Bästa kortet för 970 SLI?

Permalänk
Medlem

Bästa kortet för 970 SLI?

Nu har jag bestämt mig, jag ska köra på 970 SLI, men jag vet inte riktigt vilken version/variant jag vill köra på.
Har läst väldigt olika saker om alla modeller, lutar mest just nu mot Gigabyte G1 versionen.

Vad säger ni Sweclockers? Något jag borde ta i åtanke, vilken eftermarknadskylare passar bäst till SLI?

Permalänk

Ska du ha ett kort med axial fläktar så bör du ha bra med utrymme mellan dom, om dukör radial så behöver du inte alls ha det så brett

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Kör själv 2st Gigabyte 970 Gaming1 i SLI, funkar kanon. Tuffar på i 1500 Mhz (ej testat högre) och jag hör ingen coilwhine.

Tänk på att kortet är längre än övriga, men har du stor välventillerad låda funkar det super.

Permalänk
Medlem

Skaffade mig 2 MSI 970 som jag satte in igår men hade inte tid att bencha etc förrän idag. Funkar prima, antydan till coilwhine i 3dmark firestrike men inte mycket. Temp är ok, dock kör jag dem i stock aka 1249 boost. Vågar inte klocka med mina 650Watt och min otroligt dåliga kabeldragning(nätagg med äckliga kablar som knappt går att böja). Men annars är jag nöjd.

Edit: Hade jag kunnat välja gigabyte G1 hade jag kört 2 stycken sådana men dem var för långa.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av taoman:

Kör själv 2st Gigabyte 970 Gaming1 i SLI, funkar kanon. Tuffar på i 1500 Mhz (ej testat högre) och jag hör ingen coilwhine.

Tänk på att kortet är längre än övriga, men har du stor välventillerad låda funkar det super.

Äsch då, upptäckte nu att de skulle inte få plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Skaffade mig 2 MSI 970 som jag satte in igår men hade inte tid att bencha etc förrän idag. Funkar prima, antydan till coilwhine i 3dmark firestrike men inte mycket. Temp är ok, dock kör jag dem i stock aka 1249 boost. Vågar inte klocka med mina 650Watt och min otroligt dåliga kabeldragning(nätagg med äckliga kablar som knappt går att böja). Men annars är jag nöjd.

Edit: Hade jag kunnat välja gigabyte G1 hade jag kört 2 stycken sådana men dem var för långa.

Verkar som att jag har inte plats för Gigabyte korten heller, vill byta chassi någon gång i framtiden, men ekonomin tillåter inte det just nu.

Permalänk

Jag kör två stycken MSI GTX 970 i ett FD R4. Jag har haft tur med coilwhine, hör inget sådant. Korten funkar perfekt, lätta att överklocka ordentligt och kylningen funkar perfekt i mitt chassi.

Visa signatur

| Intel Core i7-13700K | Noctua NH-D14 | MSI Pro Z690-A | Corsair 64 GB | Samsung Pro 980 2TB + Kingston KC2500 2TB + A2000 1TB NVMe | KFA2 GTX 3080 | Corsair RM1000X Shift | Fractal Design Meshify 2 | W11 Pro x64 | Acer XB280HK UHD G-Sync | Varmilo VA88M | Logitech G305 | Corsair HS70 PRO | VKB Gunfighter Mk.III + MCG Pro | VPC MongoosT-50CM2 | Monstertech | DELANCLiP Fusion | Secretlab OMEGA |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stroemberg:

Jag kör två stycken MSI GTX 970 i ett FD R4. Jag har haft tur med coilwhine, hör inget sådant. Korten funkar perfekt, lätta att överklocka ordentligt och kylningen funkar perfekt i mitt chassi.

Tror nog det blir ett par MSI, skulle vilja pröva EVGA's version, men de verkar vara bättre för singlekort.

Permalänk
Medlem

Jag satte in ett EVGA SC GTX 970 som fungerar klockrent. Jag skulle välja EVGA framför Gigabyte alla dagar, men smaken är som baken.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyPakt:

Jag satte in ett EVGA SC GTX 970 som fungerar klockrent. Jag skulle välja EVGA framför Gigabyte alla dagar, men smaken är som baken.

Är det SLI?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobim:

Nu har jag bestämt mig, jag ska köra på 970 SLI, men jag vet inte riktigt vilken version/variant jag vill köra på.
Har läst väldigt olika saker om alla modeller, lutar mest just nu mot Gigabyte G1 versionen.

Vad säger ni Sweclockers? Något jag borde ta i åtanke, vilken eftermarknadskylare passar bäst till SLI?

Asus strix är väll "tjockast"? Så håll koll hur mycket plats du får mellan korten!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

Asus strix är väll "tjockast"? Så håll koll hur mycket plats du får mellan korten!

Asus korten var aldrig riktigt i åtanke, beställde MSI.

Skickades från m.sweclockers.com