Meegopad gör Windows-kompatibel mediasticka för under tusenlappen

Permalänk
Medlem

Hoppas någon frän sticka som denna hittar ut på marknaden så blir det ett givet köp, dock gärna med 4GB ram.

Permalänk
Skrivet av merdique:

Känns som att Windows är något man VILL ha på en sån här enhet. Finns fortfarande ett flertal applikationer som inte finns till Android. Jag har en OUYA som agerar mediacenter och det fungerar bra men sopcast till Android är väl sådär och acestream finns inte alls. Har länge velat ha en NUC som mediacenter men inte kunnat motivera kostnaden, och celeronversionen är inte prisvärd. De tillfällen jag behöver Windows kör jag ut stationära till TVn. Windows 8.1 är underhållsfritt btw.

Skickades från m.sweclockers.com

En NuC med i3 och ssd ram etc går på 1800kr så inte att anse dyrt.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

Vad kan en sådan som denna vara värd?, bara så man inte köper en till överpris när den väl når marknaden

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Permalänk
Medlem

intresserad

Nån som köpt denna och testat spela flash i typ chrome på den? och 1080p filmer? Fungerar detta utan lagg på en sånhär?

Permalänk
Medlem

Visst fungerar den.

Jag har ite testad några spel ännu, det är inte min grej.
Men en helt tyst dator kan vara skönt ibland, speciellt som jag är insnöad på Slow TV.

Men trots att stickan går hyfsat snabbt så är jag missnöjd!
Den är full med mjukvara som studsar upp i tid och otid! Allt på kinesiska förstås.
Det tar några timmar att rensa det hela.
Och så skall den ju uppdateras, ytterligare några timmar.
Vart köper man tålamod?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasp:

Jag har ite testad några spel ännu, det är inte min grej.
Men en helt tyst dator kan vara skönt ibland, speciellt som jag är insnöad på Slow TV.

Men trots att stickan går hyfsat snabbt så är jag missnöjd!
Den är full med mjukvara som studsar upp i tid och otid! Allt på kinesiska förstås.
Det tar några timmar att rensa det hela.
Och så skall den ju uppdateras, ytterligare några timmar.
Vart köper man tålamod?

Finns det något som hindrar att man kör standardförfarandet när man köper ny laptop - eller för alll del vilken "märkesdator" som helst - och helt enkelt rycker hem en ren windowsiso från msdn och installerar med nyckeln man fick med datorn?

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!