Microsoft Onedrive får obegränsat utrymme med Office 365

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Tilax:

Om man inte vill ge dem data om en själv kan man väl bara ladda upp sina filer krypterade till One- eller Googe Drive.

Ja det kan man, men problemet är att många lite slarvigt likställer molnlagring med lokal lagring utan att tänka på att den är betydligt lättare att spionera på.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja det kan man, men problemet är att många lite slarvigt likställer molnlagring med lokal lagring utan att tänka på att den är betydligt lättare att spionera på.

Därför man använder Owncloud om man vill ha sin data i "molnet" Enda nackdelen är att man iofs själv måste hålla backuper med det är det värt!

Permalänk
Medlem

Men härligt! Jag som fick office 365 av jobbet idag

Permalänk
Medlem

Vad bra, locka fler kunder ladda upp allt dom har så det kan skannas av NSA samt MS själva och säljas vidare till högstbjudande! På jobbet kör vi O365 i molnet.. Kan tänka det är många som är intresserade av företagets mail konversationer, bifogade filer, one note aktivitet etc. Företagets beslutsfattare stirrar för mkt på kostnader och glömmer ställa dom rätta frågorna innan beslut.
Jag har låg tillit till molntjänster över huvud taget.. Man har inte en susning i vems händer informationen landar!
Ja, man blir väl lätt paranoid nu på gamla dar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Vad bra, locka fler kunder ladda upp allt dom har så det kan skannas av NSA samt MS själva och säljas vidare till högstbjudande! På jobbet kör vi O365 i molnet.. Kan tänka det är många som är intresserade av företagets mail konversationer, bifogade filer, one note aktivitet etc. Företagets beslutsfattare stirrar för mkt på kostnader och glömmer ställa dom rätta frågorna innan beslut.
Jag har låg tillit till molntjänster över huvud taget.. Man har inte en susning i vems händer informationen landar!
Ja, man blir väl lätt paranoid nu på gamla dar!

Skickades från m.sweclockers.com

Man kan ju hoppas företag inte kör samma avtal som privatpersons. Kontona.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av random1234:

Microsoft avslutade abrupt mitt hotmailkonto efter 3 månaders aktivitet 2003. Alla sparade mail togs bort, kontot deletades. För de kommer jag aldrig förlåta dem. Sedan 2004 är det Gmail för hela slanten, där har man en bra tjänst som inte tar bort ens konto - någonsin.

Hoppas de använde de besparade 20MB:en till något extremt viktigt som fortfarande kan rättfärdigas och var mer värt än att ha kvar en som användare av deras mailtjänst, trots *omg* tre månaders inaktivitet. Nej, mig kommer de tyvärr aldrig få tillbaka som kund igen, och det tycker jag känns tråkigt att behöva uppleva. För min del skulle jag mer än gärna ha en större konkurrens med flera seriösa aktörer som sköter privatpersoners mailhantering med ansvar.

Ingen går oskyldig ur detta, vare sig Microsoft eller Google:
http://ehsanakhgari.org/blog/2012-04-13/how-i-lost-access-my-...

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Hur fyller man nått med obegränsat utrymme till häften ?

Man lagrar ett svart hål.

Permalänk
Medlem

Har funderat på att skaffa någon molntjänst med rejält utrymme som backup till alla tusentals foton i RAW-format. Värt ett försök, får väl se hur hastigheten blir...

Permalänk
Medlem

Jag kör Office 365 för 89 i månaden. Får betydligt mer än vad jag fick hos Dropbox för nästan samma peng.
1TB lagring till mig, hela office, 60 Skypeminuter. + att det får installeras Office på 5 datorer OCH 5 surfplattor. Man kan också dela ut sitt konto till 4 personer så alla mina ungar har varsitt konto med Office och även ungarna får 1TB lagring var. Om det nu blir obegränsat så är det verkligen prisvärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N!klas:

+ att det får installeras Office på 5 datorer OCH 5 surfplattor. Man kan också dela ut sitt konto till 4 personer

Ja det här tycker jag e grymt!

