Battlefield: Hardline släpps i mars – följs upp av Star Wars: Battlefront och Battlefield 5

Permalänk
Medlem

Visst gör dom action spel men skiter i om det finns folk som vill ha annat.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Hoppas Battlefront blir bra. Man har lagt ner bra många timmar i de tidigare spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Istället för Battlefield 5 kan de göra Bad Company 3.

Ja för fasiken!!! Spelar fortfarande BFBC2 och föredrar det alla dagar i veckan framför BF3/BF4.
Om jag ändå håller på med en önskelist måste jag lägga till BF2142. Lätt det roligaste battlefield jag någonsn spelat. Aldrig har ett spel gett mig så många kvalitativa speltimmar undår så många år, och det utan 8 expansions för X antal kronor. Vi BEHÖVER en uppföljare till detta mästerverk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lbkxbx:

Ja för fasiken!!! Spelar fortfarande BFBC2 och föredrar det alla dagar i veckan framför BF3/BF4.
Om jag ändå håller på med en önskelist måste jag lägga till BF2142. Lätt det roligaste battlefield jag någonsn spelat. Aldrig har ett spel gett mig så många kvalitativa speltimmar undår så många år, och det utan 8 expansions för X antal kronor. Vi BEHÖVER en uppföljare till detta mästerverk.

Kunde inte hålla med mer. Har aldrig haft så roligt med ett Battlefield som jag hade med BC2. Det var något magiskt med det som är lite svårt att sätta fingret på, förmodligen de lite tajtare banorna vilket gjorde striderna mer centrerade och inte att alla springer runt som ett gäng yra höns och skjuter hej vilt. Har nog inte mer än 50 timmar på BF4, jämfört med BC2 som ligger på över 250 timmar. Sen så fick man en superb expansion med helt nya vapen och setting för 150kr eller vad det var med Vietnam.

Problemet var väll sen när EA kom och intalade folket på DICE om att vinna den Gyllene Bajskorven är det största man kan uppnå i livet. Voila, efter det har vi fått BF3 och BF4 där man varit tvungen att betala 1200+ för att få spelet plus DLC:s vid fullpris, där båda spelen var av och an helt ospelbara.

Visa signatur

CPU: I5-4670k @ 4,5 GHz + Corsair H100i // GPU: GTX 980 Reference + MSI GTX 980 Twinfrozr V // RAM: 16 GB HyperX Savage 2400 MHz // MoBo: MSI Z97 Gaming 5 // PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold // SSD: Samsung 850 Evo 500GB + Corsair Neutron 250GB // HDD: 500GB Samsung + Western Digital Green 3TB // Chassi: NZXT H440 Red // OS: Win 7 x64 // Skärmar: Asus ROG SWIFT + BenQ XL2410T // Konsol:PS4

Permalänk
Moderator
Moderator

Från serversidan kan jag ju säga att jag hoppas verkligen de förbättrar den delen, nu har de ju anställt skaparen bakom Procon på Dice också vilket jag hoppas stärker upp den fronten.

Spelsidan kan de få jobba vidare med ordentligt, i min mening var BF2 höjdpunkten och BF3 till BF4 är bara utför mot generisk FPS shooter med tightare kartor (vilket är skoj på sitt sätt men inte BF enligt mig).

Upp till bevis Dice, BF5? Gör er värdiga Battlefield namnet igen! #ReviveBattlefield!!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Mitt förtroende för den där spelserien finns inte längre... jag är 40 och har lirat sedan begynnelsen. BF2 var det roligaste tycker jag och vist fanns det buggar redan då men det var överkomligt på grund av att det faktiskt var roligt.

Efter BF2 så gick det utför, 3 an var ju lite buggigare men det funkade väl. Men det där roliga squadsystemet mer squadleder försvann spårlöst... Känns som att det trevade och att dom tappat något, bara tror att folk skall gilla olika saker som ett tramsigt skinn på ett vapen: 4 an var ju förutom buggarna fyllda med leksaker för 12 åringar...Och olika bonuslådor som inte tillför liret ett skvatt, Tappade helt fokus på hardcoregamers eller lagsporten.

