Snabbtitt: MSI GS60 med Geforce GTX 970M

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Alla deras datorer är tjocka, skitfula, tunga, har stora loggor, dyra, har strömhungriga grafikkort, mekaniska hårddiskar, massa färgglada lysdioder, och tangentbord med horribelt typsnitt, etc

Grab a snickers!

Permalänk

En gissning från min sida, men det är säkert 98% av alla spelare där ute som sitter med 60Hz-skärmar.. Bara e-penismätare här på SweC som har 120/144..

Permalänk
Medlem

Den är helt klart av intresse den här datorn. Tangentbordet stör mig säkert inte det minsta, skriver och spelar uteslutande på platta enkla tangentbord. Allt färg lull-lull stänger man så klart av

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Hata att tillverkarna blandar gemena och versaler på tangentbordet.

Är det bokstaven "N" som du syftar på?

Permalänk
Medlem

Snygg dator, OK prestanda får man väl säga, men livstiden lär ju inte vara särskilt lång för gamers som tror att detta blir deras livs köp.

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Har svårt att förstå denna hysteri i att göra datorer så tunna det går . Gör dom tjocka så man kan få vettig kylning, plats för komponenter osv. ( åtminstånde om det ska användas för spelande). sen om en speldator väger 2 kg istället för 1 vad spelar det för roll hellre bra kylning & prestanda än fjolltunn & högt ljud.
det enda bärbara fjollet jag sett som varit ok är en toshiba för arbete som var ok (tjock tung & utrymme för komponenter & kylning dessutom var batteriet bra,fast var väl en 10 år sen)
P:S ett erkännande. har svårt att se användningsområde för plattor & bärbara datorer ,i jobbet ok resa ok men privat då sitter jag hellre vid min stationära. eller ögnar igenom mejlen & läser dom sen på min stora skärm hemma sen.

Men MSI gör ju dels sin GS-serie och sedan sin GT-serie vilket innebär att det finns modeller som är både tunnare och tjockare. Då finns det alternativ för de som exempelvis studerar och vill ha en bra högpresterande allrounddator som är förhållandevis enkel att ta med sig, samt alternativ för dem som vill ha en "desktop replacement" med bättre kylning och fler platser för t.ex. hårddiskar eller andra expansioner. Det är väl inte så konstigt, tycker du? Man får ju ha en viss förståelse för tillverkarnas behov att differentiera sig för att tilltala fler kundgrupper.

R

Permalänk
Medlem

Finns ju bärbara för halva priset med IPS, man tycker denna borde ha det.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Föredetting
Skrivet av xpanterx:

Finns ju bärbara för halva priset med IPS, man tycker denna borde ha det.

Finns med 3k-skärm som är IPS. Prispåslaget är en tusing eller så.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backeby:

En gissning från min sida, men det är säkert 98% av alla spelare där ute som sitter med 60Hz-skärmar.. Bara e-penismätare här på SweC som har 120/144..

Jag antar att du aldrig har suttit vid en 120/144 Hz skärm? Grymt stor skillnad när man spelar, du borde testa! och tror antalet som använder 120>Hz är högre än du tror.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mr:

Är det bokstaven "N" som du syftar på?

N och M, och så är I med serif. De andra bokstäverna är sans serif.

Skrivet av Mygan:

Jag antar att du aldrig har suttit vid en 120/144 Hz skärm? Grymt stor skillnad när man spelar, du borde testa! och tror antalet som använder 120>Hz är högre än du tror.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför plåga sig med 120/144 Hz när 30 FPS är bättre

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av Mygan:

Jag antar att du aldrig har suttit vid en 120/144 Hz skärm? Grymt stor skillnad när man spelar, du borde testa! och tror antalet som använder 120>Hz är högre än du tror.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kör 144Hz själv, bästa datorrelaterade köpet jag gjort efter min första SSD. Faktum kvarstår dock att 98%, om inte mer sitter vid 60Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backeby:

Bara e-penismätare här på SweC som har 120/144..

Skrivet av backeby:

Jag kör 144Hz själv, bästa datorrelaterade köpet jag gjort efter min första SSD.

Ok.. Först kläckte du ur dig den första kommentaren där, som starkt pekar på att du själv inte äger en 120/144hz-skärm. Sedan när någon svarar på den kommentaren, så kläcker du helt plötsligt ur dig att du minsann har en, och dessutom är det ett av dina bästa datorrelaterade köp!

Fantastiskt! Lite "Mina jag, och Irene" kanske?

Haha, att man kan äga sig själv så hårt

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Vaneriuz:

Ok.. Först kläckte du ur dig den första kommentaren där, som starkt pekar på att du själv inte äger en 120/144hz-skärm. Sedan när någon svarar på den kommentaren, så kläcker du helt plötsligt ur dig att du minsann har en, och dessutom är det ett av dina bästa datorrelaterade köp!

Fantastiskt! Lite "Mina jag, och Irene" kanske?

Haha, att man kan äga sig själv så hårt

Och om jag nu skulle tycka samma sak då? Att 120/144Hz är bara en "nich" för E-penis eller för Pro FPS spelare, men själv sittta på en?

Tyckte dina svar om något var löljligare isåfall.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Skrivet av Vaneriuz:

Ok.. Först kläckte du ur dig den första kommentaren där, som starkt pekar på att du själv inte äger en 120/144hz-skärm. Sedan när någon svarar på den kommentaren, så kläcker du helt plötsligt ur dig att du minsann har en, och dessutom är det ett av dina bästa datorrelaterade köp!

Fantastiskt! Lite "Mina jag, och Irene" kanske?

Haha, att man kan äga sig själv så hårt

Jag förstår vart du kommer ifrån, jag skulle ha varit tydligare i mitt första inlägg.
Det är i stort sett bara vi "nördar" som sitter på forum som detta och skryter över våra nyinköpta delar och köper nytt hela tiden som har dessa skärmar. Resterande vanliga spelare och vanligt folk sitter med billiga skit-skärmar. Dvs, de resterande 99%.