Permalänk
Skrivet av N!klas:

Jag kör Office 365 för 89 i månaden. Får betydligt mer än vad jag fick hos Dropbox för nästan samma peng.
1TB lagring till mig, hela office, 60 Skypeminuter. + att det får installeras Office på 5 datorer OCH 5 surfplattor. Man kan också dela ut sitt konto till 4 personer så alla mina ungar har varsitt konto med Office och även ungarna får 1TB lagring var. Om det nu blir obegränsat så är det verkligen prisvärt.

Startade precis samma prenumeration. Office 365 Home. Supersmidigt och superprisvärt! Som du säger, man får utrymmet som är billigare än Dropbox och Drive samtidigt som man får hela Office som automatiskt syncar mot molnet hela tiden.

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Medlem

Perfekt, behöver någonstans där jag kan komma åt mina dummyfiler på för många TB

Permalänk
Avstängd

Eller så använder man OwnCloud med obegränsat utrymme och filstorlek som man kan ladda upp :). Just nu har jag 10 TB utrymme med obegränsad filstorlek (eller max 10 TB då). Självklart körs backup också varannan timme.

Puss och kram OneDrive.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Man kan ju hoppas företag inte kör samma avtal som privatpersons. Kontona.

Företag använder Onedrive for business. Den skiljer dig från vanliga Onedrive och har fått hård kritik för att vara sämre. (Du kan t.ex. inte bara spara något i molnet utan måste ha en lokal kopia - vilket du inte behöver med den vanliga.)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

citera!

Permalänk
Inaktiv

Så dom menar att man kan ladda upp ex. 100gb per dag??..eh.. Okej. Har typ 100 tb (ja tb) filer att ladda upp.

Permalänk
Medlem

Synd att OneDrive == Slow Drive. Kommer ju ta typ 2 år att ladda upp någon mängd data(o ja, jag har 50mbit up streams)

// Lz

Permalänk
Medlem

Kanske inte är så dumt pris för off-site backup? Vet inte vilka alternativ det finns men jag tänker spontant Office 365 + Boxcryptor.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Vilka är JustCloud?

Precis.. Om jag skulle använda en molntjänst som backup så hade jag tagit ett företag jag litar på, inte dem som kom först bara för att dem var först.

Kolla

http://www.bestcloudstorage.net

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk

Den som sitter på ett Google Apps-konto på en skola har också fått obegränsat utrymme idag. Gratis.

Permalänk

Sen är väl det där med obegränsat utrymme en sanning med modifikation då dom inte accepterar allt för stora filer. Vissa tillåter bara filer upp till 1gb sen får man betala extra för att kunna lagra större än så. Det är väl ändå stora filer som filmer, program och spel som är över 1gb som man skulle ha nytta av obegränsat utrymme till att lagra men det går sällan. Så lite av ett trick är väl ändå hypen om ''obegränsat utrymme''.

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Medlem

Opartiska?

Se upp för bestcloudstorage, de har vinklade recensioner och försöker få folk att klicka på deras länkar för att på så sätt tjäna pengar.

Varför rekommenderar de justcloud så varmt? Här kommer svaret: www.justcloud.com/affiliates

Permalänk
Medlem

Jahopp...Tänkte testa Onedrive och kanske slå till på ett Office 365 men Onedrive vill tydligen inte fungera på min dator. Vägrar synka och Onedrive blir skrivskyddad. Så fuck you Microsoft

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXpander_:

Eller så använder man OwnCloud med obegränsat utrymme och filstorlek som man kan ladda upp :). Just nu har jag 10 TB utrymme med obegränsad filstorlek (eller max 10 TB då). Självklart körs backup också varannan timme.

Puss och kram OneDrive.

Pris första månaden?

Hastighet utifrån? osv.

Permalänk
Skrivet av niXta.08:

Se upp för bestcloudstorage, de har vinklade recensioner och försöker få folk att klicka på deras länkar för att på så sätt tjäna pengar.