Se det där med del lama kommunikationen och vägran att erkänna att dom misslyckats så det blev ironiskt eller rent löjligt är ett bevis på att dom inte är att lita på lägre.

DICE är i dag världens mest ljugande företag. Men det är klart- kanske inte går att tala sanning inför kortsisktiga aktieägare eller ja just det dom ägs ju av EA. Själva har dom väll slålt allt för dom tror väl inte på sig själva längre Men det är klart att dom nu kommer att fortsätta allt ljuga så dom kan lura en ny generation av 12-15 åringar.

Så här kommer jag skriva på prisjakt,

Warning:

Förboka inte, vänta och se vad folk säger innan du lägger några pengar på det här spelet av det här ljugande och ignoranta företaget.

Förmodligen så är väl också det här spelet fullt med 101 patetiska buggar om det ens håller sig borta från blåskärmen

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem

Jag har också fyllt 40 och problemen som varit med BF4 är borta och var starkt överdrivna, tycker jag.

Förbokar gärna och stödjer Svensk spel produktion!

Permalänk
Medlem

bf3 va de största skiten dom gjort sen gör dom 4an som är ännu värre och nu detta. tycker att dom kan lägga ned det med en gång.
hoppas starwars blir bra iaf.

Visa signatur

Chassi: Fractal Define R6 Kyling: Corsair h150i Pro 360 Cpu: 9900k
Mb: Gigabyte Aourus Master z390 Gpu: 1060 6gb
Ram: 16gb Gskill Trident Z Psu: Seasonic focus+ 750w gold

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dracc:

Små slagfält, snabba strider.
Tjuv och polis.
Inte utvecklat av DICE.
Vad har det med Battlefield-serien att göra?

Antagligen att det spelet kommer gå att spela direkt vid release. Inte som bf4 där vissa personer fick vänta i flera månader på patchar innan det ens gick att starta spelet:-(
Jag körde betan och den funkade utmärkt med 7970 crossfire,det var annat än bf4.

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Undrar om de har gjort klart BF4 tills BF5 releasen...?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Testpilot

Tror det är många här på SweClockers som börjar bli en gammal och grå surgubbe, "allt innan BF3 var bra", "Så tråkigt att spelet ska börja mjölkas nu" o.s.v.

Vad vore poängen att släppa en ny titel om inte spelet vore annorlunda från föregångaren?
Vet inte hur många här som spelar WoW, men tänker er att varje expansion så skulle de bara lägga till nya texturer och maps, istället för att experimentera med något nytt?
Tycker b.la. det nya unlock systemet är rätt najs, det enda jag skulle vilja ändra på, är exempelvis när man låser upp ett nytt sikte, då får man välja vilket man vill ha (detta ska gälla både på antal kills med vapnet och Battlepacks), Levelcap har pratat väldigt mycket om det.

Var ju otroligt mycket med hat på CS:GO när det kom med, men ändå är det ett av de större E-sports spelen idag.
Ingen tvingar er att spela spelet, oavsett så kommer det sälja som smör då det är både EA (de har haftiskt ett grymt marknadsförings-team för mainstream) och en Battlefield titel

Dold text

Med det ur vägen så vill jag säga att jag ser fram emot dem alla 3, personligen tycker jag BF4 är det bästa spelet efter BC2 i serien nu när de flesta buggarna är ur vägen och spelet känns som att det lämnat Beta.
Om de kan lära sig något från BF3/4, fixa Frostbite engine för FPS spel "för gott", då tror jag BF Hardline och BF5 kommer bli kalas med många timmars pepprande!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Precis som många andra hade jag gärna sett ett Bad Company 3. Tvåan och framför allt rush var riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Har lagt ner med allt inskaffande av spel som har något att göra med EA-games och deras samarbetspartner Even Balance. Detta p.g.a. deras extremt kassa kundsupport och dålig stil i hanterande av känsliga ärenden. Halvtrasiga spel kan man lära sig leva med och det är något man har vant sig vid, dock inte när de kör över sina kunder och rent ut sagt ignorerar dem.

