Ska jag köpa ett till ASUS GeForce GTX970 STRIX DC2OC

Permalänk
Avstängd

Ska jag köpa ett till ASUS GeForce GTX970 STRIX DC2OC

Nu är jag inne på att ruinera mig och köpa ett likadant GTX 970, jag redan har, att köra i SLI. Ska försöka låta bli men eftersom kortet är så tyst och energisnålt blir man sugen. Och får då möblera om på moderkortet.

1 390 kr mer kostar 2 stycken ASUS GeForce GTX970 STRIX DC2OC än ett ASUS GeForce GTX980 STRIX DC2OC men tror mig veta att det är väldigt mycket mer prestanda per krona än ett ensamt GTX 980.

Tycker jag sitter strax under gränsen på ett fåtal spel som Ryse Son of Rome men rent ekonomiskt är det vansinne men vansinne kan vara skönt det också.

Ha kvar sitt GTX 970, byta mot ett GTX 980 eller köra GTX 970 i SLI?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd

En av anledningarna till att jag gillar just ASUS GeForce GTX970 STRIX DC2OC är avsaknaden av Coil... och att det håller sig knäpp-tyst när man gör annat än spelar.

http://cstJc6JDhNg?list=UUDVIMbxEN_ti1Q8vFjet0_Q

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stormense:

En av anledningarna till att jag gillar just ASUS GeForce GTX970 STRIX DC2OC är avsaknaden av Coil... och att det håller sig knäpp-tyst när man gör annat än spelar.

cstJc6JDhNg?list=UUDVIMbxEN_ti1Q8vFjet0_Q

Du verkar nästan redan bestämt dig,Så köp det,du lär inte bli missnöjd.
Jag är supernöjd med mina.Riktigt smart funktion att fläktarna bara snurrar vid behov.
Pengar är till för att användas. Beror ju på vilken upplösning du har oxå.Kör du 1920x1080.60 hertz
så är det utslängda pengar.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk

Det beror väl på din ekonomi. Det kortet du har nu är ju inte direkt dåligt
Det beror också på om du vet att du ska spela kommande krävande spel.

Du kan ju även vänta tills mer krävande spel kommer ut och köpa ett till när du verkligen tycker att din prestanda är för dålig. Nu lär väl inte 970 falla så mycket i pris på ett tag eftersom AMD verkar ha hamnat på efterkälken.

970 i SLI verkar vara bra, skönt med 4Gb videominne per kort. Jag hade kört det om det var ekonomiskt försvarbart, vilket det i mitt fall inte är. Visst är det skönt att kunna vrida upp alla grafikinställningar på max och inte behöva oroa sig över låg fps, men är det verkligen så stor skillnad mot lite lägre inställningar? Du kommer ju kunna köra de nyaste spelen i spelbar FPS i flera år med ett 970, bara du skruvar ner inställningarna lite.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av heffaklumpmamma:

Det beror väl på din ekonomi. Det kortet du har nu är ju inte direkt dåligt
Det beror också på om du vet att du ska spela kommande krävande spel.

Du kan ju även vänta tills mer krävande spel kommer ut och köpa ett till när du verkligen tycker att din prestanda är för dålig. Nu lär väl inte 970 falla så mycket i pris på ett tag eftersom AMD verkar ha hamnat på efterkälken.

970 i SLI verkar vara bra, skönt med 4Gb videominne per kort. Jag hade kört det om det var ekonomiskt försvarbart, vilket det i mitt fall inte är. Visst är det skönt att kunna vrida upp alla grafikinställningar på max och inte behöva oroa sig över låg fps, men är det verkligen så stor skillnad mot lite lägre inställningar? Du kommer ju kunna köra de nyaste spelen i spelbar FPS i flera år med ett 970, bara du skruvar ner inställningarna lite.

dock så är det ju bara 4gb videominne totalt, vram stackar inte i SLI

Permalänk
Skrivet av Noah01:

dock så är det ju bara 4gb videominne totalt, vram stackar inte i SLI

Precis. Just därför 4Gb är bra.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av stormense:

En av anledningarna till att jag gillar just ASUS GeForce GTX970 STRIX DC2OC är avsaknaden av Coil[whine]...

Ironin när man läser detta på väg till Inet för att lämna tillbaka sitt tredje 970 Strix pga just coilwhine.

Jag röstar för att fortsätta med ett ensamt 970. Finns annat som ger mycket större ökning i livskvalité/upplevelse.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Vad har du för skärm?
Spelar på en Yamakasi 30", 2560x1600 utan problem. Har inge märkt ett ända spel som har problem med det.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alling:

Ironin när man läser detta på väg till Inet för att lämna tillbaka sitt tredje 970 Strix pga just coilwhine.

Jag röstar för att fortsätta med ett ensamt 970. Finns annat som ger mycket större ökning i livskvalité/upplevelse.

Hade väll tur. Tyvärr får jag inte plats med ett kort till om jag inte köper på mig PCIe extenders till mitt ljudkort och SATA-kort. Får vänta med mitt köp om jag nu inte bestämmer mig för val 1 (tar det jag haver).

Bara 8.11 % som hellre väljer ett ensamt 980 än 2 st 970 för 1300 kr mer. Trodde på mer jämna siffror bland de som röstar.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stormense:

Hade väll tur. Tyvärr får jag inte plats med ett kort till om jag inte köper på mig PCIe extenders till mitt ljudkort och SATA-kort. Får vänta med mitt köp om jag nu inte bestämmer mig för val 1 (tar det jag haver).

Bara 8.11 % som hellre väljer ett ensamt 980 än 2 st 970 för 1300 kr mer. Trodde på mer jämna siffror bland de som röstar.

60hz skärm: singel 970 eller 980
144hz: 970 sli

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Behöver du prestandan så köp! En bra upplevelse e värd mycket. Inte göra som jag o sitta med Riva TNT 2 tills Radeon 9700 Pro när jag behövde uppgradera <--- 4-5 år med samma kort på den tiden var helt för länge.

Kör du max 2560x1600 så e det bara o slå till!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av makn:

60hz skärm: singel 970 eller 980
144hz: 970 sli

Skickades från m.sweclockers.com

Tror jag skrev det innan. Det finns spel som GTX 970 inte rår på om man vill ligga på topp med högsta grafiken när man spelar. Ändå spelar jag endast på panel med 1080p:60.

Finns däremot många spel jag innan inte kunde spela med ett GTX 680, utan att få huvudvärk, men går att spela nu. Rätt lurigt det där, får ont i ögonen och huvudet om jag kör under 60 FPS och troligen därför kommer jag aldrig mer köpa en konsol. Det finns många som inte har ont av detta, lyckliga ni. Kanske beror det på att jag spelar på en 47 tums TV? På CTR-17 tum... gamla tiden hade jag inte de problemen.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)