Varför rekommenderar de justcloud så varmt? Här kommer svaret: www.justcloud.com/affiliates

Tack för den Jag gick ur justcloud och fick pengarna tillbaks ! Såg en del riktig läskiga recensioner om dom oxå.

Jag skaffade Google Drive nu istället. Dom har ju lika mycket gratis lagring som onedrive och större filer tillåtna. Sen är dom ganska billiga oxå.
Jag vet dock inte hur dom står sig mot andra i upp/nedladdning. Jag laddade upp i 1mb/s, vilket iofs är ganska segt enligt min mening !

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Medlem

Svårt att slå MS tjänst dock.
Jag betalar 89 i månaden för Office på 5 datorer och 5 surfplattor. Till detta så får jag obegränsat med utrymme hos OneDrive och 60 minuter världssamtal hos Skype varje månad. Jag kan dela mitt Office med 4 personer som i sin tur också får OneDrive med obegränsat utrymme.

MS verkar kalla 10TB för obegränsat eller så är de inte klara än med anpassningen för obegränsat.

Priset är väldigt svårslaget med tanke på vad man får. 1TB hos Dropbox kostar ju 10 eur...

Det finns ett alternativ som kostar runt 60 kr i månaden men då gäller 1 installation av office men fortfarande obegränsat utrymme på OneDrive.

Gränsen per fil är 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av niXta.08:

Pris första månaden?

Hastighet utifrån? osv.

Du måste ha en egen server men det fixas lätt med raspberry pi, det är nog vad jag ska använda min till tror jag.

Angående justcloud så vet jag absolut ingenting om kvaliten men om nixta08 använder det faktum att de har affiliates som enda argument att de är kassa så är det en barnslig och idiotisk tanke som tyvärr delas av för många. En snål affiliate kan göra som nixta kanske antar att vinkla recensioner och göra annat omoraliskt medans en bra fungerar typ som facket, ger bättre deals och support åt alla genom en position av makt som ges i form pga volym och tillförlitlighet. Det är något pubertalt att se det eller andra entreprenörer som negativt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av shabik:

Du måste ha en egen server men det fixas lätt med raspberry pi, det är nog vad jag ska använda min till tror jag.

Angående justcloud så vet jag absolut ingenting om kvaliten men om nixta08 använder det faktum att de har affiliates som enda argument att de är kassa så är det en barnslig och idiotisk tanke som tyvärr delas av för många. En snål affiliate kan göra som nixta kanske antar att vinkla recensioner och göra annat omoraliskt medans en bra fungerar typ som facket, ger bättre deals och support åt alla genom en position av makt som ges i form pga volym och tillförlitlighet. Det är något pubertalt att se det eller andra entreprenörer som negativt.

Haha du skämtar va?

Läs igenom noga en gång till så förstår du ^^

Det finns många vinklade hemsidor som recenserar saker och de med bäst affilate's hamnar alltid bäst... Konstigt va?

Jag tror swec i övrigt förstår varför man inte ska lita på vissa recensioner så jag lämnar dig så kan du grubbla lite på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av niXta.08:

Haha du skämtar va?

Läs igenom noga en gång till så förstår du ^^

Det finns många vinklade hemsidor som recenserar saker och de med bäst affilate's hamnar alltid bäst... Konstigt va?

Jag tror swec i övrigt förstår varför man inte ska lita på vissa recensioner så jag lämnar dig så kan du grubbla lite på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Btw, jag klantade mig med justcloud. Jag tänkte på owncloud som är ett eget moln då. Jag ska installera en sån server på min rasp bi i september med en backup så får jag 1 tb lagring (jag har 2 st 1tbare) vilket känns fint för mig, kräver inget mer. Hoppas inte jag blir besviken på owncloud med upp o nerladdningshastigheter, jag har 30 mb fiber hemma, jag antar dock att det blir dubbel ansträngning för mitt nätverk om jag har servern på samma uppkoppling eller?

Visa signatur