Är tillfällen då man önskar att man inte var en man av princip... tillfällen då man ser intressanta EA-titlar man vill spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Har lagt ner med allt inskaffande av spel som har något att göra med EA-games och deras samarbetspartner Even Balance. Detta p.g.a. deras extremt kassa kundsupport och dålig stil i hanterande av känsliga ärenden. Halvtrasiga spel kan man lära sig leva med och det är något man har vant sig vid, dock inte när de kör över sina kunder och rent ut sagt ignorerar dem.

Är tillfällen då man önskar att man inte var en man av princip... tillfällen då man ser intressanta EA-titlar man vill spela.

Men nu är du ju bara för dum?
Om det är ett spel som defakto ÄR grymt ska man ju inte bojkotta det bara för att utgivarens samarbetspartner är helt wacko?
I vilket syfte behövde du ens höra av dig till kundtjänst?

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

StarWars hoppas jag blir grymt !

Visa signatur

CPU: AMD AM3+ FX-6300 Black RAM: HyperX Fury 8GB DDR3 1600MHz

MB: ASUS M5A97 R2.0 GPU: XFX Radeon RX 470 4GB RS

Steam: stormtro0perN

Permalänk
Medlem

Notera "Early in engine footage"
Kommer alltså inte så bra ut och definitvt inte flyta så bra med tanke på att DICE är mästare av osynliga väggar i spel..

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk

Nu ska de sabba star wars också..

Permalänk
Skrivet av Lasse468:

Jag har också fyllt 40 och problemen som varit med BF4 är borta och var starkt överdrivna, tycker jag.

Förbokar gärna och stödjer Svensk spel produktion!

Då undrar jag vilka banor som är favorit och vilken klass man spelar och spelstilen. Jag blev till dödad två gånger av tre på grund av buggar och tillslut blev det inte roligt alls att spela överhuvudtaget...

Det finns en lista med 100 buggar och ger mig fan på att dom inte fixat ett enda av dem. Många av dom buggarna är med enda sedan BF2.

Jag gav upp och har inte provat den nya uppdateringen bör nämnas. Men jag tror inte så mycket på det...

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk

Jag gav upp och har inte provat den nya uppdateringen bör nämnas. Men jag tror inte så mycket på det...Har inte spelat på åtta månader. Har nog lirat över 6.000- timmar på BF serien så det är mycket synd det hela, Sjukt mycket jag vet men... tänkte inte på det utan det var en kompis som tyckte jag hade sjukt många timmar på Badcompany 2 och det var väl runt 1800 timmar. Heter Modellören tror jag eller Modellear om nån vill kolla statistiken...Kommer inte ens ihåg vad jag heter exakt hehe.

Kan inte ens använda samma spelstil ens ju i BF4 som i dom äldre spelen. Så bara där så är mycket av känslan helt borta. Grejer bara låser sig liksom...Låg ofta som topp 2-3 sådär i BF2 men i BF4 funkar inget så där ligger jag oftast sist. De få gånger jag ägt då börjar folk skrika fuskare och så blir jag kickad och bannad från vissa servrar.

Jag fattar fan ingeting.

Fattar inte heller hur fan folk lirar. Ingen bryr sig om squaden alls jävla nötter.

Vad hände med squadsystemet. Nä Dice har tappat bort bort varför vi gillade BF och lägger hellre möjligheten att ha 10 olika skinns på knivarna och 1000 andra skinns på alla grejer utan att bry sig om att det faktiskt går att spela och det är ju rent ut sagt ett hån mot oss. Utan att ens nämna att annat mumbojumbo som spelet är fyllt av. Tror jag låste upp några sådan där acivements i början men brydde mig sen inte om det så har några hundra kvar oupplåst.

Hoppas verkligen att BF5 blir ett mognare spel som faktiskt fungerar. Och det där squadsystemet samma som i BF2...

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem

Sicket jävla gnäll på CoD gubbarna, BF är och kommer att vara länge en av dom bästa FPS serierna (undantag för BF3), har alla delar och detta jävla gnäll på buggar börjar bli idotiskt " Dör du ofta, suger du!!", Har inte haft sådana problem så att jag lämnar serien, sedan så sitter jag inte heller och kör med en sunkig burk vilket jag tror det beror på mest, att datorn inte fixar det, sedan Skins? WTF! behövs det ? NEJ. Och sedan vill man spela som riktig squad så skall man nog hålla sig till vänner och matcher, för inte fan bryr jag mig om gemene man i slagfältet.

