Permalänk

Vattenkylning i Prodigy M

Tjenare Sweclockers!

Har ett Prodigy M med en R9 290 (reff) och i5-4690K som jag vill få ner temperaturer och ljudnivå på. Min första tanke va att lägga till ett vattenkylningssystem men där försvann min tanke rätt fort då det inte finns plats för pump och reservoar.

Jag tänkte då att man kan ha två slutna vattenkylningssystem. En till processorn och en till grafikkortet med hjälp av en NZXT Kraken G10. Tänker då att man har en 240mm på toppen som blåser in samt en 140mm bak som blåser ut. I botten har jag en 230mm fläkt som också blåser in så det inte bara är varm lust från toppen som går ut ur chassit och igenom radiatorn.

Vad tycker ni om den tanken? Några förslag?

Sen undrar jag också vilket vattenkylningssystem jag ska ha till vilket. Alltså en 240mm till processorn och en 140mm till grafikkortet eller 240mm till grafikkortet och 140mm till processorn?

Permalänk

Bild på min tanke

Såhär tänkte jag. Några tankar från er?

Permalänk
Föredetting

Har ett Prodigy M själv med ett CM Seidon 240M. Har inga problem med din skiss, borde ju funka bra, förutom att du förmodligen får offra ett par kortplatser längst ner på moderkortet i och med att radiatorn hamnar över dem.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

personligen hade jag vänt på flödet i toppen. men vilken som helst funkar fint. Det är bra att få övertryck i lådan p.g.a högre flöde in än ut, då blir det mindre damm i datorn med tiden.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