Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Nja, jag var förstås snarare inne på att du skulle göra det. Knappast något som går utanför din kompetensnivå. Jag såg inte heller det som en permanent fix utan en work-around & test för att se om det är samma bugg, tills Samsung faktiskt löser problemet, rimligtvis med nästa firmware.

B!

Okej var väl morgontrött Själv har jag en 840 från inet som jag mer eller mindre gett upp på men den är på 120Gb så bryr mig inte så mycket då summan är relativt liten. Mina pärons 500Gb är ju LITE mer värdefull och desutom värst drabbad och dom vill gärna att jag får den bytt mot nått som fungerar utan att skicka in den med deras privata data på dessutom.
Håller på att sammanställa lite information om just 840 ägarnas problem. Såg att dom gjort en separat tråd på overclock.net nu bara för 840 då 840 EVO anses som avklarat tills vidare.

Pga tiden det tar på 840 (10-11 månader på våra exemplar eller ca vecka 42-43) så har jag enbart tagit bort partitionstabellen som en enklare säkerhetsåtgärd tills vidare innan slutlig radering. Så problemet BÖR vara kvar då datan existerar tekniskt sett dock har jag gjort lite skriv tester där nyskrivna kopior av gamla filer läses snabbt. Men eftersom Inet gärna vill ha data på dom har jag inte raderat dom fullständigt än då jag inte tagit slutgiltiga beslutet om Secure Erase. För raderar jag dom tar det 10 månader innan problemet uppstår igen. Päronens rigg används en timma om dagen och ska vara ca 5 år varav den har 3.5 år kvar då innan den skrivs av. Så det är ett problem för dom att statisk data degraderar i prestanda.

Några gamla poster om 840 ägare med problemet jag grävde fram i dag.
http://www.overclock.net/t/1519058/the-we-want-our-840-non-ev...
http://www.overclock.net/t/1507897/samsung-840-evo-read-speed...
http://www.overclock.net/t/1507897/samsung-840-evo-read-speed...
http://www.overclock.net/t/1507897/samsung-840-evo-read-speed...
http://forums.overclockers.co.uk/showpost.php?p=27059608&post...

Jag vet om fler 840 användare som är drabbade, senast i går såg jag en ny 840 ägare drabbad. Men informationen är ej publik så har bett dom som vill erbjuda informationen till mig för publicering att höra av sig så jag hoppas ha ännu mer som jag kan dela med mig av sedan.
Bevis finns det är inte problemet och även PCPerspective, Nordichardware mm är övertygade om att 840 är drabbad med.

Får se vad Inet säger.

Hade inte hoppats min ursprungliga post skulle ta tråden oftopic som det blev så får vara sista inlägget från mig tills Inet svarar.

Mvh Patrik

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Så här, ungefär:

Inlägget finns här. Filen du ska ha är dock inte den han talar om i inlägget, eftersom han refererar till 1.5. Du ska lämpligtvis hämta den senaste till ditt moderkort, här. Men för att vara riktigt, 100% säker, ställ dina frågor där, och få det bekräftat, om du känner dig orolig.
B!

Tusen tack.

Visa signatur

Intel i7 8700K @ 5.0Ghz, MSI Z370 Gaming M5, MSI RTX2070 Armor,
Ballistix 16GB DDR4 3000MHz CL15, SSD Samsung 850 500GB,
EVGA Supernova G2 750W, Acer XF270HU,
Fractal Design Arc midi, Modifierat, Custom vattenkylning

Permalänk
Medlem

Detta inlägg är för att ge beröm till Inet och deras butik i Hötorget.
Mailade de häromdan om ett tre år gammalt XFX nätaggregat som en av 24-pin-kontakterna har börjat smälta på. Fick som svar att jag kan ta med den in till butiken och redan här blev jag otroligt förvånad när supportmedarbetaren Patrik nämnde att detta täcks av garantin!