Visa signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme • Kingston 2TB • Crucial T700 Gen5 M.2 1TB
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 (P990i,U11,Diamond,Neonode N2, S9+ etc)

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Modellören:

Jag gav upp och har inte provat den nya uppdateringen bör nämnas. Men jag tror inte så mycket på det...Har inte spelat på åtta månader. Har nog lirat över 6.000- timmar på BF serien så det är mycket synd det hela, Sjukt mycket jag vet men... tänkte inte på det utan det var en kompis som tyckte jag hade sjukt många timmar på Badcompany 2 och det var väl runt 1800 timmar. Heter Modellören tror jag eller Modellear om nån vill kolla statistiken...Kommer inte ens ihåg vad jag heter exakt hehe.

Kan inte ens använda samma spelstil ens ju i BF4 som i dom äldre spelen. Så bara där så är mycket av känslan helt borta. Grejer bara låser sig liksom...Låg ofta som topp 2-3 sådär i BF2 men i BF4 funkar inget så där ligger jag oftast sist. De få gånger jag ägt då börjar folk skrika fuskare och så blir jag kickad och bannad från vissa servrar.

Jag fattar fan ingeting.

Fattar inte heller hur fan folk lirar. Ingen bryr sig om squaden alls jävla nötter.

Vad hände med squadsystemet. Nä Dice har tappat bort bort varför vi gillade BF och lägger hellre möjligheten att ha 10 olika skinns på knivarna och 1000 andra skinns på alla grejer utan att bry sig om att det faktiskt går att spela och det är ju rent ut sagt ett hån mot oss. Utan att ens nämna att annat mumbojumbo som spelet är fyllt av. Tror jag låste upp några sådan där acivements i början men brydde mig sen inte om det så har några hundra kvar oupplåst.

Hoppas verkligen att BF5 blir ett mognare spel som faktiskt fungerar. Och det där squadsystemet samma som i BF2...

Tror felet ligger i att du sitter fast i gammalt tänk om jag ska vara ärlig. Är själv i 20-års åldern bara, men har spelat BF sedan 1942 och kan säga att det handlar om att anpassa sig till hur saker och ting utvecklas.
Samma sak kan sägas om Zelda serien eller Need for Speed serien, där Ocarina of Time respektive NFS:UnderGround 2 är mina favorit spel, men tycker inte automatiskt att de nya spelen är skit bara för att de inte copy-pastar conceptet från föregångaren.

Lite Off-topic;

Ligger just nu rätt så okej till i BF4 (runt 800spm/400skill/2.5KD), toppar oftast åtminstone top 5 oavsett mode/map. Detta med endast 150~ timmar i spelet, varav säkert 100~ av dem är sedan senaste patchen kom. Tyckte att BF4 var en "flopp" på release med, men det hade mer med buggar och trasigt spel än att "spelet i sig är dåligt", tycker det är kalas kul nu när allt börjar flyta som det var menat att göra.

Och det här med Squads och taktiker i pub-games existerade aldrig förutom hos de mest Hardcore spelarna, detta redan i BF2.
Detta kan fastställas för vilket spel som helst egentligen; LoL, BF-spelen, Smite o.s.v. Inte ens i de högsta ligorna spelar folk för annat än sig själv och sin egna vinning. Tävlade internationellt i just League of Legends(LoL) i nästan 2 års tid, och till o med på så hög nivå så centrerade spelet sig runt en "carry" spelare i laget som det slutgiltligen hängde på, trots att spelet är baserat på 5v5 Arena Concept (MobA).

