Permalänk
Medlem

Problem med ``lite´´´minne 8 gb..

Hej jag satt och spelade lite far cry 3 här om dan och lekte lite med inställningarna och texturer, sen efter en stunds spelande fick jag riktigt stora lagg-spikar, jag förstod inte riktigt vad som var fel men efter en stunds klurande så kollade jag ram användning och den var på 6,9 GB eller nått sånt högt, är det möjligt att fylla ut 8 GB ram på 1680*1050 på 1080p??

Permalänk
Skrivet av marcmud:

Hej jag satt och spelade lite far cry 3 här om dan och lekte lite med inställningarna och texturer, sen efter en stunds spelande fick jag riktigt stora lagg-spikar, jag förstod inte riktigt vad som var fel men efter en stunds klurande så kollade jag ram användning och den var på 6,9 GB eller nått sånt högt, är det möjligt att fylla ut 8 GB ram på 1680*1050 på 1080p??

Låter som att mycket minne har gått till page. Pröva att omformatera datorn.

Permalänk
Medlem

Hej jag har just installerat en ssd och i den processen så köra jag om hela datorn, förlåt för min okunskap men vad är page?

Permalänk
Skrivet av marcmud:

Hej jag har just installerat en ssd och i den processen så köra jag om hela datorn, förlåt för min okunskap men vad är page?

Ibland brukar windows bugga, så att allt minne inte används. Ta bort din hårddisk om du har en och sedan installerar windows på SSD disken. Efter det kan du ansluta din HDD tillbaka i systemet.

Permalänk
Medlem

Okej tackar, jag ska pröva det.

Permalänk
Sötast

Att rekommendera lösningen att blåsa hela datorn på den lilla informationen som getts i sammanhanget tycker jag är helt och hållet överdrivet och till snudd på vrickat.

Skulle det vara page som är problemet (Ett fel jag aldrig ens hört talas om) så är det inte svårare än att ställa den manuellt, finns absolut ingen anledning till en ominstallation.

Vad var det exakt som använde 6.9GB ram? vad det själva spelet? Isåfall är det inte ens relaterat till page.

Permalänk
Medlem

jag vet faktiskt inte men jag spelade lite fc3 fick sjuka spikes och dåliga frames, sen såg jag i msi afterburner att det använts 6,9gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av marcmud:

jag vet faktiskt inte men jag spelade lite fc3 fick sjuka spikes och dåliga frames, sen såg jag i msi afterburner att det använts 6,9gb

Är nog mer att ditt grafikkortsminne tar slut, eller att någonting överhettar.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

hmmmm, provade att spela en stund nu och jag kom bara upp i 3.5 gb, ska spela lite mera sen och se om problemet upprepar sig..

Permalänk
Medlem

jo det såg jag nu att det blir fullt, blir nog ett nytt grafikkort väldigt snart..