Så idag tog jag med PSUn till Inet och killen tog in den och gav mig en inlämningskvitto där det stod att deras kontroll kan ta upp till 10 arbetsdagar vilket är vanligt i branschen. Jag tackar för mig och åker hem. EN TIMME SENARE ringer Daniel (eller David, förlåt! namn och jag går inte ihop) från Inet Hötorget och säger att jag kan komma in till butiken för en kostnadsfri utbyte. =D
Så summa summarum, tack så hemskt mycket Inet för er toppservice och professionella arbete. Som kund kan man inte begära mer än detta.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Hejsan är inte den är produkten lite väl dyr om man jämför med alla andra butiker? http://www.inet.se/produkt/6606165/logitech-z906-5-1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Du borde väl ha sett det om det fanns i lager när du beställde?

Jag har redan fått mitt grafikkort

Asus Strix GTX 980 DCUII 4GB OC

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Skrivet av shadowjolt:

Se till att inte koppla pumpen till CPU-Fan utan pumpen skall gå på 100% hela tiden. Kopplar du till Cpu-Fan så tenderar det att låta lite konstigt ifrån pumpen när den inte får full kraft.

Det har jag inte gjort. Kan läsa manual

Visa signatur

CPU: 9700K 4,9Ghz Kylning:Custom Vatten MB: Gigabyte Z390 Elite GFX: RX6900 XT

Permalänk
Medlem

Vill tacka Inet för extremt snabb leverans på produkterna. Såg er text om att prylarna skickas samma dag om dom beställs innan 17:00. Hann färdigställa min beställning till 16:30 men antog att eftersom det var så många delar så skulle ni eventuellt inte hinna till 17 (misstänker att Posten går sista svängen runt den tiden). Kollade orderstatus strax efter 17 och till min förvånad var alltihop skickat.
Blev mycket imponerad strax efter lunchtid dagen därpå då jag upptäcker att paketen färdats cirka 80 mil och avisering skickats ut, allt under 24 timmar.

Samma dag som jag gjorde beställningen hos Inet la jag också en beställning hos Komplett som var ungefär 1/4 så stor. För dessa delar tog det nästan exakt 24 timmar för att ens ta sig från Komplett till Posten och bli registrerade(!?). Ligger fortfarande som "Elektronisk förhandsinformation mottagen". Får verkligen hoppas att det är Posten som missat att uppdatera statusen på leveransen. Jag har dock inga större förhoppningar då jag haft bekymmer med Komplett tidigare.

Ett under att det kan skilja så mycket i kvalité på leveranserna hos de båda.

Permalänk

När utser ni vinnare till tangentbordet Rapoo KX?

Permalänk
Avstängd

Så, nu var det dags för mig att uppgradera lite :P.. Hade tänk komma och köpa dessa i eran butik vid hötorget http://www.inet.se/files/img/cart/kundvagn-7265200-00.png

Är moderkortet bra för överklockning av CPU/GPU?. För vad jag har hört/läst så påverkar moderkortet ganska mycket.
Skulle ni rekommendera att byta ut moderkortet mot ett lite starkare så gör jag det gärna. Hör gärna av er

Edit: Efter lite mer undersökning kom jag fram till att gigabytes GPU verkar en aning bättre så tänkte på denna länk istället

http://www.inet.se/files/img/cart\kundvagn-7269916-00.png

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Hej
Kommer ni ta in AOC u3477Pqu när den kommer ut eller någon annan 3440x1440 34" skärm?

Visa signatur
Permalänk
Inet
Skrivet av Darkreaver:

Hej!
Har problem med pumpljud på en corsair H60 V1. Finns det någon bra lösning på detta problem eller är det rma som gäller ?
Mvh Magnus

Kontakta oss direkt på 031-65 27 00 / info@inet.se så kan vi kolla på det!

Skrivet av Gulanka:

Tjena Inet!
Har ni någon sorts poäng system om man handlar för mycket pengar hos er ?
Har ingen giltig legitimation för tillfället men vill beställa nu =(
Så jag tänkte att min polare kan beställa åt mig, men då blir det ju han som har köpt grejorna.
Så är det några bonus poäng eller rabatter jag går miste om i detta fall =D ?