Dold text

Så om du är ute efter hela 'Commander + squad-mates'-pull off, då rekommenderar jag dig att skaffa en clan/platoon att spela med. För oavsett hur mycket funktioner som portas från BF2, så är det ändå mainstream folket som pungar upp pengarna för utvecklingen av spelet (och nästkommande), vilket alltid kommer innebära att spelet lär vara lätt tillgängligt för "Kalle", oavsett ålder eller mängden tid hen kan spendera på spelet.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Skrivet av skurh1nk:

Sicket jävla gnäll på CoD gubbarna, BF är och kommer att vara länge en av dom bästa FPS serierna (undantag för BF3), har alla delar och detta jävla gnäll på buggar börjar bli idotiskt " Dör du ofta, suger du!!", Har inte haft sådana problem så att jag lämnar serien, sedan så sitter jag inte heller och kör med en sunkig burk vilket jag tror det beror på mest, att datorn inte fixar det, sedan Skins? WTF! behövs det ? NEJ. Och sedan vill man spela som riktig squad så skall man nog hålla sig till vänner och matcher, för inte fan bryr jag mig om gemene man i slagfältet.

Du är väl en av dom som säger att spelet fungerar jättebra men du säger inte vad du har för prylar? Sen undrar jag vad du har för spelstil, jag är extremt offensiv och rör mig mycket.

Jag har i7 2600k 16GB ram gtx580 vilken nog borde räcka till. Tänkt byta upp till gtx900 serien om nån månad så får se vad som händer då...

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Jag gav upp och har inte provat den nya uppdateringen bör nämnas. Men jag tror inte så mycket på det...Har inte spelat på åtta månader. Har nog lirat över 6.000- timmar på BF serien så det är mycket synd det hela, Sjukt mycket jag vet men... tänkte inte på det utan det var en kompis som tyckte jag hade sjukt många timmar på Badcompany 2 och det var väl runt 1800 timmar. Heter Modellören tror jag eller Modellear om nån vill kolla statistiken...Kommer inte ens ihåg vad jag heter exakt hehe.

Kan inte ens använda samma spelstil ens ju i BF4 som i dom äldre spelen. Så bara där så är mycket av känslan helt borta. Grejer bara låser sig liksom...Låg ofta som topp 2-3 sådär i BF2 men i BF4 funkar inget så där ligger jag oftast sist. De få gånger jag ägt då börjar folk skrika fuskare och så blir jag kickad och bannad från vissa servrar.

Jag fattar fan ingeting.

Fattar inte heller hur fan folk lirar. Ingen bryr sig om squaden alls jävla nötter.

Vad hände med squadsystemet. Nä Dice har tappat bort bort varför vi gillade BF och lägger hellre möjligheten att ha 10 olika skinns på knivarna och 1000 andra skinns på alla grejer utan att bry sig om att det faktiskt går att spela och det är ju rent ut sagt ett hån mot oss. Utan att ens nämna att annat mumbojumbo som spelet är fyllt av. Tror jag låste upp några sådan där acivements i början men brydde mig sen inte om det så har några hundra kvar oupplåst.

Hoppas verkligen att BF5 blir ett mognare spel som faktiskt fungerar. Och det där squadsystemet samma som i BF2...

Tror du får byta spelstil helt enkelt

Squads funkar tyvärr dåligt i BF4 och det är sällan man ser någon vidare samarbetsförmåga. Vill man spela med en squad måste man nästan vara ett gäng kompisar som snackar i Skype eller liknande för att få det att funka.

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Du är väl en av dom som säger att spelet fungerar jättebra men du säger inte vad du har för prylar? Sen undrar jag vad du har för spelstil, jag är extremt offensiv och rör mig mycket.

Jag har i7 2600k 16GB ram gtx580 vilken nog borde räcka till. Tänkt byta upp till gtx900 serien om nån månad så får se vad som händer då...

Amd FX-9590, 16gb ram, Radeon 290 r9, mycket offensiv själv gillar inte campandet visst det finns alltid saker man kan störa sig på men om jag skulle ta till mig det får jag nog sluta med spel, film mm Största nackdelen med BF4 är att jag inte får den tid jag vill ha, ungarna kör mest

Visa signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme • Kingston 2TB • Crucial T700 Gen5 M.2 1TB
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 (P990i,U11,Diamond,Neonode N2, S9+ etc)

Permalänk

Nice battlefield 5 kommer jag se fram emot

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)