För höga temperaturer och för mycket väsen GTX 560Ti?

Permalänk
Medlem

För höga temperaturer och för mycket väsen GTX 560Ti?

Jag har som rubriken lyder problem med för höga temperaturer och högljudda fläktar.
Vet inte hur relevant det är men har en intel(r) core(tm) i7-2600 cpu " 3.4GHz processor.

GPU tempen går upp över 85 grader och fläktarna slår igång fast jag bara kör tex wow(worldofwarcraft) på lägsta grafikinställningarna.
Har öppnat upp och rensat samt bytt kylpasta på både grafikkortet och processorn (som maxar 60grader)
bytet av kylpasta och utblåsningen sänkte temperaturen på kortet med ett par grader eller så men problemet kvarstår.

Finns det något jag kan göra eller är det bara att köpa ett nytt grafikkort?

Skulle vara super om någon kunde svara!

Permalänk
Medlem

Ger gärna mer information ifall det behövs för att kunna svara!

Permalänk

vilken modell?
Har erfarenhet från både msi,asus,gigabyte och inte på något sätt upplevt dom som högljuda

Permalänk
Medlem

Vad har du för chassi? (och hur är ventilationen?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Antar det är referensdesign. Dessa är i regel vädligt högljuda samt varma.
Dessa är i regel högljuda samt väldigt varma.

Permalänk
Medlem

Jo det stämmer säkert(ångrar att jag inte byggde eget, betalade 9000kr eller nåt för den).

Har kunnat spela bf3 på högsta grafikinställningar på den utan problem förut. Verkar som att något är fel ifall gpu temp ligger runt 80 på låga grafikinställningar på world of warcraft.

Kan det vara så att det är fläkten till kortet som är körd? Kortet har bara en fläkt som verkar kyla kylflänsarna från sidan.

Permalänk

Testa rengöra datorn med tryckluft

Permalänk
Medlem

Redan gjort hjälpte inte:(

Permalänk
Medlem

konstigt ett gtx 560 är ju inget värsting kort som är känt för att bli särskilt varmt... kan du inte tanka msi afterburner och ställa in fläkten manuellt på typ 60% eller nåt ? låter som fläkten inte går igång ordentligt... Är det rengjort så borde tempten ligga nånstans runt 70-75 eller nåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

konstigt ett gtx 560 är ju inget värsting kort som är känt för att bli särskilt varmt... kan du inte tanka msi afterburner och ställa in fläkten manuellt på typ 60% eller nåt ? låter som fläkten inte går igång ordentligt... Är det rengjort så borde tempten ligga nånstans runt 70-75 eller nåt.

Jo men om jag gör det så låter fläkten jävligt mycket... det är en del av mitt problem:/

Permalänk

Köp ett nytt graffekort

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Köp ett nytt graffekort

Japp! Blev min slutsats också! Tack till er som svarat!:)

Permalänk
Medlem

Ungefär samma sak hände med mitt 6870,fläkten rasa för mig va det att jag noterade lägre rpm på fläkten än den var tidigare då den var ny, så man kan ju kika i tex gpu-z på fkäktens rpm.
Fast nu löste du ju det med nytt kort, vilket jag också gjorde xD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Ni är konstiga jag tycker inte stock kylaren på geforce korten är särskilt högljudd, måste dra upp fläkten rejält isåfall för att den ska börja väsnas och då kör jag med öppen dörr på chassit.. kanske jag har vant mig vid sånt. Om nåt så är dom effektiva tycker jag dom blåser ju ut den varma luften..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Ni är konstiga jag tycker inte stock kylaren på geforce korten är särskilt högljudd, måste dra upp fläkten rejält isåfall för att den ska börja väsnas och då kör jag med öppen dörr på chassit.. kanske jag har vant mig vid sånt. Om nåt så är dom effektiva tycker jag dom blåser ju ut den varma luften..

Det är ju inte direkt så att jag tänker byta ut ett kort som fungerar som det ska... Det är ju inte typen av kort som är högljutt. Det är mitt kort som är defekt.