Vi har inte det i dagsläget tyvärr men det är något som vi har funderat på att införa.

Skrivet av nils45:

Komplett.se ger ett intryck av stabilitet och pålitlighet, jag skulle vilja säga att detta beror på att Komplett.se har lite kreativitet och påhitt, som t.ex. lite mer färg, bilder samt knappar, detta ger mig en känsla av att hemsidan är påkostad, det känns tryggt och handla helt enkelt när en affär utstrålar en ekonomisk stabilitet.

Färger brukar inte påverka så mycket när ett varumärke väl har accepterats och har funnits ett tag, men svart är inget jag skulle ha valt då färgen helt enkelt är negativ och tråkig, svart är heller ingen färg. Men för att göra det kort, det är inte mycket som behövs i mitt tyckte för att göra Inet.se bättre, Knappar med lite finess påhitt under "Lägg till i kundvagnen" skulle ge ett bättre och tryggare intryck i mitt tycke, och priset på produkterna kunde utmärka sig lite mera med t.ex. lite större text. Att själva huvudinnehållet också innehåller en vit bakgrunds färg som bakgrunden gör att innehållet ligger på bakgrunden och inte i en ram för sig, det blir som ett hål i layouten. Sidan kan vara väldigt praktiskt som den är men är jobbig att titta på, mycket vitt kan vara jobbigt att titta på.

Oavsett vad så är jag en glad Inet kund idag, är bara lite lessen på att jag blev lurad av hemsidan i början.

Tack för feedbacken - har framfört till ansvariga för utvecklingen av hemsidan.

Skrivet av bLAJZER:

Kan man reklamera eller få chans att byta grafikkort ifall man köpt ett som har coil whine?
Tänker mest på GTX 970-korten.

Det beror helt på från fall till fall och kan inte riktigt säga något generellt. Om du har coil whine så får du felanmäla hos oss så vi får in det för att undersöka det.

Skrivet av Drasteroid:

Hej! Skulle vilja se hur det går med denna order: 653484

Finns kortet i lager? Och när beräknas detta isåfall skickas?

Mvh.

Skrivet av Drasteroid:

Jag har redan fått mitt grafikkort

Asus Strix GTX 980 DCUII 4GB OC

Ordernumret var fel så kunde inte kolla upp det men såg också att du redan fått det - skönt!

Skrivet av pa1983:

Goddag Inet!
Det är så att mina föräldrar köpte en Samsung 840 500GB (ej EVO) för lite över 1.5 år sedan plus övriga komponenter från er (10000Kr, i7 ITX bygge). Jag brukar köpa hem åt dom i mitt namn. Köpte även en 120Gb 840 själv inte lågt efter hos er.

Båda lider av firmwarebuggen som Samsung erkänt på 840 EVO och nu fixat men tyvärr valde dom att lämna oss 840 användare ute. Tydligen är slutkunden inget värt hos Samsung. Försökt med alla medel sedan början av september att komma till botten med detta. Men som sagt buggen i 840, 840 EVO och 840 EVO mSATA är ju bekräftad både av mig, andra användare av och hårdvarusidor som PCPerspective och Techsweden så bevisen finns ju. Att färre rapporterar problem med 840 verkar bero på att problemet tar 10-11 månader att uppstå och det är ju rimligt att anta att det beror på att tillverkningsprocessen är större på 840 och därmed läker cellerna inte lika fort så firmwarebuggen som ska kompencera för det stöter man inte på fören senare.
Båda våra enheter huserar mycket statisk data vilket då blir ett problem för oss.
DOm valde en stor SSD för smidighetens skull, kan dom lagar foton och annan privat data snabbt och smidigt utan en HDD för annat en backup (Extern usb 3.0).

