Permalänk
Medlem

780 TI med 3+ skärmar?

Hur måste jag göra för att kunna koppla 3 skärmar eller fler till mitt 780ti kort? 2 på dvi och 1 hdmi funkar ej, måste jag ha en på hdmi, en dvi och en displayport eller stöder grafikkortet endast 2 skärmar så jag måste ha en adapter? Och gissar att för 4 skärmar måste jag ha en adapter eller 2 grafikkort?

Permalänk
Medlem

mixa hur du vill, bara du har med displayport.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Jag har ett 780ti och kör med 2st dvi & 1 hdmi.

Permalänk
Medlem

Ingen skillnad mellan 600-serien. Kopplas på samma sätt.
http://www.geforce.com/whats-new/guides/how-to-correctly-conf...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompanhuhu:

Jag har ett 780ti och kör med 2st dvi & 1 hdmi.

Testat med 2 780ti kort och ingen av dom hittade den tredje skärmen. :S (Geforce gtx och palit jetstream)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av tompanhuhu:

Jag har ett 780ti och kör med 2st dvi & 1 hdmi.

Tveksamt, 2st HDMI/DVI + 1DP är kravet. Kika själv bakom datorn så ska du se att det är kopplat en adapter där mellan.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DavidtheDoom:

Tveksamt, 2st HDMI/DVI + 1DP är kravet. Kika själv bakom datorn så ska du se att det är kopplat en adapter där mellan.

Nej, man kan koppla hur som helst med ett ensamt kort:

Visa signatur

///M4

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av hoski:

Nej, man kan koppla hur som helst med ett ensamt kort:

http://i.imgur.com/8N1dPBS.png

Detta kräver dock surround, kör man som fristående skärmar gäller väl knappast detta? Mitt Keplerkort kunde åtminstone inte köra 3skärmar utan att använda DP. Körde jag surround var det skitsamma.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Kör med 3 st benq gl 2450 med 2 dvi och 1 hdmi på ett gtx 760 2gb. Visst, animationerna laggar lite, men ett gtx 780 ti borde klara det galant! Tänk bara på att många skärmar får dåliga färger med hdmi på nvidia kort

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Tveksamt, 2st HDMI/DVI + 1DP är kravet. Kika själv bakom datorn så ska du se att det är kopplat en adapter där mellan.

Löste det med massor med adaptrar, 2dvi 1 hdmi dock. Så funkade utan display port. Tog dock tid och vet inte om jag 1ms längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Tveksamt, 2st HDMI/DVI + 1DP är kravet. Kika själv bakom datorn så ska du se att det är kopplat en adapter där mellan.

Varför ska jag behöva kika bakom datorn?
Jag vet vilka anslutningar alla prylar är inkopplade med.
Dock har du rätt i att det finns en adapter, dvi till hdmi adapter eftersom jag har 3st dvi skärmar.