Jailbreak för IOS 8.1 – Iphone 6 och Ipad Air 2 på ingång

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Men snälla du, inte flashbacklänkar här. Please!
Och om det är ett måste, se till att allt är rätt fixat!

Haha, Flashback är bra skit, numera det enda stället där folk fortfarande skriver vad de tycker utan att fundera på om det funkar med deras Facebook-profil först.

Släpp den där skitnödiga attityden, inget har nåt att gagna på den

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Bara att slippa iTunes är ett stort ju

Man behöver ju inte blanda in iTunes med sin iOS-enhet sen länge. Händer ibland för mig, men rätt sällan.

Sen det där med öppenheten – förstår att vissa känner så, men själv känner jag mig inte mycket friare med den Nexus 7 (2013) jag har kontra iOS. Fast självklart är möjligheterna större på Android, men de betyder inte att de är små med iOS. Äh, känns som detta har ältats i evigheter…

Ha det fint!

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

själv känner jag mig inte mycket friare med den Nexus 7 (2013) jag har kontra iOS.

Kan du kanske elaborera detta uttalande?

Permalänk
Medlem

Äntligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av tOPO:

Kan du kanske elaborera detta uttalande?

Jo, visst.
Jag känner helt enkelt inte att det för mig inte är så stor skillnad mellan de båda OS:en. Jag har laddat hem en launcher som heter Nova till Android och det var väl lite småkul att kunna ändra lite grejor med den, men inget jag inte klarar mig utan.

Du kanske istället kan berätta vad det är för öppenhet som man missar om man kör iOS?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Entusiast
Skrivet av star-affinity:

Jo, visst.
Jag känner helt enkelt inte att det för mig inte är så stor skillnad mellan de båda OS:en. Jag har laddat hem en launcher som heter Nova till Android och det var väl lite småkul att kunna ändra lite grejor med den, men inget jag inte klarar mig utan.

Du kanske istället kan berätta vad det är för öppenhet som man missar om man kör iOS?

Möjligheten att ladda hem en launcher som heter Nova

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

vad det är för öppenhet som man missar om man kör iOS?

Att man inte behöver vänta på en jailbreak för att kunna göra vad man vill med ens telefon är ett utav få exempel nu när Apple kopierat många praktiska funktioner som Android erbjudit ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tOPO:

Att man inte behöver vänta på en jailbreak för att kunna göra vad man vill med ens telefon är ett utav få exempel nu när Apple kopierat många praktiska funktioner som Android erbjudit ett tag.

Men det är det jag säger. Känner inte att jag är i behov av jailbreak, inte ens med iOS 7. Jo, tangentborden i Android. De har varit bättre ett tag. Men i övrigt – nej inget nämnvärt. Menar bara att det för det allra flesta räcker och blir över med möjligheter i iOS. De extragrejor Android erbjuder är det relativt få användare som bryr sig om.

Sen finns det många idéer som kommer från jailbreak-scenen som Apple tagit också. Kan förstå att de är försiktiga med att lägga in nya funktioner. Apple brukar ta sin tid med sådant, på gott och ont antar jag.

Hursomhelst, ser fram emot Android L på Nexus-plattan och iOS 8.1 på iPad 2 Air som jag antagligen kommer skaffa (sitter med en iPad 2 med iOS 7 nu).

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

Man måste ju jailbreaka en apple produkt för att kunna använda den tyvärr. Orka att sitta och göra allt på det Apple bestämt att man ska göra.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

Man måste ju jailbreaka en apple produkt för att kunna använda den tyvärr.

Märkligt, dom på jobbet som har en iphone bara trycker igång den så kan dom använda den! Tycker du ska reklamera den då!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Märkligt, dom på jobbet som har en iphone bara trycker igång den så kan dom använda den! Tycker du ska reklamera den då!