Därmed känner jag att ända valet som nu återstår är att häva köpet eller få dom bytta mot likvärdiga enheter då jag anser att detta är fabrikationsfel. En firmware är lika mycket en del av produkten och det faktum att Samsung inte har några planer att rätta till 840 ägarnas enheter betyder ju att varken ni eller samsung kan laga dom så då återstår bara höva köp eller byta mot nåt likvärdigt varav det sista är vad vi vill.

Mina föräldrar känner sig rätt lurade når dom pröjsade 3200Kr för enheter för 1.5+ år sedan och den sista tiden kröp över 100Gb av statisk data ner på 30MB/sek vilket är en bråkdel av vad deras externa usb 3.0 disk klarar som dom använder mot sin 840. Och jag känner mig ju lurad med så klart som trodde Samsung var ett seriöst företag men den 1.5 månader jag spenderat att får klarhet i detta och veckor av att kontakta Samsungs totalt värdelösa support har gjort att jag insett att det är kört att ha att göra med dom.

Sedan vill jag ju inte skicka in dom med data, mina föräldrar vill inte det och inte jag på min heller och secure erase fixar ju temporärt felet som ni vet vilket gör ett test svårt. Men jag tycker inte det vore ett hinder. Felet är ju dokumenterat som sagt och alla enheter är ju identiska och igen firmware verkar sakna buggen.

Vi har själva redan fått köpa utbytes enheter då det såg mörkt ut för 840 ägarna då Samsung verkar totalt ignorera dom och hoppas vi bara går och dör. Också intrycket jag får från skribenter på hårdvarusidor som jag har kontakt med som pratar med Samsung, dom verkar inte vilja nämna 840 alls eller kommentera på problemet där.

Så vi ser inget annat val än att be er byta ut dom under lagen om fabrikationsfel.
Här är en tråd jag skapade på sweclockers som sammanfattar mycket av informationen på nätet och mitt egna fall.
http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/1321571-samsung-84...

Mvh Patrik

Ursäkta den långa responstiden men Samsung håller på att undersöka problemen som uppstår med 840. I dagsläget har vi inget officiellt uttalande från Samsung mer än att det inte är exakt samma bugg/fel som i 840 EVO - det är allt vi har fått veta hittills. Samsung är dock högst medvetna om problemet och jobbar på en lösning som vi har förstått det som.

Men självklart ska vi försöka hjälpa dig på bästa sätt - gör så att du gör felanmäler här: http://www.inet.se/support/OrderList och skickar ditt ärendenummer i ett pm så ska vi kolla på hur vi löser detta på bästa sätt.

Skrivet av asconakille:

Jag köpte ett MSI Z97 Gaming 5 av er för några veckor sedan. Uppdaterade bios och de gjorde bios korrupt. Ni var jättesnälla och bytte ut det åt mig.
Men jag har ett problem och det är att bios versionen som är på moderkortet verkar ha dålig stöd för 4690K så jag behöver uppdatera den.
Hur går jag till väga för att vara så säker som möjligt att det inte går åt pipan igen??
Vet att man aldrig kan vara helt säker.
Mvh Larsa

Kontakta oss direkt på 031-65 27 00 / info@inet.se om du är osäker så ska vi hjälpa dig.

Skrivet av xzaajd96:

Hejsan är inte den är produkten lite väl dyr om man jämför med alla andra butiker? http://www.inet.se/produkt/6606165/logitech-z906-5-1

Det är dessvärre ett priskrig mellan andra aktörer på den här produkten och säljer den till långt under vad som är vårt inköpspris så har tyvärr ingen möjlighet att matcha priset.

Skrivet av mine.craft:

När utser ni vinnare till tangentbordet Rapoo KX?

Utses nu i veckan!

