Intel fixar 8MB-buggen i 320-serien SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Förvisso, men jag har aldrig behövt uppdatera firmware på en mekansik hårddisk.

Det har jag faktist gjort - och det går faktist det också även om det inte är lika vanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Det har jag faktist gjort - och det går faktist det också även om det inte är lika vanligt.

Börjar bli vanligare det med. Seagate Barracuda 11.1 (tror ja dom hette) hade massa buggar. Senaste var det min Samsung F4 2TB som behövde en ny FW på grund av nån bugg i S.M.A.R.T. funktionen. Så visst finns det. Sen ska vi inte prata om DVD-Brännare, massvis med firmwareuppdateringar där.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Hej
Jag sitter med detta problem och lyckas inte lösa det, jag har både bränt ner den på skiva och laddat ner "toolboxen".
Jag får dessa svar:

Jag har provat båda att stänga av och på S.M.A.R.T. Eller gör jag fel?
OBS Det är inte samsung disken som man ser på sista bilden som är problem med, utan en Intel SSD 320 Series.

Hoppas någon kan hjälpa mig

Permalänk
Testpilot

Du måste nog byta "SATA mode selection" från AHCI till IDE eller legacy, det är det Intel-programmet menar med att aktivera legacy IDE-läget.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Någon mer en jag som fortfarande inte fått den buggen som många andra har fått fast nyaste fw?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d