Permalänk

Nätverk segt på kvällen + natten.

Hejsan alla clockers

Mitt nätverk har fått tuppjukk, på dagen går det skit fint tillräckligt snabbt med 17-2mbit/s
Men på kvällen + natten så slöar det ner och går ner till typ 10 :/

Vad är felet?

Mvh.

Permalänk
Avstängd

Felet är att på kvällen så finns det ett nattlevande djur som lever på att äta fiberkablar. Så det blir stora störningar på nätet, sen när det börjar ljusna till så kommer det fram ett annat djur som boostar signalen, därav ditt problem.

Hoppas mitt svar ger dig lika glädje som din fråga.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tänkte bara på:

Men allvarligt talat, ska vi kunna hjälpa till och svara på dina frågor behöver vi veta betydligt mer om din internetförbindelse, nätverkskonfiguration och hur många ni är som använder er av linan och till vad.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

På kvällen är folk hemma från jobbet och sitter och streamar Netflix etc = större belastning på nätet.
Hur sent på natten sträcker sig den lägre hastigheten?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Men det är ju på natten alla gamla gubbar sitter och porrsurfar! fap. fap!

Permalänk
Medlem

Nu skriver han ju om sitt nätverk, ingenting om någon internetuppkoppling.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gokartkungen20:

Hejsan alla clockers

Mitt nätverk har fått tuppjukk, på dagen går det skit fint tillräckligt snabbt med 17-2mbit/s
Men på kvällen + natten så slöar det ner och går ner till typ 10 :/

Vad är felet?

Mvh.

Samma fel som gör att det ibland blir trångt på vägarna. Fler bilar än vad vägen klarar av.

Frågan är snarast var din flaskhals är. Och det är lite svårt att spekulera i eftersom vi varken vet på vilka vägar du kör eller om du cyklar, åker buss eller kör egen bil.

Men får jag gissa så beror det på att du och din brorsa samtidigt försöker åka ut från garageuppfarten. Testa med kabel i stället för wifi.

Permalänk

Okej XD does svar doe