Skrivet av xZistence:

Så, nu var det dags för mig att uppgradera lite :P.. Hade tänk komma och köpa dessa i eran butik vid hötorget http://www.inet.se/files/img/cart/kundvagn-7265200-00.png

Är moderkortet bra för överklockning av CPU/GPU?. För vad jag har hört/läst så påverkar moderkortet ganska mycket.
Skulle ni rekommendera att byta ut moderkortet mot ett lite starkare så gör jag det gärna. Hör gärna av er

Edit: Efter lite mer undersökning kom jag fram till att gigabytes GPU verkar en aning bättre så tänkte på denna länk istället

http://www.inet.se/files/img/cart\kundvagn-7269916-00.png

Det ser bra ut Men vill du ha lite mer diskussion kring det kontakta oss direkt på 031-65 27 00 / info@inet.se så ska vi hjälpa dig välja moderkort eller fråga här i rätt del av forumet annars.

Skrivet av BennyZ:

Hej
Kommer ni ta in AOC u3477Pqu när den kommer ut eller någon annan 3440x1440 34" skärm?

Vi kommer med största sannolikhet inte att ta in AOC's modell men vi tittar på vilka andra 34" som kommer till svenska marknaden men väntar fortfarande på konkreta besked där.

Följ oss på Facebook/Twitter för vi kommer nästan garanterat posta om det så fort vi lagt upp.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Såg er rea nu Inet för oss på SweC, var tvungen att beställa ett nytt nätaggregat, priset var svårt att motstå!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Inet
Skrivet av SwedenVirre:

Såg er rea nu Inet för oss på SweC, var tvungen att beställa ett nytt nätaggregat, priset var svårt att motstå!

Kul!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Såg er rea nu Inet för oss på SweC, var tvungen att beställa ett nytt nätaggregat, priset var svårt att motstå!

Hur kommer man till den rean?

Permalänk
Inet
Skrivet av Bazisten:

Hur kommer man till den rean?

Kolla förstasidan här på Sweclockers - och ha inte adblock aktiverat

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Underbart att se att någon komponentbutik på internet kör en riktig REA. Inte håller på och bluffar med priser för att det ska se billigt ut.
Va tvungen att köpa en SSD fast jag kanske inte behöver den. fast om man tänker efter, ssd behöver man många! Kliade i fingrarna att köpa lådan och nätagget fast hittade ingen anledning så någon annan får bli överlycklig över att de finns kvar.

Tack Inet!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk

Fin rea. Men tyvärr inget som jag behöver köpa:) Synd att ni bara kör med reklam banners, har ju fixat så reklam inte ska spåra mig (bieffekten är att ingen reklam visas).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Lagers:

Underbart att se att någon komponentbutik på internet kör en riktig REA. Inte håller på och bluffar med priser för att det ska se billigt ut.
Va tvungen att köpa en SSD fast jag kanske inte behöver den. fast om man tänker efter, ssd behöver man många! Kliade i fingrarna att köpa lådan och nätagget fast hittade ingen anledning så någon annan får bli överlycklig över att de finns kvar.

Tack Inet!

jo sådan här rea är ju något helt annat än vad ja själv är ovan att se, iaf här i dator världen! Uppsattas verkligen!

fick höra från farsan att han var påväg att beställa ett nätagg han med samt ett chassi. dröjer väll inte länge innan han slår mig en signal och ber mig plocka ihop datorn till han så han kan fortsätta spela!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Förstår fortfarande inte hur man kommer hittar rean

Visa signatur

|Intel i7 4790k @ Stock | Corsair H110i GT | Asus Sabertooth z97 Mark 1 | 32gb 1600mhz | Asus Strix GTX 1080 8gb | Samsung Evo Basic 250 gb SSD | SanDisk SSD Ultra Plus 256 GB | Western Digital Black 650gb | NZXT H440W Silent Ultra Vit | Asus VG248QE 144hz | Steelseries M800 | Razer Deathadder 2013 Version| EVGA Supernova P2 1000W 80 Plus Platinum |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rolle83:

Förstår fortfarande inte hur man kommer hittar rean

Gå till startsidan här på swec och hoppas du får rätt reklambanner överst på sidan, annars uppdatera sidan tills du får rätt.

Tack Inet. Blev ett nätagg här med.

