Permalänk

dela USB-dongel över nätet

Hej,

Jag är ute efter en tjänst, programvara eller hårdvara som möjliggör att jag kan dela ut en dongel med en licens på över nätet.

Är det möjligt?

Tack på förhand.

Mvh /L

Visa signatur

**commodore 64** Processor: MOS Technology 6510 @ 0,985 MHz ** Grafik: MOS 6569/8569 ** Ram: 64 KiB (65536 bytes) ** Ljudhårdvara: MOS Technology 6581/8580 "SID" med Oscillatorsynkronisering**

Permalänk
Hedersmedlem

Berätta vad du vill uppnå och vilken programvara det gäller, annars riskerar du trådlåsning pga §7 i reglerna.

Att fråga hur man delar en Windowsnyckel med 10 kompisar är inte heller tillåtet att diskutera, för att ta ett exempel.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag kör någon programvara som heter "virtual USB server". För en enhet är den gratis och jag använder den för att skicka Telldus-kommandon till den USB-dongel som sitter i en raspberry pie. Mitt problem var att servern står i garaget med dubbla betongväggar in till huset där Telldus (via switch king) ska stänga av och sätta på lampor enligt ett givet schema.

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Berätta vad du vill uppnå och vilken programvara det gäller, annars riskerar du trådlåsning pga §7 i reglerna.

Att fråga hur man delar en Windowsnyckel med 10 kompisar är inte heller tillåtet att diskutera, för att ta ett exempel.

Hej,

Frågan rör ingen särskilld programvara. Syftet är att jag vill kunna komma åt min egna licens från en extern dator över nätet.

Skrivet av Talisker00:

Jag kör någon programvara som heter "virtual USB server". För en enhet är den gratis och jag använder den för att skicka Telldus-kommandon till den USB-dongel som sitter i en raspberry pie. Mitt problem var att servern står i garaget med dubbla betongväggar in till huset där Telldus (via switch king) ska stänga av och sätta på lampor enligt ett givet schema.

Härligt att det fungerar. Jag har har faktiskt prövat "virtual USB server" men fick det inte att fungera. Jag har försökt få hjälp av supporten där men lyckas endå inte. Så finns det andra alternativ så vore jag tacksam

Visa signatur

**commodore 64** Processor: MOS Technology 6510 @ 0,985 MHz ** Grafik: MOS 6569/8569 ** Ram: 64 KiB (65536 bytes) ** Ljudhårdvara: MOS Technology 6581/8580 "SID" med Oscillatorsynkronisering**

Permalänk
Medlem

Jag använder USB Redirector på en virtuell server, eftersom Hyper-V inte klarar av USB-donglar. Borde fungera lika bra mellan 2 fysiska datorer. Du kan prova gratis i 15 dagar, sedan kostar det 75 USD.

Man kan dock inte använda dongeln på den utdelande datorn (servern) enbart på klienten, men som jag förstår, är det det du behöver.

http://www.incentivespro.com/usb-redirector.html

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Utdelad USB-port på en WR703n, i detta fall används den för att få en 3D-skrivare trådlös, men det spelar ju ingen roll vad du stoppar i porten.
Jag ska inte svära på det, men det bör fungera på MR3020 också.

http://www.madox.net/blog/2013/01/04/tl-wr703n-example-projec...

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Remote desktop skulle kunna fungera.

Permalänk
Skrivet av Bopper:

Jag använder USB Redirector på en virtuell server, eftersom Hyper-V inte klarar av USB-donglar. Borde fungera lika bra mellan 2 fysiska datorer. Du kan prova gratis i 15 dagar, sedan kostar det 75 USD.

Man kan dock inte använda dongeln på den utdelande datorn (servern) enbart på klienten, men som jag förstår, är det det du behöver.

http://www.incentivespro.com/usb-redirector.html

Tack! Jag ska testa denna. Hoppas jag får det att fungera!

Skrivet av sYph:

Utdelad USB-port på en WR703n, i detta fall används den för att få en 3D-skrivare trådlös, men det spelar ju ingen roll vad du stoppar i porten.
Jag ska inte svära på det, men det bör fungera på MR3020 också.

http://www.madox.net/blog/2013/01/04/tl-wr703n-example-projec...

Tack! Jag skall testa denna. Hoppas jag får det att fungera! såg enkel ut. Det gillar jag

Skrivet av CTH:

Remote desktop skulle kunna fungera.

Finns det en funktion för det i remote desktop?

Visa signatur

**commodore 64** Processor: MOS Technology 6510 @ 0,985 MHz ** Grafik: MOS 6569/8569 ** Ram: 64 KiB (65536 bytes) ** Ljudhårdvara: MOS Technology 6581/8580 "SID" med Oscillatorsynkronisering**