Fullt stöd för alla containers. Stöd för tredjeparts programvara. Inga begränsningar av DLNA gränssnittet samt fullt stöd för sådant som inte bara är Apple-approved. Slippa konvertera allt möjligt. Möjlighet att kunna koppla in ett extra SDkort så man kan tanka tanka över lite större saker och på så vis fungerar telefonen som en bärbar hårddisk. Bort med allt jäkla bloatware. Jag själv vill gärna bestämma vad jag vill använda och inte Apple. Jag har en NAS som samtliga kommer åt filer åt. Dock ej Iphones pga en jäkla massa anledningar. Om Apple åtgärdar de ovanstående punkterna så skulle jag köpa en Iphone imorgon. Android gränsnittet är inte optimalt men ger mig så mycket större uttrymme till att använda telefonen/surfplattan till det jag vill.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hakan78:

Fullt stöd för alla containers. Stöd för tredjeparts programvara. Inga begränsningar av DLNA gränssnittet samt fullt stöd för sådant som inte bara är Apple-approved. Slippa konvertera allt möjligt. Möjlighet att kunna koppla in ett extra SDkort så man kan tanka tanka över lite större saker och på så vis fungerar telefonen som en bärbar hårddisk. Bort med allt jäkla bloatware. Jag själv vill gärna bestämma vad jag vill använda och inte Apple. Jag har en NAS som samtliga kommer åt filer åt. Dock ej Iphones pga en jäkla massa anledningar. Om Apple åtgärdar de ovanstående punkterna så skulle jag köpa en Iphone imorgon. Android gränsnittet är inte optimalt men ger mig så mycket större uttrymme till att använda telefonen/surfplattan till det jag vill.

Finns, finns, fungerar.
Och konvertera behövs knappast?
SD kort finns det ingen nytta med då man har 64/128GB utrymme som standard tillgängligt att köpa, och man kan komma åt en NAS med ja beroende på hur man sätter upp denna.
Och iOS enheter har inget bloatware.
Så det du klagar på fungerar redan, och det finns redan lösningar på det som inte finns direkt inbyggt i iOS.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

Fullt stöd för alla containers. Stöd för tredjeparts programvara. Inga begränsningar av DLNA gränssnittet samt fullt stöd för sådant som inte bara är Apple-approved. Slippa konvertera allt möjligt. Möjlighet att kunna koppla in ett extra SDkort så man kan tanka tanka över lite större saker och på så vis fungerar telefonen som en bärbar hårddisk. Bort med allt jäkla bloatware. Jag själv vill gärna bestämma vad jag vill använda och inte Apple. Jag har en NAS som samtliga kommer åt filer åt. Dock ej Iphones pga en jäkla massa anledningar. Om Apple åtgärdar de ovanstående punkterna så skulle jag köpa en Iphone imorgon. Android gränsnittet är inte optimalt men ger mig så mycket större uttrymme till att använda telefonen/surfplattan till det jag vill.

Säger du det, hade jag ingen aning om................. 8-)

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

Fullt stöd för alla containers. Stöd för tredjeparts programvara. Inga begränsningar av DLNA gränssnittet samt fullt stöd för sådant som inte bara är Apple-approved. Slippa konvertera allt möjligt. Möjlighet att kunna koppla in ett extra SDkort så man kan tanka tanka över lite större saker och på så vis fungerar telefonen som en bärbar hårddisk. Bort med allt jäkla bloatware. Jag själv vill gärna bestämma vad jag vill använda och inte Apple. Jag har en NAS som samtliga kommer åt filer åt. Dock ej Iphones pga en jäkla massa anledningar. Om Apple åtgärdar de ovanstående punkterna så skulle jag köpa en Iphone imorgon. Android gränsnittet är inte optimalt men ger mig så mycket större uttrymme till att använda telefonen/surfplattan till det jag vill.

Finns VLC app, bara flytta över filer, mp4, mkv, you name it! Ingen konvertering, behöver inte ens iTunes. Kan föra över trådlöst utan kabel, får ett webbinterface där man kan ladda upp, även subs fungerar.

Finns miljoner appar som låter dig att använda iPhonen som USB minne. Jobbigt med SD kort bara, hur ofta tar man ur dem och håller på och byter?! Aldrig, ägde en Samsung padda, den sålde jag dock efter semestern eftersom ja, den va värdelös (läs laggar, slö, inte ens apparna från Google Play fungera, de kraschar vid boot).

Bloatware? Alla androidtillverkare skickar ju med 3 appar för twitter, 2 appar för facebook osv osv, som man inte kan ta bort, då måste man roota telefonen! Det är bloatware!

Jag har själv en NAS hemma, har inga problem att komma åt filerna från mobilen till den, så vad var problemet?

Så med andra ord låter det som att du ska köpa en iPhone i morgon, grattis! Jag själv har klämt lite på iPhone 6 plus, skulle vara awesome som en hybrid mellan min iPad 2 jag sålde och min iPhone 5 jag har nu. En för allt.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070