Permalänk
Medlem

Stor banner på höger sida av skärmen på "framsidan" av Sweclockers. Länken går hit.
Eftersom det är en reklam banner får man ladda om sidan ett par gånger för att få rätt banner. Och den blir givetvis bortplockad av reklamfilter. Jag har addblock plus, men har lagt till Swec som ett undantag. Just för att de kör annonser som de här lite då och då.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Kolla förstasidan här på Sweclockers - och ha inte adblock aktiverat

Fantastiska erbjudanden ni kör, har handlat på båda era Swechelger och sparat 1800kr på min nya dator
Ännu ett plus att det råkar vara min födelsedag idag, så tack för "presenterna"

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem

Toppen rea! Lite för få SSD bara, när jag snubblade in på sidan vid lunch var som redan slut.

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem

Ja tack så mycket för rean Inet!
Blev bara ett par vantar här Men väldigt trevligt när ni köra såna här helger! Uppskattas verkligen.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag undrar när ni får in Alphacool NexXxoS ST30 Full copper 360mm i lager igen, dröjer det länge om man lägger en beställning idag?

// frizzy

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Hej!
(När) får ni in detta lilla nätagg igen?
http://www.inet.se/produkt/6900117/fsp-300w-sfx-bulk

Permalänk
Medlem

Kanonfin rea! hann inte köpa något, men ser gärna att ni gör såhär fler gånger! Beställde förresten en Wireless USB adaper i söndags fråån Inet och fick den i brevlådan tillsammans med en pingvinstång redan idag! ;D Fullständingt oslagbart! Tack inet för ni finns <3

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem

Datorn slutade fungera efter någon månads användande och felsökning visar på böjda pinnar på moderkortet. Inet vägra skicka ny vara utan skyller på handhavandefel
Är det meningen att man ska syna nya moderkort med lupp för att veta att det är 100% fungerande innan montering. Ska man inte som kund kunna lita på att nya delar fungerar och om inte, ersätts utan argumentation mot en ny produkt.
Jag trodde och hoppades mer om Inet och vet inte riktigt hur man ska gå vidare med det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Datorn slutade fungera efter någon månads användande och felsökning visar på böjda pinnar på moderkortet. Inet vägra skicka ny vara utan skyller på handhavandefel
Är det meningen att man ska syna nya moderkort med lupp för att veta att det är 100% fungerande innan montering. Ska man inte som kund kunna lita på att nya delar fungerar och om inte, ersätts utan argumentation mot en ny produkt.
Jag trodde och hoppades mer om Inet och vet inte riktigt hur man ska gå vidare med det här.

Har du satt i delarna själv hemma och böjt pinnar på moderkortet så är det ditt fel och det går ej på garantin

Permalänk
Medlem

Jimemy ja tyvärr är det så.
Detta för att många faktiskt böjer dessa och sen försöker ta det på reklamation/garanti.
Samtidigt som tillverkarna vägrar att ta detta som ett fabriksfel med kommentaren att alla kort kontrolleras för dessa fel innan förpackning.

Jag tror inte att 100% av alla kort ut ifrån fabrik ÄR felfria med pinnarna men det är dock väldigt,väldigt ovanligt att dom ÄR skadade och att dom kontrollerar alla kort tror jag inte på men vart tionde/hundrade kort heller så det kollar dom säkert.
Med undantaget för asus 1155 kort i början när denna sockel kom då var det väldigt vanligt med skador på pins (1366/1156/775 var det lika ovanligt med skador som idag).
Dvs just i början med 1155 sockeln hos asus så kom det en väldigt stor våg med skador på pins och att just alla som köpte 1155 asus kort råkade böja pinnar men knappt inga köpare av andra märken är ju anmärkningsvärt och slutsatsen av det är att asus helt enkelt skickade ut skadade kort.
Dock efter ett par mån så var nivån skadade pinnar på asus 1155 korten nere i ganska låga nivåer igen. (dvs dom hade infört kontroller/fixat en/några robotar)

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!