sig vid tiden.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Jag struntar i hur väggen ser ut. För mig får ni gärna måla den brun med lila prickar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Jag struntar i hur väggen ser ut. För mig får ni gärna måla den brun med lila prickar.

Verkligen!

Vill också ge beröm för produktionsvärdet. Tycker ni gör ett riktigt bra jobb och det är oerhört behagligt att lyssna på er! Tack!

Permalänk
Medlem

Intro

Väldigt trevligt med nya introt och bakgrunden. Jag vet dock inte om det bara är jag, men jag tycker musiken känns lite onödigt hög volymmässigt. Sänk gärna volymen så att det är lite i nivå med era röster eller kanske till och med snäppet lägre för att man verkligen ska känna att fokus ligger på det ni ska säga. Annars klockrent.
Tack för att ni tar er tiden att göra fredagspaneler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frezorx:

får 375 min och 416 max och 394 avg med 840 pro 250 gig

men nu gällde problemen för 840 och 840 evo, 840 pro har andra minnen (MLC) och det är ju minnesstrul som 840/840 evo lider av.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Finns säkert tusentals lösningar, den en mer värre än den andre, typ kasta ut hela datorparken genom rutan, gräva en grop med en inhyrd grävmaskin, sen asfaltera över allting och göra en parkering

Det är med en lika sinnessjuk lösning.

Men varför ska man göra det?
Kan man inte bara skriva att man inte tycker om den, eller gillar den
Det är väl därför vi hänger här, för att framföra en åsikt.

Hur det än blir så är jag säker på att merparten här kommer vänja sig vid tiden.

Helt klart. Jag tycker dock att fokus försvinner på själva framförandet av avsnittet och innehållet istället för hur miljön ser ut. Men självklart ska man kunna ta emot feedback och kritik, vilket ju Emil har framfört att man har gjort

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Men herre... Så sjukt mycket hatsnack mot den nya väggen... Man skäms ju rent av när dom på film står och pratar om hur dom har slitit med både vägg och inflyttning, för att inte tala om att Andreas åkt in efter arbetstid för att fixa klart väggen inför fredagspanelen, för att eventuellt slippa allt tjat om att väggen fortfarande är vit.

Och aldrig kan folk vara nöjda..... Man blir ärligt talat riktigt irriterad... Att ni på Redaktionen fortfarande har motivation till att leverera bra stuff till läsarna ska ni fanimej ha en eloge för!

EDIT: Angående introt så har ni gjort ett sjukt bra jobb! Känns nytt och fräscht!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Men herre... Så sjukt mycket hatsnack mot den nya väggen... Man skäms ju rent av när dom på film står och pratar om hur dom har slitit med både vägg och inflyttning, för att inte tala om att Andreas åkt in efter arbetstid för att fixa klart väggen inför fredagspanelen, för att eventuellt slippa allt tjat om att väggen fortfarande är vit.

Och aldrig kan folk vara nöjda..... Man blir ärligt talat riktigt irriterad... Att ni på Redaktionen fortfarande har motivation till att leverera bra stuff till läsarna ska ni fanimej ha en eloge för!

EDIT: Angående introt så har ni gjort ett sjukt bra jobb! Känns nytt och fräscht!

Exakt, jag vet inte vart dom får kraft ifrån att fortsätta när folk håller på såhär, förhoppningsvis är dom medvetna om att resten av oss verkligen uppskattar vad ni gör på Swec!! Personligen tyckte jag om både väggen och den nya jingeln, trevligt med lite förnyelse.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem

Är väggen permanent? Alltså ser brickorna, eller vad tusan det nu är i bakgrunden ut sådär hela tiden eller något pålagt filter? Eller kanske samma sorts "matta" som förra svartgråa bakgrunden var?

Tycker den ser rätt fräsch ut förövrigt! Roligt att ni uppdaterar er för oss trogna tittare. New is always (?) better!

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Men herre... Så sjukt mycket hatsnack mot den nya väggen... Man skäms ju rent av när dom på film står och pratar om hur dom har slitit med både vägg och inflyttning, för att inte tala om att Andreas åkt in efter arbetstid för att fixa klart väggen inför fredagspanelen, för att eventuellt slippa allt tjat om att väggen fortfarande är vit.

Och aldrig kan folk vara nöjda..... Man blir ärligt talat riktigt irriterad... Att ni på Redaktionen fortfarande har motivation till att leverera bra stuff till läsarna ska ni fanimej ha en eloge för!

EDIT: Angående introt så har ni gjort ett sjukt bra jobb! Känns nytt och fräscht!

Nu är du lite väl negativ känner jag! Flera har sagt att de uppskattar det nya i SweClockers, men klart man som proffs ska tåla och tolka konstruktiv kritik! Tittarna har alltid rätt, typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbojan:

Nu är du lite väl negativ känner jag! Flera har sagt att de uppskattar det nya i SweClockers, men klart man som proffs ska tåla och tolka konstruktiv kritik! Tittarna har alltid rätt, typ.

Hm... Du får nog läsa i tråden och ställa dig frågan "är detta konstruktiv kritik?"

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av emilakered:

Kan säga att vi som alltid läser alla kommentarer och all feedback, även om vi inte kommer göra några större utläggningar så här i helgtider. Vi var med på att det skulle bli lite livat, så att säga.

De tekniska problemen ska vi givetvis försöka lösa, dock, det var inget som syndes innan klippet låg på Youtube. Inspelningsmetod och alla inställningar är exakt samma som tidigare, däremot verkar något steg längs vägen ha svårt för nytillkomna detaljer i bilden. Förhoppningsvis räcker det med att modifiera lite encoding-profiler och flytta runt kameran för att allt ska bli bra igen.

Jag gillar verkligen den nya bakgrunden, men glöm inte accessoarerna från vårt älskade 70-tal:

Dold text

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag gillar både intro och vägg. Vi ville haft sådana plattor när det gjordes om på jobbet men det blev en annan lösning.

Betyg: 4.5 av 5 toasters... Kanonkul

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Nya väggen blev supersnygg!;) Men...i videon upplever jag att den sitter snett och i ett något förvrängt perspektiv (sett lite från sidan). Kanske kamerans position som behöver justeras?

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Hm... Du får nog läsa i tråden och ställa dig frågan "är detta konstruktiv kritik?"

Helt klart övervägande positiva kommentarer.

Permalänk
Medlem

Gillar väggen skarpt, lite ogenomtänkt dock i och med vilka krav den för med sig på övriga komponenter. Det vita bordet skär sig, den gröna tröjan skär sig, den lila tröjan skär sig. Allt som inte är grått/svart verkar skära sig. Nåväl, sådant är jag väl i minoritet om att bry mig om och om sanningen skall fram sitter jag allt som oftast med fredagspanelen som podcast i bakgrunden så det spelar väl ingen roll egentligen.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Nya väggen e snygg! Gillar att ni snackar så ledigt ungefär som om ni var två kompisar som snackade med varann.

Jag tappar alltid intresset efter 30min o börjar surfa runt men lyssnar fortfarande.

Bäst var den franska biten om Ubisoft ^^ Le 30FPS!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Hedersmedlem

Byxficksförstorning för iphone6 hann före ;).
Apples produkter får igång hypen bättre än andoid helt enkelt.
http://www.ubergizmo.com/2014/10/chinese-carrier-offers-pocke...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Kan ni göra en film på när ni benchmarkar?

Visa signatur

Asus rog strix z690-a gaming, i7 12700K, 32gb RAM, PNY RTX 3080, RM1000i, 4x NVME SSD

Permalänk
Medlem

Gillar väggen, lite förändring för en gångs skull